וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בספרד: הכלב של חולת האבולה הומת "ללא סיבה"

אקסקליבר בן ה-12 נלקח על ידי הרשויות והורדם, עקב חשש שנדבק מבעליו ועלול להדביק אחרים - זאת על אף שמעולם לא תועד מקרה מסוג זה. מחאה נרחבת ברשת לא הצליחה למנוע את הגזירה

הכלב אקסקליבר שהיה שייך לאחות הספרדייה שנדבקה באבולה הומת למרות מחאה. רויטרס
"אין שום ביסוס מדעי לטענה שהכלב היווה סיכון". הכלב אקסקליבר/רויטרס

אקסקליבר, כלב לברדור מעורב בן 12, שהיה שייך לאחות הספרדייה שנדבקה באבולה, מסתמן כקורבן הראשון של הנגיף הקטלני באירופה - למרות שעד לרגע זה לא ברור אם אכן נדבק בווירוס מבעליו. הכלב, שחי עם תרזה רומרו ובעלה חוויאר לימון, הומת היום (חמישי) על ידי הרשויות בספרד, באישור בית המשפט, עקב חשש שהפך לנשא של הנגיף, אותו הוא היה עלול להעביר לבני אדם בליקוק או בנשיכה - כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. זאת, למרות מחאה נרחבת ברשתות החברתיות וניסיון של פעילים למען זכויות בעלי חיים במדריד למנוע את נסיעתו של הרכב שלקח אותו מביתו.

לימון, שהושם בבידוד מחשש שנדבק מאשתו, קרא בווידיאו שהופץ ברשת שלא להמית את כלבו האהוב. "הם רוצים להרוג אותו ללא סיבה", אמר, והצליח להביא מאות אלפי אנשים מכל העולם לחתום על עצומה הקוראת לחוס על חייו של בעל החיים.

"ביום כזה אני מתביישת להיות ספרדייה"

מאות אלפי בני אדם גם צייצו ביממה האחרונה בטוויטר את ה"האשתג" "הצילו את אקסקליבר" וקראו להשאירו בחיים, או לפחות לבדוק אם הוא נשא של הנגיף בטרם יוחלט להמיתו. גם כעת אקסקליבר הוא הנושא הפופולרי ביותר בטוויטר בקרב גולשי ספרד, שמספידים את הכלב שהומת. "גדולתה של אומה נקבעת על ידי היחס שלה לבעלי החיים", ציטטה גולשת צעירה מברצלונה את מהטמה גנדי והוסיפה: "ביום כזה אני מתביישת להיות ספרדייה".

לקריאה נוספת:
עקב לחץ הציבור: ארה"ב מרחיבה את המאבק באבולה
מת חולה האבולה הראשון שאובחן בארצות הברית
נתניהו כינס דיון מיוחד להתמודדות עם נגיף האבולה

הכלב אקסקליבר שהיה שייך לאחות הספרדייה שנדבקה באבולה הומת למרות מחאה. רויטרס
פעילי זכויות בעלי חיים מנסים לחסום את הרכב שהוביל את הכלב, היום/רויטרס

הרשויות בספרד טענו מנגד כי אקסקליבר מהווה סיכון, וכי יש חשש סביר לכך שכלבים יכולים להיות נשאים של הווירוס ולהעבירו לאחרים, גם מבלי לפתח סימפטומים של המחלה בעצמם. מנגד, המהלך זכה לביקורת רבה, עקב כך שמעולם לא תועד מקרה שבו כלבים נדבקו בנגיף האבולה מבני אדם. "אין ראיות להידבקות של כלבים מאנשים במחלה", אמר לרשת "סקיי ניוז" ד"ר פיטר קוואן מהמכללה לרפואה וטרינרית של אוניברסיטת קרוליינה הצפונית. "הדבר הזה לא קרה, ולכן אין שום ביסוס מדעי לטענה שהכלב היווה סיכון כלשהו".

היום הגיעה הפרשה לסיומה לאחר שאקסקליבר נלקח מביתם של הזוג, שהיה ריק מלבדו, לקול מחאתם של כ-30 פעילי זכויות בעלי חיים. הפעילים, שהתגודדו מחוץ לבית, הניפו שלטים, קראו קריאות "רוצחים" ונשכבו על הכביש במטרה לחסום את הרכב שבו הובל אל מותו. לאחר שימוש באלות, הצליחה המשטרה לפנותם ולאפשר לרכב לעבור. לימון פרץ היום בבכי כאשר התבשר בתכנית רדיו מקומית על כך שידידו הטוב כבר לא בין החיים. משרד הבריאות בספרד אישר את דבר מותו של אקסקליבר, אך הדגיש בהודעה כי הכלב הורדם בטרם בוצע המעשה. לאחר מכן גופתו נשרפה.

הכלב אקסקליבר שהיה שייך לאחות הספרדייה שנדבקה באבולה הומת למרות מחאה. רויטרס
היה לבדו בבית כשנלקח על ידי הרשויות/רויטרס

האחות רומרו עצמה עדיין מאושפזת בבידוד בבית החולים במדריד, ולאחר סדרת בדיקות של אנשים עמם הייתה במגע בשבועות האחרונים, לא נמצאה עדות לכך שהדביקה אחרים במחלת האבולה, בה לקתה לאחר שטיפלה בכומר שנדבק בנגיף במערב אפריקה. הכומר מת מהמחלה הקטלנית ב-25 בספטמבר. רומרו היא המקרה הראשון המתועד של הידבקות באבולה מחוץ ליבשת אפריקה.

הכלב אקסקליבר שהיה שייך לאחות הספרדייה שנדבקה באבולה הומת למרות מחאה. רויטרס
הרכב שלקח את אקסקליבר, היום/רויטרס
הכלב אקסקליבר שהיה שייך לאחות הספרדייה שנדבקה באבולה הומת למרות מחאה. רויטרס
הכלב אקסקליבר עם האחות הספרדייה שנדבקה באבולה, תרזה רומרו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully