וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הגרמני: "אירן גרעינית היא איום אזורי"

טל שלו

9.9.2012 / 19:23

בביקורו בישראל נפגש גידו וסטרוולה עם ראש הממשלה ושר הביטחון, והבטיח כי מדינתו תפעל להחרפת הסנקציות על טהרן. "האפשרות שלמשטר באירן יהיה נשק גרעיני - אינה מקובלת"

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: מיכאל ברגמן

"אירן גרעינית תהווה איום לא רק על ישראל, אלא על יציבות האזור כולו – ומכאן שהיא אינה אופציה" – כך אמר היום (ראשון) שר החוץ הגרמני גידו וסטרוולה, שהגיע לביקור בן יממה בישראל, בפגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. וסטרוולה המשיך את הקו התקיף שנוקטת גרמניה נגד אירן: "אנחנו חולקים אותה דאגה מתכנית הגרעין האירנית", הסביר לנתניהו, והוסיף כי "האפשרות שנשק גרעיני יהיה בידי הממשלה האירנית - אינה מקובלת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חולקים דאגה משותפת". נתניהו לצד וסטרוולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החוץ הגרמני הדגיש כי מדינתו תמשיך בסנקציות ובלחץ הדיפלומטי על אירן, זאת לאחר שבסוף השבוע הצטרף לקריאת בריטניה וצרפת להחרפה נוספת של עיצומי האיחוד האירופי על טהרן, במה שמעיד על פקיעת הסבלנות של מדינות אירופה מהמשך התמהמהות האירנית בשיחותיה עם המעצמות. "אנחנו עדיין רואים מקום לדיפלומטיה, וקוראים לאירן להיכנס בדחיפות לשיחות מהותיות", הוסיף.

נתניהו, שהגיב על סגירת השגרירות הקנדית בטהרן בסוף השבוע, אמר כי הוא "קורא לקהילה הבינלאומית כולה, או לפחות לחברים האחראים שבה, ללכת בדרכה הנחושה של קנדה ולהציב קווים אדומים מוסריים ומעשיים מול אירן, קווים שיעצרו את המרוץ הגרעיני שלה להשגת נשק גרעיני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
רקטת גראד התפוצצה בנתיבות. דייב בוימוביץ'
"מגנה כל טרור נגד ישראל", אמר וסטרוולה לנתניהו. פגיעת גראד בנתיבות, הלילה/דייב בוימוביץ'

לשר החוץ הגרמני אמר נתניהו כי הגעתו ארצה מתרחשת ביום "בו הביטחון שלנו נבחן שוב, כשטרוריסטים מעזה ירו על ערי ישראל". נתניהו, כך הסביר לווסטרוולה, "מחויב לכך שנבהיר לטרוריסטים שהדבר לא יקרה ללא תגובה. הם שילמו מחיר בעבר והם ישלמו מחיר שוב". וסטרוולה ענה לראש הממשלה כי הוא "מגנה באופן ברור כל טרור נגד ישראל".

וסטרוולה הגיע לישראל לביקור בן יממה, על רקע דיווחים על התנגדות ישראלית לעסקאות מכירת נשק גרמני למדינות ערב, כמו גם דיווח על מתיחות בין לשכת הקנצלרית מרקל וירושלים לנוכח הקיפאון המדיני והמשך הבנייה בהתנחלויות.

ברק: "הקשר עם גרמניה מבוסס על אמונה בדמוקרטיה"

נתניהו וברק דאגו לעמוד בפגישותיהם על חשיבות ועומק היחסים בין המדינות, ולשבח את עמדתה של גרמניה בנושא הגרעין האירני. "גרמניה וישראל בקשרים מאוד קרובים", אמר נתניהו לוסטרוולה, "אני מעריך את המחויבות של הקנצלרית מרקל לביטחונה של ישראל ומצפה לשיחות שיגבירו את הביטחון והשלום באזורנו הבעייתי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בין העמים שוררים יחסים מיוחדים מאוד". נתניהו ווסטרוולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו מעריכים את היחסים הקרובים בינינו", השיב וסטרוולה לנתניהו, "לא רק בין הממשל והקנצלרית אלא גם בין העמים. כל אחד יכול לראות שמדובר ביחסים מיוחדים". גם ברק שיבח בפגישתו עם שר החוץ הגרמני את מחויבותה של גרמניה לישראל, ואמר כי "אנחנו שמחים לציין ששיתוף הפעולה הביטחוני שישנו בין ממשלת גרמניה לממשלת ישראל טוב מאוד ומשתקף, בין היתר, בחתימת החוזה על צוללת שישית". עוד הוסיף ברק, כי "הקשר שלנו לגרמניה הוא ארוך ומבוסס על אמונה בסיסית בדמוקרטיה, על ערכים ועל זיכרון ואנחנו מעריכים מאוד את הידידות הזאת".

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully