וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אן רומני לעיתונאים מהימין: תפסיקו לתקוף את בעלי

21.9.2012 / 18:30

בזמן שבעלה ויריבו מתרוצצים ברחבי איווה, אן רומני קפצה לתחנת הרדיו המקומי. שם, היא השתלחה בכמה פובליציסטים, שהעלו על הכתב את מה שהמפלגה עדיין אינה מוכנה לומר בקול

קרדיט: Radio Iowa, עריכה: יותם בן-דוד

אן רומני, רעייתו של מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, התרעמה בריאיון לרדיו על כמה פובליציסטים ותיקים ומוערכים מן הימין, שמתחו ביקורת נוקבת על בעלה. בריאיון, שחלקים ממנו מובאים כאן, הודתה הגב' רומני כי בעלה, מיט, חווה קשיים רבים בניהול קמפיין הבחירות שלו. היא לא התייחסה לנקודות שעלו בביקורת, אלא בחרה להרעיף מחמאות על בעלה, ועל האופן שבו הוא "מחייך אליה מהבמה כדי לשאוב כוח מהחיוך החוזר שלה". היא הפצירה במבקרים: "תפסיקו! זה קשה מאוד. אם מישהו מכם רוצה לנסות בעצמו, במקום מיט - שיקום" (במקור: שיעלה לבמה / לזירה).

בשבועות האחרונים, רומני סובל מירידה תלולה בתמיכה הציבורית בו. אם לא היה די בהתבטאויותיו הפזיזות נגד אובמה אחרי רצח השגריר בלוב, הרי שרבים במפלגתו התרחקו ממנו אחרי פרסום הדברים שאמר לתורמים עשירים בסעודה בפלורידה. בקלטת שצולמה בחשאי, נשמע רומני אומר כי 47% מהבוחרים בארה"ב לא יצביעו עבורו, מפני שהם "אינם משלמים מסים, הם נזקקים והם קורבנות של הממשל - ולכן הם יתמכו באובמה". אמירה זו נתפשה לא רק כאמירה מתנשאת, אלא גם כתבוסתנית.

בחירות בארה"ב 2012 - סיקור מלא בוואלה! חדשות

מימין: קונדליזה רייס, מיט רומני ורעייתו אן רומני, בוועידת המפלגה הרפובליקנית, טמפה, פלורידה, 28 באוגוסט 2012. Photo by Chip Somodevilla/Getty Images, GettyImages
מיט ואן רומני לצד קונדוליסה רייס, בוועידה הרפובליקנית בטמפה/GettyImages, Photo by Chip Somodevilla/Getty Images

הריאיון עם אן רומני נערך באיווה, שאינה נוטה באופן מסורתי למפלגה הדמוקרטית או למפלגה הרפובליקנית, ולכן נחשבת לאחת המדינות החשובות ביותר במרוץ לנשיאות. מסקר שפרסמה הבוקר (שישי) רשת NBC, עולה כי אובמה מוביל על פני רומני בשמונה נקודות בקרב הבוחרים הפוטנציאליים באיווה, ומוביל עליו ב-11 נקודות בקרב הבוחרים שכבר נרשמו להצבעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

עורך של שבועון שמרני: עדיף שסגנו של רומני היה רץ במקומו

בריאיון, מתבקשת אן רומני על ידי המראיינת להתייחס לשניים ממבקריו הבולטים של בעלה. הראשונה היא פגי נונן (Noonan), כותבת טורים ותיקה ב"וול סטריט ג'ורנל", שבעבר שימשה עוזרת בכירה לנשיא רולנד רייגן, וחיברה רבים מנאומיו. השבוע, הגדירה נונן את רומני כ"ריצ'רד ניקסון החדש", ושלשום הוסיפה שמן למדורה, כשאמרה כי "הגיע הזמן להודות: הקמפיין של רומני אינו מתפקד". בטור שפרסמה, פנתה נונן ישירות לרומני: "הקמפיין שלך אינו מקיף, הוא אינו אמיץ דיו והוא אינו מתמודד עם הנושאים החשובים. מיט, זה פשוט לא עובד".

המבקר השני ששמו מוזכר בריאיון הוא וויליאם קריסטול (Kristol), עורך העיתון השמרני הבולט "וויקלי סטנדרד". שלשום, פרסם קריסטול טור תקיף, בו תיאר את הדברים שאמר רומני בסעודת התורמים כ"הערות שחצניות וטיפשיות". בין היתר, קריסטול מזכיר שוב שרומני אינו המועמד המועדף עליו לבחירות האלה, אך מציין שכבר לפני שנה וחצי, תהה אם סגנו של רומני – פול ראיין – היה יכול לרוץ לנשיאות, כשהסנאטור מארקו רוביו משמש כסגנו, או להיפך.

אובמה עוקץ את רומני: "אני עושה - לא מדבר". רויטרס
הנשיא ברק אובמה, השבוע באיווה/רויטרס

רומני ואובמה, וסגניהם – פול ראיין וג'ו ביידן - מתרוצצים באיווה הלוך וחזור בשבועות האחרונים, כדי לשכנע את המצביעים לבחור דווקא בהם. השבוע, באה לאיווה גם אן רומני, כדי לנאום בפני קבוצה של כ-200 נשים על כלכלה.

אן רומני לעיתונאי באיווה: לא תצליח למשוך אותי בלשון

בניגוד למישל אובמה - משפטנית ואשת ציבור, שעבדה שנים ארוכות באקדמיה ובמוסדות מוניציפליים - אן רומני אינה נחשבת למרואיינת קלה, אך לא בשל מזגה הרע, אלא בעיקר בשל חוסר-בקיאותה הפוליטי. היא מעולם לא עבדה, ונשלפה הישר מחיי הבית החמימים אל קמפיין הנשיאות הסוער של בעלה, המתמקד כל-כולו בכלכלה ובמשרות.

בכמה שיחות פתוחות שנערכו עמה בתקופה האחרונה, היא סירבה בעצבנות להשיב על שאלות שהופנו אליה, אלא אם עסקו ישירות במצע הכלכלי של בעלה. בסרטון הבא, למשל, שגם הוא שודר באיווה, נראית רומני מתווכחת בפנים קפואים עם עיתונאי ששאל אותה, בין היתר, האם יש לאפשר ללסביות להתחתן. רומני סירבה להביע דעה, ושיננה בפני העיתונאי, דיוויד נלסון, מנטרות שונות, כגון "בעלי עוד ידבר על זה". גם כשנשאלה האם מעסיקים צריכים לממן לנשים אמצעי הגנה, השיבה: "הגעתי לכאן כדי לדבר על משרות וכלכלה". הוויכוח נמשך דקות ארוכות, ובמהלכו, רומני אף נזפה בנלסון: "לא תצליח למשוך אותי בלשון, זה לא יעבוד לך!".

אן רומני, עקרת בית, נישאה לבעלה בגיל 19. כיום, בת 63, תחביבה העיקרי הוא טיפוח מכוניות קדילק ורכיבה מקצועית על סוסים. אחת הסוסות שגידלה, רפלקה, נשלחה לאולימפיאדת 2012 בלונדון, אך הודחה מיד בפתיחת התחרות בבושת פנים.

רומני ובעלה הם הורים לחמישה בנים וסבים ל-17 נכדים. בעבר דווח כי היא מטופלת בתרופות נגד טרשת נפוצה ונגד סרטן השד, אך כיום בני הזוג שומרים על עמימות בקשר למצבה הבריאותי. לפי כמה פרשנויות, השניים חוששים שמחיר התרופות היקרות ייחשף בתקשורת, דבר שעלול ליצור מבוכה עבור מיט רומני, שמבקש לבטל את הרפורמה בביטוח הבריאות שהנהיג הנשיא אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully