וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני ישראלים נעדרים בעקבות תאונת רפטינג בפרו

7.10.2014 / 12:16

השניים מוגדרים נעדרים לאחר שהיו מעורבים בתאונה בנהר אפורימק שבדרום המדינה. ממשרד החוץ נמסר כי המקרה מוכר ומטופל וכי צוותי חילוץ יצאו לאזור התאונה. המשפחות עודכנו

נהר אפורימק בפרו. AP
נהר אפורימק שבדרום פרו/AP

שני מטיילים ישראלים נעדרים לאחר שהיו מעורבים בתאונת רפטינג בנהר אפורימק שבדרום פרו. סגן דובר משרד החוץ, אלון לביא, מסר כי המשרד מכיר את האירוע ומטפל במקרה גם מהארץ וגם מול הרשויות המקומיות מהמטה בבירה לימה.

"למשרד החוץ יש את רשימת המשתתפים הישראלים שהיו על הסירה והמשפחות עודכנו. לפני חצי שעה צוותי חילוץ בהנחיית הקונסול של ישראל בפרו יצאו מקוסקו לעבר אתר התאונה. צוותים אלו צפויים להגיע בשעות הקרובות בתקווה לאתר את כל המשתתפים באירוע", מסר לביא. לדבריו, "המחלקה לישראלים בחוץ לארץ, הקונסול בלימה וחברות הביטוח נמצאות בקשר רצוף ומטפלים בנושא".

נהורה ואיתי מאושר, היא שליחת הסוכנות היהודית בפרו והוא רב הקהילה היהודית בלימה, סיפרו כי "הנהר של קוסקו ידוע בסכנה שלו, בשצף שלו. מזהירים מאוד מלהיכנס אליו. ממה שהבנו כאן, שני ישראלים שטיילו בפרו עלו על קאיאק ויש סיכון רב לאחד כזה ליפול וככל הנראה הוא נפל. יש כרגע בעיה להוציא אותם ולחלץ אותם אבל עושים כעת את כל המאמצים. אנחנו בקשר עם הרב של חב"ד שנמצא יחד עם השגרירות ומטפל בכל האירוע ומעדכן אותנו. אנחנו גם מהקהילה היהודית בלימה מנסים לעזור ומטפלים בנושא. אנחנו בקשר עם הקהילה היהודית בלימה ואנחנו בקשר איתם למקרה שאם יהיו פצועים".

אין זו הפעם הראשונה שישראלים מעורבים בתאונות בעת שיט בנהר אפורימק, שנמצא לא הרחק מהעיר קוסקו. ב-2008 נהרג תומר אחואן בן 22 מראשון לציון לאחר שנפל למים ונסחף במהלך רפטינג. חברי הקבוצה שהיו איתו לא הצליחו לאתרו, ודיווחו על המקרה למחרת. גופתו נמצאה חודשיים וחצי לאחר מכן.

הרפטינג בנהר אפורימק נחשב פופולרי מאוד בקרב מטיילים, ובפרט בקרב מטיילים ישראלים. בחלק מהקטעים בנהר ישנם סלעים רבים, וקטעים אלה נחשבים למסוכנים במיוחד בעת נפילה.

עוד בוואלה! חדשות:
בשל מצבו הבריאותי: הוקפאה החקירה נגד ח"כ בן אליעזר
אפליית הספרדיות נמשכת: יותר מ-20 חרדיות עדיין בבית
3 מפרקליטיו של הרב פינטו ביקשו להתפטר מייצוגו

נהר אפורימק, שבו אירעה התאונה

לפני חודשיים נהרגו שלושה תיירים מישראל בהתנגשות בין כלי רכב לבין רכבת בקנטון וולפנשייסן שבמרכז שווייץ. חמישה בני אדם נוספים נפצעו באורח קשה. לפי הדיווחים, שני מסוקים וכוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום התאונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully