וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו כינס דיון מיוחד להתמודדות עם נגיף האבולה

במסגרת הפגישה, שהתקיימה בנוכחות שרת הבריאות גרמן ובכירים נוספים, הוחלט על הגברת הפיקוח על הנכנסים מהמדינות ליבריה, גינאה וסיירה ליאון. ישראל תשלח סיוע רשמי למערב אפריקה

לראשונה בעולם, אזרחית בריטית בריאה קיבלה חיסון ניסיוני לאבולה באוניברסיטת אוקספורד. רויטרס
ישראל תספק סיוע רשמי כדי להילחם בנגיף האבולה במערב אפריקה. חיסון ניסיוני נגד המחלה/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שני) דיון מיוחד בנושא האיום מפני נגיף האבולה, בהשתתפות שרת הבריאות יעל גרמן ובכירים נוספים. בדיון הציגו אנשי משרד הבריאות תמונת מצב עדכנית בעולם באשר להידבקות במחלה. כחלק מהצעדים להיערכות מפני הנגיף, הוחלט בדיון להגביר את הפיקוח על הנכנסים מהמדינות שבהן קיים החשש הגדול ביותר להידבקות במחלה: ליבריה, גינאה וסיירה ליאון.

נוסף על כך, חזר מנכ"ל משרד החוץ נסים בן שטרית על כוונה לשלוח סיוע רשמי של שלוש מרפאות שטח לאותן מדינות במערב אפריקה הנמצאות בסיכון. זאת, במענה לפניות מצד ממשלות רבות, מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי וכן וארגוני סיוע ישראלים ובינלאומיים. צוותי הרפואה שישתתפו במהלך הסיוע יקבלו תדרוך על ידי עובדי משרד הבריאות.

עוד על התפרצות הנגיף בעולם:
חרדה בארה"ב: עשרה הושמו בבידוד מחשש לאבולה
נשיא צרפת: "למרות האבולה - נמשיך לטוס לגינאה"
המאבק באבולה: אלפי מנות חיסון יועברו עד 2015

כומר ספרדי שמוטס בבידוד לספרד אחרי שנדבק בנגיף האבולה בסיירה לאון, 22 בספטמבר 2014. רויטרס
יוגבר הפיקוח על הנכנסים ממדינות מערב אפריקה בשל החשש מהתפרצות המחלה. חולה ספרדי מובא לטיפול בשדה תעופה בסיירה לאון/רויטרס

המרפאות הניידות, המיוצרות בישראל, נבנו על בסיס סטנדרטים והנחיות של ארגון הבריאות העולמי לטיפול במחלה. לכל מרפאה תצרף ישראל צוות מומחים רפואיים שידריכו את המקומיים בשטח בהפעלת המרפאה והציוד שבה. כמו כן, הצוות יעסוק בהדרכה על מניעת התפשטות המחלה והגברת המודעות בקרב האוכלוסיות שבהן פוטנציאל ההידבקות גבוה.

בדיון, שנערך אחר הצהריים בלשכת ראש הממשלה בירושלים, ניתנה סקירה רפואית המפרטת על דרכי ההידבקות במחלה וכיצד להתמודד עמה. הנגיף אינו מועבר דרך מזון, מים או על ידי נשימה, אלא נדרש מגע ישיר והדוק עם חולה כדי להידבק. בין היתר, השתתפו בפגישה שר התחבורה ישראל כ"ץ, סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), ונציגי צה"ל, המשטרה, רשות שדות התעופה ומשרד החוץ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully