וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומני נעלב: מדוע אובמה לא מוכן להיפגש עם נתניהו?

רויטרס

14.9.2012 / 19:33

”זה מטריד מאוד”, אמר המועמד הרפובליקני ומקורבו של ראש הממשלה, כששמע על החלטת הנשיא להימנע מהפגישה. ”הפצרתי בו לעשות כן", טען. הבית הלבן: לאובמה יש לו"ז צפוץ

מקורבו של ראש הממשלה נתניהו והמועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, מיט רומני, תקף היום (שישי) את הנשיא אובמה, על כך שלא ייפגש עם ראש הממשלה בניו יורק בעוד כשבועיים.

בכנס לגיוס תרומות שנערך בניו יורק, אמר מיט רומני כי ישראל היא בעלת הברית הקרובה של ארצות הברית במזרח התיכון, וכי ההחלטה של ברק אובמה לא לפגוש את בנימין נתניהו היא "החלטה מטרידה מאוד ששולחת מסרים סותרים". לטענתו, הוא הפציר באובמה לקיים את הפגישה עם נתניהו בפתיחת הכינוס הכללי של האו"ם.

ביום שלישי האחרון, הבהירו גורמים מדיניים בירושלים כי ראש הממשלה לא ייפגש עם אובמה במהלך ביקורו בארצות הברית לרגל עצרת האו"ם שתתקיים בסוף החודש בניו יורק. בלשכת נתניהו טוענים כי העבירו מסר לבית הלבן, לפיו ראש הממשלה מעוניין להיפגש עם הנשיא, ואף מוכן להגיע לוושינגטון לצורך הפגישה. הבית הלבן, לעומת זאת, טוען כי הנשיא אובמה מעולם לא סירב לקיים פגישה עם נתניהו בוושינגטון, מאחר שמעולם לא התקבלה פנייה רשמית מטעם ישראל לקביעת פגישה שכזו.

מי חושב שנתניהו בוחש בצורה מסוכנת בבחירות בארה"ב?

מיט רומני ובנימין נתניהו בפגישה בבית ראש הממשלה בירושלים. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
בני הזוג נתניהו ובני הזוג רומני בירושלים בחודש יולי/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

פרט ללו"ז הצפוף של אובמה בשל מסע הבחירות שלו, אחת הטענות בנוגע לאי-קיום הפגישה היא שהנשיא בחר שלא לפגוש את נתניהו בשל המתיחות בין וושינגטון לירושלים על רקע חוסר ההסכמה סביב סוגיית "הקווים האדומים" לקראת תקיפה אפשרית באירן.

השבוע, שוחחו אובמה וראש הממשלה על סוגיית הגרעין האירני. הבית הלבן פרסם הודעה לפיה הנשיא האמריקאי ונתניהו אישרו במהלך השיחה את "מחויבותם המשותפת למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני". בנוסף נמסר כי אובמה ונתניהו "הסכימו כי עליהם להמשיך את ההתייעצויות המשותפות ביניהם".

נתניהו מגיע לארצות הברית לביקור של שלושה ימים בלבד בשל חגי תשרי. הוא צפוי להיוועד בביקורו עם שורה של מנהיגים ומדינאים, בהם מזכירת המדינה הילרי קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully