וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

500 דונם כולו בירושלים; "פתאום נהיה כאן גיהנום"

26.6.2014 / 8:19

צוותי חקירה יגיעו הבוקר לזירת השריפה בבירה כדי לבדוק אם היא פרצה בשל רשלנות או הצתה. התושבים שפונו לא יורשו לשוב היום לבתיהם. נציב הכבאות: היה צריך לפנות עצים קודם

צילום: יוסי אלי, שרית נוח, אריק אבולוף, חטיבת דובר המשטרה; עריכה: גדי וינסטוק

כוחות הכיבוי ממשיכים הבוקר (חמישי) לפעול במרץ בניסיון לכבות סופית את שריפת הענק שפרצה אתמול בירושלים. כ-500 דונמים של יער נשרפו בדליקה שהחלה בשעות אחר הצהריים בשכונת עין כרם בירושלים, סמוך להר הרצל וליד ושם, חמישה בתים נשרפו ועשרה בתים נוספים ניזוקו.

עוד על השריפה בירושלים:
החוקרים בודקים אם מנגל שלא כובה גרם לשריפה
הושגה שליטה על השריפה בירושלים
"הזעקנו צוותים מכל הארץ, זה ייקח זמן"

אומדים נזקים בבירה: "בחיים לא חווינו כזו שריפה". חטיבת דובר המשטרה
בית שרוף בירושלים, היום/חטיבת דובר המשטרה

לוחמי האש הצליחו להשתלט כבר אמש על האש, והיא כובתה ברובה. עם זאת, עדיין נותרו להבות במוקדים אחדים ולאורך כל הלילה המשיכו עשרות צוותי כיבוי בפעולות הכיבוי. הבוקר יתמקדו הפעולות במניעת התלקחות מחודשת של האש. במהלך הבוקר צפויים להגיע צוותי חקירה ממחוז ירושלים כדי לחקור את הגורם לפריצת הדליקה. ההערכה לפי שעה היא שמדובר במעשה ידי אדם, אך טרם ברור אם הייתה זו תוצאה של הצתה מכוונת או של רשלנות.

תושבי הבתים שניזוקו בשריפה ייאלצו גם היום לשהות מחוץ לבתיהם, ולא יורשו לשוב למקום עד שייקבע שאין חשש להתלקחות מחודשת. בשל החום הכבד הצפוי בימים הקרובים ולאורך כל התקופה הקרובה, הוחלט בשירות הכיבוי בירושלים לבטל את חופשותיהם של לוחמי האש ולתגבר את המשמרות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"יצאתי עם נעלי הבית וברחתי"

מיכל ראובן, דיירת אחד הבתים שניזוקו, סיפרה לוואלה! חדשות שהייתה בביתה בעת שפרצה השריפה. "אתמול ראיתי שיש שריפה, חשבתי שזה משהו קטן, ואז פתאום נהיה כאן גיהנום", סיפרה ראובן. "נאלצנו לעזוב את הדירה יחד עם דיירים נוספים, עם הילדים. פתאום אתה רואה אש גדולה וזה ממש מפחיד. חזרנו הבוקר ובעל הדירה בדק את הנזקים, כל הגינה שלנו ניזוקה".

"הייתה איזושהי שאננות כי אני לא קלטתי את העוצמה. לא חשבתי שזה הולך להתלקח בצורה כזאת", המשיכה ראובן. "גם כשרצתי כאן ראיתי את הגצים סביבי, חשבתי שיהיה בסדר, שמפנים אותי כי צריך לפנות, אבל לא חשבתי שזה הולך להיות בסדר גודל כזה. ממש לא".

הבוקר שאחרי השריפה הגדולה בירושלים, יוני 2014. נועם מושקוביץ
הבוקר שאחרי/נועם מושקוביץ

לדברי ראובן, היה קושי לנשום בשל העשן שהיתמר מהלהבות. "היה מאוד מחניק. עשן סמיך, אף פעם לא חווינו את זה. זה פעם ראשונה שאני חווה את זה". על אף הפחד, סיפרה ראובן כי היא חשה בטוחה בעת הפינוי. "היו כאן מספיק כוחות ביטחון ואנשים שיכלו לסייע לי", הסבירה, "ואנשים טובים ישר הציעו לי טרמפ החוצה מכאן".

גם ביתה של אסנת קנדל נפגע בשריפה. "ראיתי שריפה בעמק הסמוך. לא חשבתי שזה משהו רציני כי חווינו הרבה שריפות בתקופה האחרונה, וכשהגעתי לכאן עשר דקות אחרי כן אמרו לנו להתפנות כי האש התחילה ממש לפרוץ מהעמק למטה", סיפרה קנדל. "אפילו לא הספקתי לשים פאה, כלום. יצאתי עם הבגדים, נעלי בית וברחתי מהבית. אמרו לי - את חייבת לצאת מהבית כי האש התחילה להשתולל".

שריפה בירושלים, יוני 2014. דניס ירושצ'וק, תמונות גולשים
חמישה בתים נשרפו ועשרה ניזוקו, מאות דונמים כולו. זירת השריפה אתמול/תמונות גולשים, דניס ירושצ'וק

נציב שירותי הכבאות וההצלה, רב-טפסר שחר איילון, הסביר כי האזור שבו פרצה השריפה כבר ספג אירועים דומים בעבר בשל הקרב לעצים. "אני רואה את אותם בתים שנשרפו והנזק שנגרם לאותן משפחות יקרות שגרות באזור קריית יובל. זו תוצאה שאנחנו מנסים למנוע", הסביר איילון בריאיון לקול ישראל. "את זה היה צריך להתחיל מוקדם יותר". לדבריו, העירייה צפויה להתחיל כעת לנקות את האזור כפי שעשתה עיריית חיפה בעקבות השריפה הגדולה ב-2010.

בנוגע לגורם לפריצת השריפה, אמר רב-טפסר איילון כי ההערכה של שירותי הכיבוי היא שהאש פרצה במוקד אחד. "אם היא פרצה כתוצאה מרשלנות או הצתה מכוונת – את זה יבדוק הצוות המשותף שלנו בירושלים", אמר הנציב. "כל אירוע כזה אנחנו מתחקרים. נפתח בתחקיר יחד עם כל מי שהיה שותף אתמול – משטרת ירושלים וקק"ל".

הבוקר שאחרי השריפה הגדולה בירושלים, יוני 2014. נועם מושקוביץ
"היו מצוינים ומתואמים". לוחמי האש פועלים בבירה/נועם מושקוביץ

לדברי איילון, הסופה הקשה בחורף האחרון, והעצים הרבים שקרסו בה, ישפיעו על הקיץ הקרוב. "אין ספק שהקיץ הזה יהיה הקשה במקומות הגבוהים כמו צפת", הוא הסביר. "השריפות תהיינה בעלות עוצמה".

איילון שיבח את עבודת לוחמי האש בהתמודדות עם השריפה אתמול. "מלבד הנזק שנגרם אתמול לבתים התגובה הייתה מצוינת., וצריך לזכור שהקהל לא מודע לכך אבל אנחנו ניהלנו מאבק עם שלוש שריפות – אבו גוש, נטף ועין כרם. הכוח האווירי פעל למעלה – כל המטוסים שלנו היו באוויר, לקחנו סיכון. לוחמי האש היו מצוינים ומתואמים".

הבוקר שאחרי השריפה הגדולה בירושלים, יוני 2014. אסף פינקלשטיין, תמונות גולשים
הבוקר שאחרי השריפה הגדולה בירושלים, יוני 2014/תמונות גולשים, אסף פינקלשטיין
הבוקר שאחרי השריפה הגדולה בירושלים, יוני 2014. נועם מושקוביץ
הבוקר שאחרי השריפה הגדולה בירושלים, יוני 2014/נועם מושקוביץ
הבוקר שאחרי השריפה הגדולה בירושלים, יוני 2014. תמונות גולשים, תמונות גולשים
הבוקר שאחרי השריפה הגדולה בירושלים, יוני 2014/תמונות גולשים, תמונות גולשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully