וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן חלוץ: "הצבת קו אדום לאירן תגביל פעולה עתידית"

12.9.2012 / 6:04

הרמטכ"ל לשעבר הבהיר כי אינו מאמין במדיניות "קווים אדומים" בנוגע לאיום האירני, משום שזו עלולה להצית תגובה צבאית. "לדעתי איש בישראל לא חושב שעלינו לתקוף מיידית"

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ הביע אמש (שלישי) דאגה מפני מתיחת "קווים אדומים" להתקדמות תכנית הגרעין האירנית. חלוץ טען שקביעת תנאים מסוימים שיציתו תגובה צבאית, עשויה להגביל את הגמישות האמריקאית והישראלית בטיפול בתוכנית הגרעין האירנית. "אני לא מאמין במדיניות 'קווים אדומים', כיוון שכאשר אתה מציין דבר בזמן נתון, הוא יכול להיות שונה בזמן אחר", אמר חלוץ בכנס של ג'יי סטריט.

"כשאתה אומר קו אדום", המשיך הרמטכ"ל לשעבר, "אתה טוען שאתה יכול לשרטט קו המבוסס על מה שהצד השני עושה באותו הזמן. לכל דבר שמהווה חלק מאותו קו אדום, כאשר יגיעו לקבלת ההחלטות - מישהו ימצא תירוץ, ועדיין תצטרך קואליציה". חלוץ שלח מסר ברור בדבריו, כי מתיחת קווים אדומים כעת תשפיע על קובעי המדיניות בעתיד, ובכך הם עלולים למנוע מהם להתאים עצמם לשינויים בשטח.

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון במסיבת עיתונאים בירושלים, יולי 12. דרור עינב
בגישת חלוץ. קלינטון הודיעה שמדינתה לא תציב "קווים אדומים"/דרור עינב

"אני לא חושב שמישהו בישראל סבור שאנו צריכים לתקוף מיידית, למרות כל הרעש", הסביר חלוץ. יחד עם זאת, הדגיש כי אין לזלזל ביכולתו של צה"ל ובמוכנותו לתקיפה. בדבריו הבהיר חלוץ כי הוא תומך במדיניות ממשל אובמה בסוגיה האירנית: "דיפלומטיה, סנקציות ומקל על השולחן (האופציה הצבאית - א.ב.), זו הגישה הנכונה".

חלוץ הוסיף שהוא מאמין כי הנשיא אובמה "מתכוון למה שהוא אומר" לגבי מוכנותו לתקיפה באירן. "אני מאמין שהסנקציות עובדות, והשאלה היא כמה זמן ייקח לאירן לשנות את המסלול שלה", סיכם חלוץ.

עוד בנושא
נתניהו: "ללא קו אדום לאירן, אין לעצור את ישראל"
וושינגטון משיבה לישראל: "אין טעם בדד-ליין לאירן"
ארה"ב לא מתקפלת: "לא מציבים דד-ליין לאירן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully