וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות המטיילים שחולצו בפרו: "הם עברו טראומה"

9.10.2014 / 14:25

אמה של אחת מששת המטיילים שחולצו לאחר התהפכות סירת הרפטינג בנהר האפורימק סיפרה כי המחולצים "מתאוששים ומצבם טוב". עם זאת, "הם מרגישים דאגה עצומה לחברים שלהם שעדיין נעדרים"

נהר אפורימק בפרו. AP
נהר האפורימק בפרו/AP

יומיים לאחר התאונה בנהר האפורימק, נמשכים גם היום (חמישי) החיפושים אחר שני הנעדרים הנוספים מהתהפכות סירת הרפטינג בפרו. בינתיים, ששת המטיילים שחולצו מהנהר מעכלים את המקרה הקשה. "הם מתאוששים", סיפרה יפה, שבתה הייתה בין המטיילים שחולצו. "כל השישה הגיעו לבית מלון בלילה שבין שלישי לרביעי. פיזית, מצבם טוב. הם חבר'ה צעירים שעברו טראומה לא פשוטה. קשה להם עם מה שקרה, אבל הם חזקים ואני מאמינה שהם יתגברו".

עוד בוואלה! חדשות:
לראשונה מאז 2007: ישיבת הממשלה הפלסטינית בעזה
מכשפות ואריסטוקרטים: הפסטיבל שחוזר אחורה בזמן
האם אחותו של שליט קוריאה הצפונית מנהיגה את המדינה?

היא סיפרה כי גם המטיילים שחולצו וגם משפחותיהם בבית חוששים לשלומם של שני הנעדרים. "הם נחים כרגע ולא מתכננים כלום", אמרה. "הם צריכים להמשיך הלאה ולחשוב מה הם עושים יחד עם הכאב העצום של שתי משפחות הנעדרים שהם כואבים. זה לא רק 'יופי, אנחנו ניצלנו'. הם מרגישים דאגה עצומה לחברים שלהם שעדיין נעדרים".

"הם חבורה מאוד אחראית"

"אנחנו עם משפחות שני הנעדרים", הוסיפה האם. "ליבנו איתם, מקווים ומתפללים לבשורות טובות. בחיים לא היינו באי-וודאות מטורף כמו עכשיו. אתה יודע שבשורה טובה שלך זו בשורה רעה של מישהו אחר. המחשבה הזאת לא עוזבת לי את הראש. במקום לשבת בנחת, הראש נמצא עם המשפחות, עם המצב שם".

יפה תיארה גם את התחושות מהרגע ששמעה על התאונה ועד לרגע שעודכנה שבתה נמצאה. "עד שאתה מקבל את הידיעה, אם הילדים שלך נמצאים בין הנעדרים, ברגעים אלה כל האי-וודאות זה פשוט טירוף, זו לא המדינה שלך, אתה לא יודע מה לעשות", שחזרה. "הידיעה הראשונה שקיבלתי זה שהיא פצועה ולאחר מכן אמרו לי שהיא נעדרת. גם כאן היה הרבה חוסר ודאות".

אילוסטרציה. ShutterStock
"הם הלכו במיוחד לחברה שהיו עליה הרבה המלצות"/ShutterStock

למרות התאונה, יפה סבורה שהילדים צריכים להמשיך בטיול. "מבחינתנו, הם חייבים להמשיך הלאה, להמשיך בטיול, אבל זה ברור לכולם שלא יהיו יותר רפטינג ודברים מסוכנים", אמרה. היא ביקשה להדגיש כי "בניגוד לכל ה'עליהום' שראיתי גם בתקשורת וגם בטוקבקים, הם חבורה מאוד אחראית, הם הלכו במיוחד לחברה שהיו עליה הרבה המלצות - ושילמו לה הרבה כסף".

לדבריה, "הבת שלי פחדה להיכנס למים. היא בהתחלה פחדה לעשות את הרפטינג. היא ידעה שזה לא נהר הירדן, אבל כל מי שהיא פגשה בהוסטל אמר לה שזה בסדר, שאין לה מה לדאוג, שכולם עושים את זה וחוזרים בשלום. לפני שהיא יצאה לטיול, היא כתבה לי והודיעה שהיא יוצאת לטיול הזה, שהחברה בעלת המלצות ושהמדריכים שהוצגו אמרו שיש להם ניסיון של שנים. היום קצין המשטרה המקומי אמר שזו חברה בלי רישיון, אז למה לא בדקתם את זה קודם ונתתם להם לפעול כאילו כלום? אל תצטדקו עכשיו על חשבון הילדים שלנו".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully