וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר טען בחקירה: בני נתן לי מאות אלפי שקלים

הח"כ סיפר לחוקרים שבנו אופיר העביר לו 350 אלף שקל. אם הדבר נכון, לא מדובר בעבירה פלילית אלא בהעלמת מס. עם זאת, המשטרה מטילה ספק בטענות ובודקת אם הסכום הגיע ממקור אחר

צילום: טל אנגלנדר, עומר מירון, מור שאולי; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) מנסים לפצח את התעלומה המרכזית בפרשת ח"כ בנימין בן אליעזר שהתפוצצה בימים האחרונים: מי העביר לידיו 350 אלף שקל? בן אליעזר עצמו טען בחקירתו שבנו אופיר, העובד כאיש עסקים במיאמי, הוא שהעביר לו את הסכום. אם הדבר נכון, לא מדובר בעבירה פלילית אלא בהעלמת מס.

עם זאת, המשטרה מטילה ספק בטענות ולא פוסלת אפשרות שהכסף הגיע ממקור אחר, איש עסקים מסוים, שביקש להעביר את הכספים לידיו של בן אליעזר. מלשכתו של בן אליעזר נמסר בתגובה: "אין בכוונתנו למסור או להתייחס למידע או לשברי אינפורמציות מבדיקת המשטרה".

עוד על פרישת בן אליעזר:
רוזנטל לא מחכה להרצוג: תומך בריבלין לנשיאות
בעבודה מנסים למצוא מועמד לנשיאות: "נמתין 24 שעות"
משפחתו של פואד: "היה לא הגיוני שימשיך להתמודד"

בנימין בן אליעזר בחניון ביתו, יוני 2014. דרור עינב
חוזר לביתו. בן אליעזר/דרור עינב

350 אלף השקלים המדוברים הם רק חלק ממיליוני שקלים שנמצאו בחשבונות הבנק של בן אליעזר, שעל מקורותיהם נדרש לספק הסברים. במסגרת החשדות, נבדק אם חלק מהכספים הועברו לחשבונה של בת משפחתו של בן אליעזר. מלבד הכספים שמקורם מוטל בספק, חשוד בן אליעזר כי שקיבל כספים בניגוד לחוק לצורך רכישת פנטהאוז יוקרתי ביפו בשווי תשעה מיליון שקלים מאיש העסקים אברהם נניקשווילי.

בסוף השבוע הודיע בן אליעזר – מי שנחשב לאחד המועמדים המובילים לנשיאות המדינה – כי הוא פורש מההתמודדות. היום, לראשונה מאז פורסמו החשדות שהביאו לפרישתו מהמרוץ לנשיאות, נראה בן אליעזר חוזר לביתו ביפו - אותו פנטהאוז יוקרתי שמקורות המימון שלו הוטלו בספק.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

יו"ר הכנסת יחליט אם לדחות את הבחירות

בשעות הקרובות צפוי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין להודיע אם החליט להותיר את הבחירות לנשיאות במועדון, קרי ביום שלישי הקרוב, או לדחות אותן, בעקבות פרישתו של ח"כ בן אליעזר מהתמודדות לתפקיד ו"המצב החדש שנוצר" במרוץ. אדלשטיין יקבל את ההחלטה בתום ישיבה עם היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, וגורמים רלוונטיים נוספים.

שר הפנים גדעון סער שוחח אמש עם אדלשטיין ואמר לו כי אין כל עילה לדחות את המועד שנקבע לבחירות. "כל ניסיון לדחיית הבחירות יעצים את הפגיעה בכנסת, במוסד הנשיאות ובדמוקרטיה הישראלית", הבהיר סער במהלך השיחה. גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ושר השיכון אורי אריאל הודיעו כי יתנגדו ליוזמת הדחייה. בישיבה של סיעת העבודה אמש אמרה ח"כ שלי יחימוביץ' לפי גורמים שנכחו במקום כי בקשת הדחייה "הגיעה מרחוב בלפור (מקום מושבו של בית ראש הממשלה - ע"נ) ואנחנו לא רוצים למשוך את הפארסה הזאת יותר".

גורמים בכירים במערכת הפוליטית אמרו כי "בדיקתו של אדלשטיין לגבי האפשרות לדחות את הבחירות לנשיאות מוכתבת מלמעלה". על פי הגורמים, "נתניהו מעולם לא זנח את שאיפתו להביא מועמד חיצוני, והתמיכה במועמדותו של ריבלין הייתה אך ורק מן השפה אל החוץ". רבים במערכת הפוליטית הרימו אמש גבה לנוכח יוזמתו התמוהה של יו"ר הכנסת לדחות את הבחירות לנשיאות דווקא אחרי שבן אליעזר הסיר את מועמדותו. מלשכת יו"ר הליכוד, נתניהו, נמסר בתגובה: "ראש הממשלה איננו פועל לדחיית הבחירות. מועמדו היה ונשאר ראובן ריבלין".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully