וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומני חזר לפלורידה וחשף טפח מעברו כמטיף מורמוני

8.10.2012 / 1:24

סוף שבוע עמוס עבר על הרפובליקני, שערך את העצרת ה-19 בפלורידה מאז סוף אוגוסט. הוא הוכיח שקל להפוך נאום בחירות לדרשה דתית, אך לא בטוח שזה מה שיביא לו את הניצחון שם

את סוף השבוע האחרון, משישי עד ראשון, עשה מיט רומני בפלורידה, מחוזק מהתנופה שנתן לו העימות הנשיאותי ומסקרים ארציים שמקנים לו יתרון קל, בנקודה או בשתיים, על פני אובמה. הנשיא המכהן טרם הספיק לקצור בסקרים את פירותיו של דו"ח התעסוקה החיובי, וממילא - המערכה בפלורידה מתנהלת בנפרד. לפי שעה, ממוצע הסקרים שם מצביע על תיקו.

מאז סוף חודש אוגוסט, אז נערכה בטמפה הוועידה הרפובליקנית, רומני ערך בפלורידה לא פחות מ-19 כנסי בחירות. די בנתון הזה כדי להתרשם עד כמה הרפובליקני נחוש שלא לאבד את המדינה לידי אובמה. אם לא די בכך, מושל פלורידה, ריק סקוט, איש אמונו של רומני, נאבק בבית המשפט כדי למנוע הצבעה מוקדמת במדינה ולהצר את צעדיהם של תומכי המפלגה הדמוקרטית.

בחירות בארה"ב 2012 - סיקור מלא בוואלה! חדשות

מיט רומני מגיע לעצרת בחירות בסיינט פיטרסברג, פלורידה. 5 באוקטובר 2012. Justin Sullivan, GettyImages
רומני בפלורידה, בדרכו לעיר סיינט פיטרסברג/GettyImages, Justin Sullivan

פלורידה, ו-27 האלקטורים שלה, נחשבים ל"פרס" הגדול ביותר מבין כל המדינות המתנדנדות. היא המדינה שבזכותה ניצח ג'ורג' וו.בוש בשנת 2000, בבחירות שבהן קיבל אל גור יותר קולות בספירה הארצית. ב-2004, בוש שוב ניצח בפלורידה, והפעם את ג'ון קרי, אך ב-2008, אובמה ניצח בפלורידה והביס את ג'ון מקיין. השנה, אובמה יוכל לנצח את הבחירות גם אם יפסיד בפלורידה. אם רומני יפסיד את פלורידה, הוא יפסיד את כל הקופה.

הכביש המיתולוגי

בחודש האחרון, לא רק רומני חרש את פלורידה לאורכה, ובמיוחד לרוחבה. רעייתו, אן רומני, חולת טרשת נפוצה שהחלימה מסרטן השד, נאמה בפני נשים וביקרה מאושפזים בבתי חולים. לפחות שלושה מילדיהם של בני הזוג נשלחו באוטובוסים כדי לנאום בפני מהגרים, מהנדסים, חיילים צעירים וחיילים ותיקים, ובעצם - בפני מי לא.

סגנו המיועד של רומני, פול ראיין, שגם הוא הקדיש זמן רב כדי לסייר בפלורידה, אפילו העלה לבמה בפלורידה את אמו הקשישה, בטי, תושבת המדינה, כדי שתדבר ללבם של הגמלאים. היא נשבעה שבנה, אדריכל הקיצוצים בתקציב, לא ינסה "לגנוב לזקנים את התרופות".

בסוף השבוע, אחרי העימות בדנבר, קולורדו, רומני חזר לפלורידה. את הכנס הראשון ערך ביום שישי, בסיינט פיטרסברג, מרחק נגיעה מטמפה, ולמחרת קפץ לאפופקה. שתי הערים האלה נמצאות על כביש 4, שחוצה את פלורידה מטמפה לאורלנדו. לאוטוסטרדה הזו יצא שם כמעט מיתולוגי, של מסדרון שסביבו קמה ונופלת מערכת הבחירות, בשל הריכוז שיש באזורו למצביעים עצמאיים. ביום ראשון כבר התקהלו ההמונים פורט סנט לוסי, בחוף המזרחי של פלורידה, לנאום בחירות נוסף.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מסע הדילוגים של מיט רומני בסוף השבוע

חלק ניכר מנאומיו של רומני, לפחות ביומיים הראשונים, הוקדש לחנופה לגימלאי פלורידה, שמפקפקים ביכולתו של הרפובליקני להביא בשורה טובה יותר מזו שהביאה רפורמת הבריאות של הנשיא אובמה. בכל פעם שהנשיא אובמה דיבר בפני אותם גמלאים, הוא איים עליהם שרומני נחוש לבטל את רפורמת הבריאות (OBAMACARE), לפגוע אנושות ב-200 אלף איש מהם, ולשלוח אותם לרכוש באינטרנט ביטוח מהסוג הגרוע ביותר - והיקר ביותר, שגם הוא לא יכסה את התרופות הנחוצות. רומני, מצדו, טוען שכל קשיש שיחלה יוכל לפנות לביטוח הלאומי (MEDICARE), שאובמה, לטענתו, מנסה לרוקן את קופתו.

בזמן שרומני ואובמה מתקוטטים על התקציב לגמלאי פלורידה (ולגמלאי האומה בכלל), אנשי הצוות של שני המטות מחזרים אחרי קולותיהם של אוכלוסיות מיעוט נוספות, גם אם מסיבות שונות. לאובמה מובטחים קולותיהם של כמעט כל השחורים בארה"ב ושל מרבית דוברי הספרדית, אך מדובר בשתי קבוצות שאינן מודעות לזכותן להצביע, או שנתקלות בקשיים בבואן לקלפי. בפלורידה, קבוצות אלה סובלות במיוחד מאפליה ומחקיקה גזענית, ולכן מתנדבים מהמפלגה הדמוקרטית, משפטנים ואנשי המועצות המקומיות, עושים בימים האחרונים מאמץ ניכר כדי לרשום לקלפיות שחורים ומהגרים, ומסייעים גם לקשישים שאינם יודעים היכן הם אמורים להצביע.

קמפיין בבתי מהגרים ובני-מיעוטים, לעידוד הצבעה לבחירות לנשיאות ארה"ב. פומפנו ביץ', דרום פלורידה. אוקטובר 2012. Joe Raedle, GettyImages
קמפיין להרשמת מצביעים בפומפנו ביץ', פלורידה/GettyImages, Joe Raedle

עבור רומני, המצב בפלורידה בעייתי יותר גם מהבחינה הזו. המיליונר המהודר מנסה להתקרב אל המהגרים במהירות האפשרית. רבים אינם מתעניינים בבחירות, ורבים גם סולדים מרומני. חשובים במיוחד הם יוצאי קובה ויוצאי פוארטו ריקו, המהווים אחוז ניכר מאוכלוסיית פלורידה. לשם כך, נעזר רומני במארקו רוביו, הסנאטור הפופולרי, שפניו מככבים לאחרונה בתשדירי הטלוויזיה המשודרים במדינה, הן בספרדית והן באנגלית. גם מושל פוארטו ריקו, לואיס פורטנו, התגייס לשירות המפלגה הרפובליקנית, ומדבר בשבחו של רומני. ורומני עצמו? כל עוד מהגרים אינם נוהרים לכנסי הבחירת שלו, הוא משתדל לנהוג בזהירות, ולכל היותר להצטלם במסעדות קובניות ובמזללות מקסיקניות, גם אם התוצאה מוזרה מעט, וגם אם מדי פעם הוא נופל קורבן לתאונות-איפור.

לפי סקרים אחרונים, אגב, מעל שני שלישים מיהודי פלורידה מתכוונים להצביע לאובמה, אך ממילא שני המועמדים לא מחזרים אחריהם.

מיט רומני ורעייתו אן בשולי עצרת בחירות באפופקה, פלורידה. 6 באוקטובר 2012. Justin Sullivan, GettyImages
ועדיין, הקהל כולו לבן. אן ומיט רומני באפופקה/GettyImages, Justin Sullivan

על החולה, על הנכה ועל החייל

בנאומיו בפלורידה בסוף השבוע, רומני הציג חזית אישית יותר, אולי מתכתית-פחות ממה שהקרין עד כה, והשיא היה בעצרת בסיינט פיטרסברג. איש העסקים, שעשה את הונו בפירוק חברות ובפיטורי רבבות עובדים, פתח את לבו וכדי לספר משל על שלושה אמריקנים, שמסמלים – לכאורה - את פלורידה כולה, ואולי את האומה כולה, אך למעשה מסמלים אינספור קבוצות של תומכי אובמה שרומני חייב לקנות את קולותיהם.

מעט אחרי השקיעה, כ-5,000 נוכחים השתתקו כדי לשמוע את המועמד הרפובליקני מתאר את הימים שעשה כ-Brother Romney, מטיף בשירות הכנסייה המורמונית. רעייתו, אן, אחזה בידו כשסיפר כיצד סעד נער שגסס מלוקמיה, וסייע לו לכתוב צוואה. "כשהנער מת", אמר רומני, "גם נשאתי דרשה בטקס האשכבה שלו".

"האח רומני" שיחזר בפני הקהל מקרה דתי נוסף, דווקא טרי יחסית. "בתום עצרת בחירות לפני כחודש", אמר, "הבחנתי בחבר מהתיכון, משותק בידיו וברגליו בגלל תאונת דרכים. אשתו הביאה אותו לקדמת הבמה. אחזתי בכתף שלו, ולחשתי באוזנו: תדע שאלוהים יברך אותך, ושאני אוהב אותך. הוא לחש לי דבר-מה, אבל לא הצלחתי לשמוע. למחרת, הוא מת".

לסיום, רומני סיפר שהגיע לנחם אלמנה שבעלה, בילי, שירת כצלף בצבא, ושנהרג באפגניסטן. האלמנה הייתה נסערת בגלל מפגינים המתנגדים למלחמה, שהפריעו למהלך ההלוויה. "בילי מת, אמר רומני, "כדי שלאנשים ההם תהיה זכות להפגין". היה זה ציטוט של האלמנה, כמובן, לא התחייבות כלשהי לזכותם של אלה לשרת בצבא או לזכותם של אלה להפגין. למחרת, אגב, סיפר את אותו המשל, שכבר הועלה בהצלחה על הבמה עוד בחודש אוגוסט.


(למטה: הנאום מהעצרת באפופקה, הקטע הרלוונטי - החל מ-54:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully