וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בפרו: על סירת הישראלים היו יותר נוסעים מהמותר

עומס יתר: ראש משטרת התיירות של קוסקו אמר לכלי תקשורת במדינה כי הסירה הייתה מיועדת ל-6 אנשים, אך בפועל היו עליה 8. לדבריו, ישנה אפשרות שזו הסיבה להתהפכותה. נמשכים החיפושים אחר שני הנעדרים

רויטרס, עריכה: קשת סידי, קריינות: אביב אברמוביץ'

הסירה שבה שטו המטיילים הישראלים, אשר התהפכה בנהר האפורימק שבדרום פרו, לא הותאמה למספר האנשים שהיו עליה. ראש משטרת התיירות של קוסקו, ג'ונבל זרקדה, צוטט בכמה כלי תקשורת במדינה וטען כי סירת רפטינג בה שטו המטיילים הייתה מיועדת לשישה בני אדם בלבד, אולם בפועל שהו עליה שמונה בני אדם. לדבריו, ישנה אפשרות שעובדה זו הובילה להתהפכות הסירה.

ביום שלישי חולצו שישה מבין שמונת הישראלים שהיו על הסירה. מצבם הוגדר טוב והם פונו לעיר קוסקו. הם אותרו על ידי צוותים של המשטרה, של חברת הצלה מקומית ושל חברת הביטוח שהגיעו לאזור המבודד בו נתקעו.

תאונת ברפטינג בפרו - כותרות נוספות:
שני ישראלים נעדרים בעקבות תאונת רפטינג בפרו
פרו: חולצו שישה מהמטיילים, שניים עדיין נעדרים
חשש לחיי המטיילים הישראלים בפרו: "אנחנו ממש מודאגים"

המטיילים ישראלים לפני התאונה. רויטרס
הסירה לא הותאמה למספר האנשים שהיו עליה. מטיילים ישראלים בנהר האפורימק ביום שבו אירעה התאונה/רויטרס

בתוך כך, היום (חמישי) נמשכו החיפושים אחר שני הנעדרים הנוספים מהתאונה. קונסול ישראל בלימה יחד עם צוות השגרירות והמחלקה לישראלים בחו"ל נמצאים בקשר רצוף עם הרשויות המקומיות, גורמי החילוץ וחברת הביטוח על המשך מאמצי החיפושים. במקביל, נעשים מאמצים לשלב במשימת האיתור גם כוח של הקומנדו הימי הפרואני ומסוק חילוץ. המחלצים התבססו על אות מיקום שהתקבל ממכשיר לווייני שהיה ברשותו של אחד המטיילים.

מבירור פרטי המקרה עלה כי המטייל, שרכש מכשיר איתור לווייני בארה"ב ללא חבילת חילוץ, לחץ על כפתור ה-SOS כבר בשעה 3:00 לפנות בוקר (שעון ישראל). המוקד האמריקני שקיבל את הודעת המצוקה העביר אותה למשפחתו בישראל ומן הסתם לא פתח במשימת חילוץ. המשפחה עדכנה את משרד החוץ בארץ, וזה עירב בהמשך את הגורמים הרלוונטיים בפרו כשעתיים אחרי ההודעה המקורית.

עוד באותו נושא

משפחות המטיילים שחולצו בפרו: "הם עברו טראומה"

לכתבה המלאה

"דאגה עצומה לחברים שעדיין נעדרים"

אמה של אחת מששת המטיילים שחולצו סיפרה בשיחה עם וואלה! חדשות כי גם אלו שחולצו וגם משפחותיהם בבית חוששים לשלומם של שני הנעדרים. "הם נחים כרגע ולא מתכננים כלום", אמרה. "הם צריכים להמשיך הלאה ולחשוב מה הם עושים יחד עם הכאב העצום של שתי משפחות הנעדרים שהם כואבים. זה לא רק 'יופי, אנחנו ניצלנו'. הם מרגישים דאגה עצומה לחברים שלהם שעדיין נעדרים".

"אנחנו עם משפחות שני הנעדרים", הוסיפה האם. "ליבנו איתם, מקווים ומתפללים לבשורות טובות. בחיים לא היינו באי-וודאות מטורף כמו עכשיו. אתה יודע שבשורה טובה שלך זו בשורה רעה של מישהו אחר. המחשבה הזאת לא עוזבת לי את הראש. במקום לשבת בנחת, הראש נמצא עם המשפחות, עם המצב שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully