וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת בן אליעזר: 600 אלף דולר בכספת סודית

9.6.2014 / 13:12

המשטרה הגיעה לסניף של בנק דיסקונט בירושלים, שם נמצאת כספת ששייכת לחבר הכנסת ובה כסף במזומן, שכנראה לא דווח. סנגורו: "הביקור תוכנן. ההדלפה לגבי 'פשיטה': מעשה שלא יעשה"

מערכת וואלה

התפתחות בפרשת בן אליעזר: חוקרי המשטרה מצאו היום (שני) 600 אלף דולר במזומן בכספת ששייכת לחבר הכנסת מהעבודה בסניף של בנק דיסקונט בירושלים. נבדק החשד שמדובר בסכום כסף עליו לא דיווח בן אליעזר לרשויות.

מקורביו של חבר הכנסת דחו את האפשרות שמדובר בהתנהלות בלתי-חוקית. "איננו מתכוונים להיכנס לפרטי החקירה או לשבבי ההדלפות ממנה, אך אנו שבים ומדגישים – לכל שקל שיש לבן אליעזר וכל שקל שהופנה לקניית הדירה, יש כתובת והוא ממוסמך ושקוף. אין לנו ספק שבקרוב האמת תצא לאור", אמרו. עוד הלינו אותם מקורבים על העיתוי של החקירה: "העובדה שהחומר נגד פואד שכב אצל גורמי אכיפת החוק במשך שנה ואיש לא עשה איתו דבר, תמוהה ומוזרה, ועל עובדה זו לא יחפו הדלפות מגמתיות ולא מדויקות בלשון המעטה".

פרקליטו של בן אליעזר, עו"ד נבות תל צור, שלח היום מכתב לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה תת-ניצב אפרים ברכה ובו הביע תרעומת על ההתנהלות מול מרשו ועל כך שהוצג כאילו מדובר היה בפשיטה משטרתית על הבנק.

"מר בן אליעזר העמיד עצמו לרשות החקירה, על אף ההתראה הקצרה וחרף העיתוי התמוה בו נפתחה החקירה, אך רצונו הטוב ואמונתו בהגינות החקירה נתקלים פעם אחר פעם במסע הכפשה שהולך וגובר, כל זאת בשעה ששאלות רבות בנושאים שהודלפו לתקשורת, טרם הוצגו בפניו וממילא טרם ניתנה לו ההזמנות להסבירם", אמר. "הדברים הגיעו לשיא חדש בהדלפה מכוונת על 'פשיטה משטרתית' על כספת סודית של פואד בן אליעזר בירושלים. מדובר במעשה שלא יעשה שכן הביקור בכספת היה ביקור מתוכנן, אשר תואם מראש עם בן אליעזר, וזאת בהמשך לדיווח יזום על תוכן הכספת שנמסר למשטרה בעל-פה ובכתב כבר אמש".

עוד בנושא
מתי צריך להצהיר על מתנה מבן משפחה?
כך נראים הבתים של המועמדים לנשיאות
המשטרה: נבדק החשד שח”כ בן אליעזר לקח שוחד

סניף בנק דיסקונט בירושלים אשר נמצאו בו מזומנים שעל פי החשד בן אליעזר לא דיווח עליהם, יוני 2014. טלי מאייר
סניף בנק דיסקונט בירושלים שבו נמצאת הכספת/טלי מאייר

בתוך כך, ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) מנסים לפצח סוגיה נוספת בפרשה: מי העביר לידי בן אליעזר 350 אלף שקל? בן אליעזר טען בחקירתו שבנו אופיר, העובד כאיש עסקים במיאמי, הוא שהעביר לו את הסכום. אם הדבר נכון, לא מדובר בעבירה פלילית אלא בהעלמת מס. עם זאת, המשטרה מטילה ספק בטענות ולא פוסלת אפשרות שהכסף הגיע ממקור אחר, איש עסקים מסוים, שביקש להעביר הון לידיו של בן אליעזר. מלשכתו של בן אליעזר נמסר בתגובה: "אין בכוונתנו למסור או להתייחס למידע או לשברי אינפורמציות מבדיקת המשטרה".

"לא נותנים מתנות סתם"

350 אלף השקלים המדוברים הם רק חלק ממיליוני שקלים שנמצאו בחשבונות הבנק של בן אליעזר, שעל מקורותיהם נדרש לספק הסברים. במסגרת החשדות, נבדק אם חלק מהכסף הועבר לחשבונה של בת משפחתו של בן אליעזר. מלבד הכסף שמקורו מוטל בספק, חשוד בן אליעזר כי קיבל כספים בניגוד לחוק לצורך רכישת פנטהאוז יוקרתי ביפו בשווי תשעה מיליון שקלים מאיש העסקים אברהם נניקשווילי.

נציבת מס הכנסה לשעבר, טלי ירון-אלדר, מסבירה כי אין איסור על אדם לקבל מתנות, גם אם מדובר בכסף, וכי זה דבר מקובל בתוך משפחה. עיקרון זה תקף גם לגבי נבחרי ציבור. "לעומת זאת, כשהמתנות הן מתנות מצדדים שלישיים, נקודת המוצא היא שצדדים שלישיים לא נותנים מתנות סתם. רשויות המס לדעתי יתייחסו בחשדנות להלוואה, בוודאי כזו שפתוחה לאורך זמן. עם זאת, עדיין תהיה בפניו הדרך להוכיח שזה ניתן ללא תמורה כלשהי, סתם כי הוא חבר ילדות".

ממשרד מבקר המדינה נמסר בתגובה לפרשה: "במסגרת הדיווח המתחייב למבקר המדינה על מימון הפריימריז, נדרשים המתמודדים לדווח גם על תרומות והלוואות מבני משפחה. יודגש שמשרד מבקר המדינה בודק את אמיתות הדיווח".

בסוף השבוע הודיע בן אליעזר – מי שנחשב לאחד המועמדים המובילים לנשיאות המדינה – כי הוא פורש מההתמודדות.

עוד במהדורה:

ישראל כובשת את ברזיל: איך הגיעה המדינה המזרח-תיכונית למקום השני במכירת כרטיסים למונדיאל מבלי להשתתף בכלל במשחקים? שלושה ימים לפתיחת משחקי גביע העולם בכדורגל וברזיל נכבשת על ידי עשרות אלפי ישראלים ששילמו ממיטב כספיהם כדי לראות מהיציע את הנבחרות הטובות בעולם, ועל הדרך גם לחגוג בחופי ריו וסאו פאולו. זיו ריינשטיין, עורך וואלה! תיירות, מספר כמה עולה התענוג לצפות בליונל מסי, כריסטיאנו רונאלדו וניימאר דה סילבה מקרוב (או בעצם, די מרחוק) ואילו אטרקציות מציעה ברזיל לאוהדי הכדורגל.

מחקר חדש: תווי הפנים של הגבר בנוי לאגרופים. עוד צעד בחקר האבולוציה האנושית, ומה הקשר של אגרופים לכל זה - חוקרים מאוניברסיטת יוטה שבארצות הברית מצאו כי האופן שבו בנויים תווי פניו של הגבר הוא תוצר של התקוטטויות האדם הקדמון אחד עם השני על משאבים ועל נשים. המחקר, המתפרסם בכתב העת "ביולוג'יקל ריוויוז", טוען כי גברים קיבלו תווי פנים עבים ובשרניים המגנים עליהם.

התחזית: הלילה מעונן חלקית, מחר ימשיך להיות נאה, ללא שינוי של ממש במזג האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully