וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מצבו הבריאותי: הוקפאה החקירה נגד ח"כ בן אליעזר

7.10.2014 / 10:16

פרסום ראשון: במשטרה ממתינים להתפתחויות במצבו של הח"כ הנחשד בשוחד ובהלבנת הון כדי להמשיך בחקירה. גורמים המעורים בפרטים מעריכים שהראיות נגדו מספיקות לכתב אישום

צילום: עומר מירון, מור שאולי, טל אנגלנדר, אבי כהן, דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

חקירתו של חבר הכנסת בנימין בן אליעזר (העבודה) בחשד לקבלת שוחד והלבנת הון הוקפאה עקב מצבו הרפואי – כך נודע לוואלה! חדשות. על כן במשטרה מחכים כרגע להתפתחויות במצבו הרפואי כדי לדעת מה יהיה עתידה של החקירה. גורמים המעורים בפרטים מסרו כי אם היה חש בטוב, סביר להניח שעל בסיס הראיות שהצטברו נגדו היה מוגש כתב אישום, אך החליטו להתחשב במצבו.

לפני שבוע פורסם בחדשות ערוץ 2 כי פרקליטו של בן אליעזר, עו"ד נבות תל-צור פנה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין וביקש להיפגש עמו כדי לדון בבעיותיו הרפואיות של מרשו. בעבר הגיעו לידי המשטרה חשדות על אי סדרים בפעילותו של בן אליעזר, אולם אלה לא התגבשו לידי חקירה בשל מצבו הרפואי.

ההערכה הייתה כי תל צור, שפנייתו נרשמה בערב ראש השנה, יבקש להגיע ל"הסכמות" בעניין ההחלטה להאשים את בן אליעזר, עקב מצבו הרפואי המידרדר. זאת מתוך ההבנה שהחקירה של בן אליעזר לקראת סיום, וכי עשויות להתקבל החלטות בזמן הקרוב. בן אליעזר יודע, ככל הנראה, כי קיימת תשתית ראייתית המספיקה להגשת כתב אישום נגדו. מאז התפוצצה הפרשה הופסקו חקירותיו של בן אליעזר כמה פעמים עקב מצבו הרפואי, שהידרדר לאחרונה.

פרשת פואד - סיקור מיוחד:
פואד הולך ומסתבך: איך במשך שנים כולם עצמו עיניים?
המשטרה: "חשבונות הבנק של פואד - תיבת פנדורה"
חשד: העביר כספים לבן אליעזר תמורת ויזה למצרים

מליאה בכנסת בחירות לנשיאות, יוני 2014. נועם מושקוביץ
לא ייחקר לפי שעה. בן אליעזר/נועם מושקוביץ

במאי האחרון עבר בן אליעזר ניתוח להשתלת כליה ולאחריה נזקק לטיפול דיאליזה שלוש פעמים בשבוע. באותה תקופה, שבה עדיין היה מועמד לנשיאות המדינה, הוא דחה את האפשרות שבריאותו תשפיע על יכולתו לתפקד כנשיא והבטיח לחזור לפעילות מיד לאחר הניתוח. הוא הזכיר כי כבר חזר ממצבים קשים יותר, כמו חיידק טורף, והוסיף שמדובר ב"ניתוח שגרתי וקל".

לפני כשלוש שנים, בתחילת מרץ 2011, אושפז ח"כ בן אליעזר בבית החולים עקב דלקת ריאות קשה. במהלך האשפוז, שנמשך כחודש, היה בן אליעזר שרוי במשך כמעט שבוע בתרדמת עד שיצא מכלל סכנה, ובתחילת אפריל הוא שוחרר לביתו.

במהלך בדיקת החשדות נגדו, מצאו חוקרי יחידת להב 433 העברות כספים לא כשרות לחשבונו של בן אליעזר. בין היתר, נבדק אם ההעברות לחשבונו של בן אליעזר הן למעשה כספי שוחד שניתנו לשר הביטחון ויו"ר העבודה לשעבר מצד שורה של אנשי עסקים ויזמי נדל"ן שבן אליעזר ניהל עמם לכאורה קשר. על פי החשד, בן אליעזר קידם את ענייניהם גם מול ממשלת מצרים, שבה היו לבן אליעזר קשרים רבים. במשטרה הגדירו בשעתו את פתיחת חשבונות הבנק של בן אליעזר "פתיחת תיבת פנדורה", שצפויה להניב ממצאי חקירה רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully