וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקרים בודקים אם מנגל שלא כובה גרם לשריפה

26.6.2014 / 0:41

אחד הכיוונים שנבדקים בחקירת השריפה הוא חשד לרשלנות של מטיילים, שעשו "על האש" במעיין בעין כרם והותירו אחריהם גחלים לוחשות. בצירוף עם רוח ותנאי יובש התפשטה האש

צילום מסך

לא הצתה, אלא רשלנות – זהו אחד מכיווני החקירה הנבדקים בניסיון להבין את הנסיבות שהובילו לפרוץ השריפה הגדולה אתמול (רביעי) בירושלים. ממידע שהגיע לוואלה! חדשות עולה שקבוצת מטיילים שצלו בשר במעיין סמוך הם בין החשודים בפרוץ הלהבות. עדי ראייה שהבחינו בנעשה סיפרו על כך לכוחות ההצלה. על פי החשד שנבדק, לא מדובר בהצתה בזדון, אלא בגחלים שלא כובו עד תום. בצירוף עם הרוחות החזקות ותנאי היובש, החלו הלהבות להתפשט במהירות עד שסיכנו את מוזיאון יד ושם ואת שכונת קריית יובל.

עוד על השריפה:
כוחות הכיבוי השיגו שליטה על האש, ימשיכו לפעול בלילה
תושבים שדירותיהם ניזוקו נערכים ללילה מחוץ לבית

צילום אווירי של השריפה בירושלים. אלון בסן, מערכת וואלה! NEWS
השריפה בירושלים, אתמול אחר הצהריים/מערכת וואלה! NEWS, אלון בסן

השריפה פרצה אתמול בשעות אחר הצהריים בשכונת עין כרם בירושלים, סמוך להר הרצל וליד ושם. במשך כמה שעות פעלו כ-50 צוותי כיבוי ושישה מטוסים באזור, ובערב הם הצליחו להשיג שליטה על האש. עם זאת, פעולות הכיבוי במוקדים קטנים רבים צפויות להימשך כל הלילה. חמש דירות עלו באש כתוצאה מהאש ושלושה בני אדם נפגעו קל משאיפת עשן, בהם כבאי. המשטרה פינתה מאות דיירים מהשכונות עין כרם וקריית יובל בבירה, וכן את יד ושם. נבדק חשד כי הצתה מכוונת היא שגרמה לשריפה. במקביל, כוחות הכיבוי השתלטו על שריפה נוספת שפרצה אחר הצהריים סמוך ליישוב נטף שליד הבירה. גם משם פונו תושבים.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, אמר אמש כי מוקדי השריפה בשליטה. "מרבית המקומות שנדלקו כובו, וכמעט ואין מוקדים נוספים. כל האזורים בשליטה", אמר לכלי התקשורת. "היו פה כמה חלקים בשעות האחרונות בהם השריפה סיכנה מאוד את האזור, ובחלק מהמקרים השריפה הגיעה ממש לבתים. מטרתנו היא להחזיר את החיים פה לשגרה, לוודא שהשריפה לא תחזור והמטרה שלנו שלא יחזרו אנשים למקומות שרמת הסיכון גבוהה, לראות שהחשמל חוזר והחיים חוזרים לשגרה".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

(עדכון ראשון: 21:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully