וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו ימשיך לדבר על הצבת קו אדום לאירן"

טל שלו

12.9.2012 / 21:11

גורם מדיני בכיר אמר כי אילו ארה"ב לא תציב קו אדום לתקיפה, אירן לא תיסוג מתכניתה. היום אמר נתניהו: "מנהיגות אמיתית נבחנת גם כשיש חילוקי דעות". שיפרו: "לשפר התקשורת"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בדברי ראש הממשלה אתמול על חילוקי הדעות עם ארה"ב בנושא אירן)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ימשיך להתבטא בנושא הצבת "קו אדום" לתקיפה באירן גם לאחר שיחתו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה הלילה - כך אמר הערב (רביעי) גורם מדיני בכיר לוואלה! חדשות. אובמה התקשר לנתניהו אחרי חצות, והשניים ערכו שיחה ארוכה, יסודית ופתוחה בנושאים המהותיים על סדר היום המדיני, ובראשם סוגיית תכנית הגרעין של אירן. הגורם הדגיש כי לממשל האירני לא יהיה אינטרס לעצור את תכניתו לפיתוח נשק גרעיני ללא הצבת קו אדום.

על רקע חילוקי הדעות בין וושינגטון לירושלים, הביע הערב שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, ביקורת מרומזת על ראש הממשלה נתניהו ואמר כי יש לשפר את התקשורת בין הבירות "גם בפומבי וגם בשיחות סגורות". לדבריו, "המחויבות של ארה"ב לישראל היא בלתי מעורערת וארה"ב תסייע לישראל עם כל איום שמאיים עליה ובמיוחד למנוע מאירן נשק גרעיני".

אובמה שוחח עם נתניהו: "מחויבים למנוע מאירן גרעין"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בפגישה בבית הלבן, פברואר 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"חובתי לעמוד על האינטרסים החיוניים למדינת ישראל". נתניהו ואובמה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

על רקע הביקורת החריפה שהטיח בימים האחרונים בממשל אובמה והערכות על שפל חסר תקדים ביחסי ישראל-ארה"ב, הבהיר היום נתניהו כי ''אנחנו עומדים בפני אתגרים גדולים. כראש ממשלת ישראל, חובתי לעמוד על האינטרסים החיוניים למדינת ישראל, להבטחת ביטחונה ולמען עתידה". בפתח פגישתו עם ראש ממשלת מדינת בוואריה בגרמניה, הורסט סיהופר, אמר נתניהו כי הוא "עומד על האינטרסים האלה, גם כשזה לא קל לעמוד עליהם, כי מנהיגות נבחנת גם כשיש חילוקי דעות עם ידידים, אפילו הידידים הטובים ביותר". לדבריו, "כך נהגתי וכך אני אמשיך לנהוג למען מדינת ישראל וביטחון אזרחיה''.

אתמול ספג נתניהו ביקורת קשה על התבטאויותיו הפומביות בנוגע ל"קוים האדומים" שלדבריו צריכה ארה"ב להציב אל מול איום הגרעין האירני. כמו כן, דווח כי בשל "אילוצי לוחות זמנים" לא תתקיים ככל הנראה פגישה בין נתניהו ואובמה בשולי עצרת האו"ם, שתיערך בניו יורק בסוף החודש. כאמור, לאחר שורה של התבטאויות אלה, התקשר במהלך הלילה אובמה לנתניהו ושוחח עמו במשך כשעה על נושא הגרעין האירני. "האינטרס הגדול ביותר היום הוא למנוע מאירן להמשיך בצעדיה הברורים להשגת נשק גרעיני", שב והדגיש היום נתניהו, "מדובר בנשק מצד מדינה שקוראת להשמדתנו ומתכוונת להשיג את יעדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully