וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרו: חולצו שישה מהמטיילים, שניים עדיין נעדרים

8.10.2014 / 0:16

בתום מבצע חילוץ שלקח שעות פונו השישה, שסירת הרפטינג שלהם התהפכה בנהר בפרו, לעיר קוסקו. לא ברור מה עלה בגורל השניים הנוספים, ומשפחותיהם עודכנו. "עברו חוויה מטלטלת וקשה"

תאונת הרפטינג בפרו: אמש (שלישי) חולצו שישה משמונת הישראלים, שהיו על הסירה שהתהפכה במהלך שיט בנהר האפורימק שבדרום המדינה. מצבם טוב והם פונו לעיר קוסקו. הם אותרו על ידי צוותים של המשטרה, של חברת הצלה מקומית ושל חברת הביטוח שהגיעו לאזור המבודד בו נתקעו אתמול. ממשרד החוץ נמסר כי החיפושים אחר שני הנעדרים ממשיכים, וכי לא ידוע מה עלה בגורלם.

קונסול ישראל בלימה יחד עם צוות השגרירות והמחלקה לישראלים בחו"ל, נמצאים בקשר רצוף עם הרשויות המקומיות, גורמי החילוץ וחברת הביטוח על המשך מאמצי החיפושים. מוקדם יותר נודע כי יש מאמצים לשלב במשימת האיתור גם כוח של הקומנדו הימי הפרואני ומסוק חילוץ. המחלצים התבססו על אות מיקום שהתקבל ממכשיר לווייני שהיה ברשותו של אחד המטיילים.

שליח חב"ד בקוסקו הרב עופר קריפור אמר כי הישראלים התהפכו בנקודה מסוימת, עלו לגדת הנהר ושהו שם כל הלילה. "למחרת בבוקר נשלחה סירה עם מדריכים וטלפון לווייני, ואלה העמיסו את השישה והמשיכו עד לנקודת היציאה ומשם לקוסקו", אמר. לדבריו, בשל המקרה - הם היו צריכים לעצור בתחנת המשטרה המקומית כדי לתת עדות. "ניתן להם כתף, הם עברו חוויה מטלטלת וקשה, שאני לא מאחל לאף אחד". לדברי הרב קריפור, משלחת חילוץ מהארץ תגיע לפרו ותתאחד עם צוות חילוץ המקומי במטרה למצוא את שני הנעדרים.

עוד בוואלה! חדשות
לא רק מילקי: ישראלים מרוויחים פחות ומשלמים יותר על הכול
מטען נוסף הופעל נגד כוח צה"ל בהר דב; אין נפגעים
הבית הלבן התייאש מהחוצפה של נתניהו

נהר אפורימק בפרו. AP
לצוותי החיפוש לקח שעות רבות לאתר את מיקום הסירה והנעדרים. נהר האפורימק/AP

מבירור פרטי המקרה עלה כי המטייל, שרכש מכשיר איתור לווייני בארה"ב ללא חבילת חילוץ, לחץ על כפתור ה-SOS כבר בשעה 3:00 לפנות בוקר (שעון ישראל). המוקד האמריקני שקיבל את הודעת המצוקה העביר אותה למשפחתו בישראל ומן הסתם לא פתח במשימת חילוץ. המשפחה עדכנה את משרד החוץ בארץ, וזה עירב בהמשך את הגורמים הרלוונטיים בפרו כשעתיים אחרי ההודעה המקורית.

המכשיר, אותו מייצרת חברת דלור, הוא מכשיר שבו משתמשת גם חברת החילוץ הישראלית "מגנוס איתור וחילוץ בינ"ל", של חיליק מגנוס -המתמחה זה 20 שנה בפעולות חילוץ מורכבות. "ב-03:00 בבוקר הגיעה הודעה ממכשיר האיכון הלווייני כמו שאנחנו משווקים, שמאפשר תקשורת דו-צדדית. ההודעה הייתה SOS עם איכון", סיפר לוואלה! חדשות חיליק מגנוס – שהבהיר כי אם המכשיר היה מקושר לחמ"ל בארץ, הסחבת הייתה נמנעת. עוד אמר כי אחרי ההודעה, בחברה שלו ניסו לשלוח הודעות בחזרה לאותו מטייל, אולם לא התקבל מענה.

חברת הרפטינג המקומית עודכנה בפרטי המקרה, והוציאה סירות למקום, אולם בגלל השעה המאוחרת, רק אתמול בסביבות 19:00-20:00 הם הגיעו להגיע לנקודה. "אנחנו ממתינים שהם יודיעו לנו מה קרה ומה בעצם המצב", אמר אחר הצהריים מגנוס, טרם התפרסם הדיווח על חילוץ ששת המטיילים.

הוא סיפר כי משום מה המכשיר הלווייני כובה. "מישהו סגר את המכשיר מסיבה לא ברורה – אולי כי הוא לא ידע איך להשתמש בו, או כדי לחסוך בבטריה", הסביר והוסיף כי "גם במידה שנגמרת הבטריה המכשיר ממשיך לשדר אותות של מיקום", על בסיסם נשלחה משלחת החילוץ. "כשעובדים בצורה נכונה עם המכשיר הזה, אפשר למנוע אירועים כאלה ולהציל חיים. במצב שבו הוא משדר מיקום, אפשר לדעת את מיקומו של האדם בקירוב של עד 30 מטר".

(עדכון ראשון: 17:43)

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully