וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומני: מחצית מהבוחרים קורבנות וממילא יצביעו אובמה

יעל אבן אור, ארה"ב

18.9.2012 / 4:48

בהקלטת שדלפה לאינטרנט, נשמע המועמד לנשיאות אומר לתורמיו כי 47% מהאמריקנים הם נזקקים שיצביעו לאובמה, "לא משנה מה”. רומני מודה כעת: ”דבריי לא נאמרו באלגנטיות”

מיט רומני שוב מסתבך – ובגדול. במהלך סעודה סגורה לגיוס כספים, חשף המועמד הרפובליקני לנשיאות את דעתו לגבי תומכיו של הנשיא המכהן, ברק אובמה. לפי דברים שאמר רומני והוקלטו, נראה כי לדידו, רבים מקרב הציבור האמריקאי, שאינם משלמים מסים על הכנסות, מעוניינים שהממשלה תדאג לכל צרכיהם – ולכן הם תלויים באובמה ובממשלתו ומהווים "קורבנות" של הממשל. הדברים נאמרו באזני קבוצה מצומצמת של תורמים אמידים, והוקלטו בחשאי בסרטון, שנחשף לפנות בוקר (שלישי) באתר החדשות העצמאי "Mother Jones". הסרטון ככל הנראה צולם לפני כמה חודשים.

בסרטון, נשמע רומני אומר שהקמפיין הרפובליקני לעולם לא יצליח לשכנע 47% מהציבור "לקחת אחריות על חייהם" ולהצביע עבורו. "התפקיד שלי הוא לא לדאוג לאנשים האלה", אמר רומני, בהדגישו כי הוא מוותר מראש על המאמץ לגייסתם לטובתו. עם זאת, ייתכן שבדבריו הייתה מידה מסוימת של הגזמה, שכן הם נאמרו באוזני תורמים, אך חשיפת ההקלטה צפויה לעורר ביקורת עצומה על רומני.

השבוע הקשה של מיט רומני / פרשנות
בחירות בארה"ב 2012 - סיקור מלא בוואלה! חדשות

צפו בקטע שהודלף

"מדובר ב-47% מהציבור, בחלק שיצביע עבור הנשיא - לא משנה מה. אלה הם אנשים אשר תלויים בממשלה, ומאמינים שהם קורבנות. הם מאמינים שזו אחריותה של הממשלה לדאוג להם", אמר רומני במהלך האירוע. רומני תיאר את תומכי הנשיא אובמה (כמחצית מאוכלוסיית ארה"ב, לדבריו) כאנשים "שמאמינים שהם זכאים לביטוח בריאות, למזון, לדיור, ולכל דבר. הם מאמינים שזוהי זכותם, ושהממשלה צריכה לתת להם את זה. הם יצביעו לנשיא הזה, ויהי מה (...) אלה אנשים שלא משלמים מס הכנסה. לעולם לא אשכנע אותם שהם צריכים לקחת אחריות אישית או לדאוג לעצמם".

מיט רומני בעצרת בחירות בפיירפקס, וירג'יניה. 13 בספטמבר 2012. GettyImages
מיט רומני בנאום בפני בוחרים בווירג'יניה בסוף השבוע/GettyImages

הבוקר, בתגובה לפרסום הסרטון, אמר רומני כי דבריו לא הובנו במלואם, אך הוסיף כי הוא אינו נרתע מהפרסום, שדלף בעיתוי רגיש ובתקופת שפל עבור הקמפיין שלו. "הדברים לא נאמרו באלגנטיות, אנסח זאת כך", אמר רומני במסיבת עיתונאים שארגן בחופזה בקליפורניה.

מטה אובמה: יהיה קשה לרומני לכהן כנשיא של הציבור שהוא בז לו

בשבוע שעבר, זכה רומני לקיתונות של רותחין אחרי שמיהר לתקוף את אובמה בשל המתקפה על הקונסוליה האמריקנית בקהיר, בשעה שהאומה האמריקנית התאבלה על רצח השגריר בלוב, כריסטופר סטיבנס, ושלושה מאנשי צוותו.

רומני מפגר באופן עקבי בסקרים, וכמה שעות בלבד לפני שפורסמה ההקלטה, הכריז צוות הקמפיין שלו כי הוא משנה את אסטרטגיית הקמפיין, שעד כה התמקדה בהכפשות כלפי אובמה. כעת, צפוי רומני להציג יותר חלקים מהמצע שלו, שעד עתה היה בגדר מסתורין והתמקד בעיקר בביקורת כלכלית. רומני צפוי גם לדבר יותר על ההחלטות שיקבל אם יתמנה לנשיא.

במטה הבחירות של אובמה הגיבו בהלם לציטוטים שנאמרו בסרטון. "מדהים כיצד מועמד לנשיאות ארצות הברית הולך מאחורי דלתות סגורות, ומצהיר בפני קבוצה של תורמים עשירים שחצי מהאמריקנים רואים עצמם כ'קורבנות"', נכתב בהצהרה שפרסם אחד מראשי הקמפיין של אובמה, ג'ים מסינה. "קשה לכהן כנשיא של כל האמריקנים אם אתה מבטל בבוז חצי מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully