וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בבירה: תושבים נערכים ללילה מחוץ לבית

עשרות תושבים שפונו מבתיהם הגיעו למתנ"ס בקריית יובל. שליטה על האש הושגה אך פעולות הכיבוי צפויות להימשך הלילה."אנחנו לא יודעים מתי נוכל לחזור הביתה. לא הספקתי לקחת תרופות ובגדים"

צילום מסך

למתנ"ס פיליפ לאון בקריית יובל הגיעו במהלך הערב (רביעי) עשרות תושבי השכונה הירושלמית שנאלצו להתפנות מבתיהם בעקבות השריפה שמשתוללת באזור משעות הצהריים. רוב התושבים שהגיעו הם קשישים שלא הספיקו להתארגן ולקחת תרופות בטרם עזבו את הבית. כוחות הכיבוי הצליחו להשיג שליטה על האש, אך פעולות הכיבוי צפויות להימשך כל הלילה והמפונים נערכים לאפשרות שיאלצו להעביר את הלילה מחוץ לבית.

"אני גרה ליד שמריהו לוין. דפקו לנו על הדלת ואמרו לנו להתפנות", סיפרה כוכבה לוי מהמתנ"ס. "בשעה שלוש הלכנו למרכז המסחרי. לא אפשרו לנו לחזור הביתה והפנו אותנו לכאן. אנחנו לא יודעים מתי נוכל לחזור הביתה. לא הספקתי לקחת תרופות ובגדים, באתי עם נעלי בית, לא הבנתי שזה כל כך רציני".

בעלה של כוכבה, ששון לוי, פגש אותה לאחר שפונה גם הוא. "הייתי בדרך מהעבודה הביתה והשוטרים סובבו אותי", אמר. "כוכבה התקשרה אליי ונפגשנו. אם לא נוכל לחזור הביתה נאלץ לישון פה אבל אני מקווה לפחות להספיק להגיע הביתה להביא לה את התרופות".

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
"איש עסקים נוסף הודה שהעביר כספים לבן אליעזר"
"האנס המסמם": חשד ששני חבריו פעלו באותה שיטה
אם החטוף נגד נתניהו: "הסכם האסירים חסר אחריות"

שריפה בעין כרם, ירושלים. קרדיט:
ישראל אריאל, תמונות גולשים
מוקד השריפה בעין כרם, היום/תמונות גולשים, קרדיט: ישראל אריאל

ברחוב שמריהו לוין שפונה פועלות גם שתי דירות של עמותת "עלי שיח", המטפלת בילדים אוטיסטים. כשהתפשטה האש, נאלצו גם הם להתפנות. "בסביבות השעה 14:30 התחלתי להריח ריח של שריפה", סיפר מוישי גולדהירש, מדריך בעמותה. "הריח לא היה כל כך חזק אך לאחר חצי שעה הוא התחיל להתגבר. התקשרתי למשטרה ודיווחתי להם על הריח של השריפה.

"רק באזור השעה 15:30 הגיעה ניידת משטרה, והגיע מסוק שהכריז בקול לפנות את המקום", הוסיף. "לא ידענו מה לעשות, בכל דירה יש שמונה ילדים אוטיסטים ולא ידענו מה לעשות איתם". לאחר כמה רגעים הגיעו להחלטה. "בלחץ רב ובבהלה רבה היה צריך להוציא את כולם. ילד אוטיסט, ברגע שמשנים לו את סדר היום הוא משתולל, וזה הקשה מאוד על היציאה", הוסיף גולדהירש.

"בעזרת צוות מתוגבר של מדריכים העברנו את כל הילדים לדירה נוספת של הארגון. חלק מהילדים היו שרויים בלחץ וחלק בצרחות. הקטע של היציאה היה מאוד קשה לנו וגם להם. כרגע אנחנו דואגים לתרופות משאר המקומות שנשארו, כי לשמריהו לוין אין אפשרות להיכנס כעת, הכניסה לרחוב סגורה. כרגע אנחנו פה ומקווים לחזור חזרה אל הדירות, להשכיב אותם במיטות שלהם", אמר.

במינהל הקהילתי יובלים נערכו לקלוט תושבים נוספים שפונו מבתיהם. יחיאל לוי, מנהל המינהל הקהילתי, סיפר: "מרגע שהתחילה השריפה פתחנו חפ"ק בשני מוקדים: אחד ברחוב צ'ילה ואחד נוסף עורפי ברחוב שטרן. אנחנו ערוכים לקלוט משפחות ובודדים שיתפנו. היו אצלנו כ-30 איש וחלקם כבר חזרו הביתה. חלק מחכים פה שיירגעו הדברים, בעיקר קשישים ונכים. צוות הרווחה עושה טלפונים יזומים ומוודא עם קשישים ונזקקים אם הם צריכים עזרה. יש פה בני נוער, גרעינים שונים שעוזרים לנו. אנחנו נערכים ללילה אם יהיה צורך בפינויים נוספים".

לפניות לכתבים:
עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il
דנה ירקצי - danayark@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שריפה בעין כרם, ירושלים. טלי מאייר, טלי מאייר
תושבים צופים בשריפה מהר הרצל/טלי מאייר , טלי מאייר
שריפה בעין כרם, ירושלים. טלי מאייר
שריפה בעין כרם, ירושלים/טלי מאייר
שריפה בעין כרם, ירושלים. טלי מאייר
שריפה בעין כרם, ירושלים/טלי מאייר
שריפה בעין כרם, ירושלים. טלי מאייר
תושבים מפונים מבתיהם/טלי מאייר
שריפה בעין כרם מפנים תושבים מהבתים, ירושלים. טלי מאייר
שריפה בעין כרם מפנים תושבים מהבתים, ירושלים/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully