וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לא מתקפלת: "לא מציבים דד-ליין לאירן"

מזכירת המדינה הילרי קלינטון הבהירה כי חרף הלחצים מירושלים להציב "קו אדום" ברור לאירנים, וושינגטון עדיין דוגלת במשא ומתן עם טהרן. "זו גישה נכונה בהרבה", הוסיפה

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, הודיעה הלילה (שני) כי חרף הלחצים המגיעים מכיוון ירושלים, ארצות הברית "לא מציבה דד-ליין לאירן", וכי הממשל האמריקאי סבור עדיין שמשא ומתן הוא "הגישה הנכונה בהרבה" במטרה למנוע מטהרן מלהשיג נשק גרעיני. בראיון לסוכנות "בלומברג" הוסיפה מזכירת המדינה האמריקאית כי ארצות הברית עוקבת אחרי הפעולות שנוקטת טהרן, "מאחר ותמיד העניין היה המעשים שלהם ולא הדיבורים". קלינטון התראיינה בתום סבב פגישות שקיימה בפורום אסיה והפסיפיק בולדיווסטוק שברוסיה.

מזכירת המדינה חזרה על עמדת הממשל לפיה וושינגטון וירושלים חלוקות בניתוח מסגרות הזמן לגבי התקדמות האירנים בפרויקט הגרעין. "הם דוחפים לפעולה מהירה מאחר והם מרגישים במרכז המטרה", הסבירה קלינטון, "אולם אנחנו בטוחים שיש עוד זמן להתמקד בסנקציות ולעשות כל מה שאפשר כדי להביא את אירן לקיים שיחות כנות" עם המערב.

מזכירת המדינה הילרי קילנטון וראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתם בירושלים, יולי 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
לא מסכימים. נתניהו וקלינטון/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

דבריה של קלינטון מחדדים את ההבדלים בין הגישות של ישראל וארה"ב, כפי שבאים לידי ביטוי בראיון של ראש הממשלה בנימין נתניהו ששודר הלילה בטלוויזיה הקנדית. "אירן לא תעצור אלא אם היא תעמוד מול מחויבות מלאה של המדינות הדמוקרטיות בעולם ו'קו אדום' ברור, ואני סבור שעדיין אין קו אדום ברור וכי אם יהיה כזה – יפחתו הסיכויים שנצטרך לנקוט בפעולות אחרות", אמר ראש הממשלה לרשת הקנדית CBC, לאחר שבמהלך סוף השבוע הודיע אוטווה על ניתוק יחסיה הדיפלומטים עם טהרן.

נתניהו הוסיף כי הוא מקווה שמדינות נוספות ינתקו יחסיהן הדיפלומטים עם טהרן, והגדיר את המהלך הקנדי כ"קריאה ברורה לפעולה". "אנחנו חייבים להציב חומה, לא חומה של שתיקה, אלא של גינוי ונחישות", הדגיש נתניהו, "קנדה הציבה לבנה בחומה הזאת שתתרום לשלום העולמי".

עוד בנושא
שר החוץ הגרמני: "אירן גרעינית היא איום אזורי"
דיפלומטיה מוצלחת: "מתפזרים ענני המלחמה עם אירן"
ישראל תשתמש בפצצה "שתחזיר את אירן לתקופת האבן"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully