אובמה יכול להיות מרוצה: שיעור האבטלה בארה"ב ירד בספטמבר לשפל שלא נראה מאז ינואר 2009

שיעור האבטלה ירד ל-7.8% ■ 114 אלף משרות נוספו לשוק העבודה ■ מספר המשרות החדשות באוגוסט ויולי עודכנו כלפי מעלה, בשיעור משולב של 86 אלף ■ מדובר בנתוני התעסוקה הראשונים מאז הכריז ה'פד' על QE3

הכלכלה האמריקנית ייצרה 114 אלף משרות חדשות בחודש ספטמבר, כאלף משרות מתחת לצפי הכלכלנים. זאת, לעומת תוספת של 142 אלף משרות בחודש אוגוסט.

עם זאת, שיעור האבטלה ירד במפתיע ל-7.8% לעומת 8.1% באוגוסט. הכלכלנים צפו עלייה לשיעור של 8.2%. מדובר בשיעור האבטלה הנמוך ביותר מאז ינואר 2009, כך הודיעה היום (ו') ממשלת ארה"ב.

העליות במספר המשרות באוגוסט ויולי עודכנו כלפי מעלה, בשיעור משולב של 86 אלף משרות חדשות. באוגוסט עודכן הנתון, כאמור, ל-142 אלף לעומת ההערכה הקודמת של 96 אלף משרות בלבד. ביולי קפץ הנתון מ-141 אלף ל-181 אלף.

עד כה נוספו השנה בממוצע כ-140 אלף משרות מדי חודש, מספר שנחשב נמוך בהרבה מהדרוש להורדת שיעור האבטלה.

מדובר בנתוני התעסוקה הראשונים לאחר ההכרזה על תוכנית רכישות האג"ח השלישית של הפדרל ריזרב. התוכנית שמה לה למטרה להוריד משמעותית את שיעור האבטלה, אשר עומד מעל 8% כבר למעלה מ-43 חודשים, ולפחות בכך רשמה הצלחה.

במסגרת התוכנית רוכש הפדרל ריזרב כל חודש אג"ח מגובות משכנתאות בשווי של כ-40 מיליארד דולר. בכל הוא מקווה לתמרץ את הכלכלה האמריקנית ולגרום ליצירת משרות רבות הרבה יותר.

שוק העבודה חשוב ביותר עבור ברק אובמה, המתמודד לנשיאות שיתקיימו בעוד שבועות מספר. תוכניות ליצירת משרות ולהורדת שיעור האבטלה הגבוה עומדות במרכז הקמפיינים שלו ושל המתמודד מולו, מיט רומני.