וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר של רשת CNN: כ-70% מההיספנים תומכים באובמה

על אף שהנשיא זוכה לאהדה בקרב הבוחרים ההיספנים, הוא יצטרך לעבוד קשה כדי לשכנע אותם להגיע לקלפיות. מהסקר עולה כי ההתלהבות לקראת הבחירות בקרב אוכלוסייה זו נמוכה למדי

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הולך ומגדיל את הפער שנפתח בינו לבין יריבו מיט רומני, ונראה כי הוא מצליח בכך הצלחה יתרה בנוגע לקולות הבוחרים ההיספנים. סקר חדש שנערך בארצות הברית על רשת CNN מצביע על כך שהוא נהנה מתמיכתם של לא פחות מ-70% מהמצביעים במגזר זה. 26% מהנשאלים אמרו כי יצביעו לרומני וארבעת האחוזים הנותרים אמרו כי לא יבחרו באף אחד מהמועמדים.

הרומן בין אובמה למצביעים ההיספנים אינו חדש. בבחירות בשנת 2008 הוא קיבל תמיכה רבה מאוכלוסייה זו שהעניקה לו 68% מהקולות, לעומת 31% מהקולות שהוענקו למועמד הרפובליקני ג'ון מקיין. עם זאת, בשנת 2010 חלה ירידה מסוימת באהדה של ההיספנים כלפי אובמה כאשר 57% בלבד העידו כי הם תומכים בו ואילו 41% אמרו כי הם אינם מרוצים מתפקודו כנשיא.

בחירות לנשיאות בארה"ב - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

נשיא ארה"ב ברק אובמה עם להקת "מאנה" המקסיקנית בעצרת בחירות בלאס וגאס. נוואדה, 30 בספטמבר 2012. רויטרס
אובמה עם להקת "מאנה" המקסיקנית בכנס בלאס וגאס, בתחילת השבוע/רויטרס

למרות אחוזי התמיכה הגבוהים שהנשיא זוכה להם בקרב ההיספנים, הסקר מרמז על כך שאולי כדאי לו להשקיע עוד מאמצים כדי לגרום למצביעים הפוטנציאליים בקהילה ההיספנית להגיע לקלפיות ביום הבחירות שייערכו ב-6 בנובמבר. הסקר קובע כי אחוזי ההתלהבות של ההיספנים לקראת הבחירות נמוכים מאלה של הבוחרים הלבנים. בעוד ש-41% מהבוחרים הלבנים העידו כי הם מאוד נלהבים לקראת הבחירות, רק 24% מהבוחרים ההיספנים העידו על התלהבות דומה.

על אף שהשנה בעלי זכות הבחירה בקרב הקהילה ההיספנית הגיעו למספר הגדול ביותר שהיה עד כה, האתגר שבהגברת נוכחותם ביום הבחירות צפוי להיות לא פשוט. בבחירות שהתקיימו שנת 2008 הגיעו רק 50% מהמצביעים ההיספנים לקלפיות, לעומת 65% מבעלי זכות הבחירה בקרב האפריקנים-אמריקנים ו-66% מהמצביעים הלבנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully