וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: "חשבונות הבנק של פואד - תיבת פנדורה"

26.6.2014 / 11:59

חוקרי המשטרה מצאו בחשבונותיו של חבר הכנסת העברות כספים נוספות שעל פי החשד אינן כשרות. אמש פורסם כי איש עסקים ישראלי העביר מאות אלפי שקלים לפואד בתמורה לקידום ענייניו

מליאה בכנסת בחירות לנשיאות, יוני 2014. נועם מושקוביץ
חבונותיו - "תיבת פנדורה". בן אליעזר בכנסת/נועם מושקוביץ

הולך ומסתבך: חוקריו של חבר הכנסת בנימין (פואד) בן אליעזר גילו בחשבונות הבנק שלו העברות כספים לא כשרות שייבדקו במסגרת החקירה. במסגרת חקירת ההעברות הכספים – שנחקר אם הן למעשה כספי שוחד שניתנו לשר הביטחון ויו"ר העבודה לשעבר על ידי שורה של אנשי עסקים ויזמי נדל"ן שבן אליעזר ניהל עמם לכאורה קשר, ועל פי החשד קידם את ענייניהם גם מול ממשלת מצרים בה היו לבן אליעזר קשרים רבים. במשטרה מגדירים את פתיחת חשבונות הבנק של בן אליעזר כ"פתיחת תיבת פנדורה" שככל הנראה תניב ממצאי חקירה בעתיד.

פרשת פואד - כל הכתבות

במקביל, נבדק הקשר של בן אליעזר לאיש עסקים שאמש פורסם כי הודה שהעביר לבן אליעזר מאות אלפי שקלים בתמורה לכאורה לקידום ענייניו של האחרון מול הממשלה בקהיר. עם זאת, נכון לשעה זו, לא הצליחו החוקרים להוכיח את הקשר הזה למרות הודאת איש העסקים. לשכתו של בן אליעזר הכחישה את הדברים ומסרה כי מדובר ב"טענות מופרכות".

עוד בחדשות:
גל חום כבד בפתח: "שקע מהאוקיינוס האטלנטי"
500 דונם כולו בירושלים; "פתאום נהיה כאן גיהנום"
גול עצמי: הפאשלה של מערך האבטחה של המונדיאל

סתירות בחקירותיו

אתמול בבוקר נחקר בן אליעזר בפעם הרביעית במשרדי יחידת להב 433 בלוד. זאת בשל חשד שאיש העסקים אברהם נניקשווילי נתן לו 350 אלף דולר לצורך רכישת הפנטהאוז שלו ביפו, בשווי כתשעה מיליון שקלים. על פי חשד נוסף, הוא קיבל סכום כסף דומה מקרוב משפחה שלא כדין.

בשבוע שעבר התעוררו סתירות בין הגרסה שמסר בן אליעזר בחקירתו לבין זו של בני משפחתו. בן אליעזר טען כי לא הוא זה שהשתמש בכספת הסודית שאותרה בסניף בנק בירושלים, ובה נמצאו 600 אלף דולרים במזומן. לדבריו, בנו יריב הוא שהשתמש בכספת. ואולם, לוואלה! חדשות נודע כי בחקירתו של הבן יריב, שהסתיימה לפני תפיסת הכספת, הפתיע הבן את החוקרים וסתר את גרסת אביו. כשנשאל אם קיימת כספת, הוא ענה: "אולי לאבי יש", ואף טען שמעולם לא היה בה.

לאחר מכן, סתר הבן את עצמו בחקירה. כשהקשו עליו החוקרים והטיחו בפניו את העובדה כי אביו טען בפניהם שהם היו שם יחד, ענה הבן כי ייתכן שהגיע למקום כמה פעמים עם אביו כדי לעזור לו להיכנס לחדר הכספות. זאת מכיוון שהוא מסייע לו להתנייד ממקום למקום. הבן טען כי אין לו מושג מה יש בתוכה. הוא אמר גם כי לא העביר לאביו כספים מנניקשווילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully