וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש מזהיר: 1.4 מיליון מקרי אבולה עד 2015

23.9.2014 / 21:28

המרכז האמריקני לבקרת מחלות ולמניעתן העריך כי מניין הנדבקים הנוכחי נמוך בהרבה ממספרם הממשי של החולים. אם יינתן טיפול מתאים ל-70% מהמקרים - ניתן למגר את המגפה תוך 4 חודשים

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

בין 550 אלף ל-1.4 מיליון בני אדם עלולים להידבק בנגיף האבולה במערב אפריקה תוך ארבעה חודשים, עד ה-20 בינואר 2015 – כך עולה ממחקר של המרכז האמריקני לבקרת מחלות ולמניעתן, CDC, שפורסם היום (שלישי).

ההערכה המדאיגה מתבססת על הטענה כי המניין הנוכחי של מקרי אבולה – 5,864 לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי – נמוך בהרבה ממספר המקרים האמתי, בעקבות חוסר דיווח. להערכת המרכז האמריקני הממשלתי, קיימים למעשה כ-15 אלף מקרי אבולה, פי 2.5 מהערכת ארגון הבריאות.

התפרצות האבולה - עוד בוואלה! חדשות:
בזמן העוצר: 130 חולי אבולה נחשפו בסיירה לאון
"חולים קונים דם של שורדי אבולה בשוק השחור"
אובמה: "חייבים לעצור את התפשטות האבולה עכשיו"

עובדי בריאות עם אישה החשודה כחולה באבולה. מונרוביה, ליברליה, 15 בספטמבר 2014. רויטרס
פינוי חולת אבולה במונרוביה, בירת ליבריה/רויטרס

ה-CDC הדגיש כי התחזית, המבוססת דגם אפידמולוגי הבוחן, בין היתר, את מספר האנשים שחולה אבולה עשוי להדביק, נסמכת על נתונים מסוף חודש אוגוסט. לכן, נמנעים במרכז הממשלתי לאמץ את החלטת הבית הלבן על שליחת כוח משימה של 3,000 חיילים ו-500 עובדי רפואה לאזור מוכה האסון.

"פעולות מידיות ונרחבות – כמו אלה שהחלו – עשויות להביא את המגפה לנקודת מפנה לקראת תחילת הידרדרות במספר המקרים", נמסר מ-CDC. מנהל המרכז, תומס פרידן, הוסיף: "מאמץ מרוכז יכול לשבור את המגפה. אם נצליח לבודד באופן יעיל מספיק אנשים, ניתן יהיה לעצור את המגפה".

פרידן הוסיף: "אני בטוח שהתחזיות העגומות ביותר לא יתגשמו", לאחר שהקהילה הבינלאומית החלה בתגובתה. ארגון הבריאות העולמי הזהיר היום כי אם לא יוצגו צעדי בקרה קפדניים, האבולה עלולה להפוך למחלה קבועה במערב אפריקה, במקום להיות ממוגרת לחלוטין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מנכ"לית ארגון הבריאות העולמי מרגרט צ'אן. רויטרס
החמירה את ההערכה. מרגרט צ'אן, מנכ"לית ארגון הבריאות העולמי/רויטרס

ההערכה נוספת שפרסם ארגון הבריאות, כ-20 אלף בני אדם עשויים להידבק במחלה הקטלנית בחודש הקרוב. זאת, לאחר שרק לפני כחודש ארגון הבריאות העולמי העריך כי מספר מקרים כזה יגיע רק באמצע שנת 2015.

לפי חוקרי ה-CDC, מניין הנדבקים בליבריה מכפיל עצמו כל 15 עד 20 ימים, בעוד שבסיירה לאון המספר מוכפל כל 30-40 ימים. להערכתם, אם עד סוף דצמבר 70% מחולי האבולה יקבלו טיפול מתאים, או קבורה בטוחה, היקף המגפה יחל להצטמצם, והיא תמוגר באופן מלא עד חודש ינואר. עם זאת, עיכוב של כ-30 ימים בהגעה ליעד של 70% מהחולים עלול להביא לשילוש מספר הנדבקים בכל יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully