וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה וצרפת קראו לאיחוד להחריף הסנקציות על אירן

7.9.2012 / 21:51

שרי החוץ של המעצמות הסבירו את הצורך בהגברת העיצומים על טהרן, בכך שלא נראה רצון אמיתי להגיע להתדיינות מהצד האירני. "לא מדובר על השנה הבאה, אלא על השבועות הקרובים"

שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, קרא הערב (שישי) להחרפת העיצומים נגד אירן, בשל חוסר שיתוף הפעולה מצדה בשיחות הגרעין. בשיחה עם עיתונאים בקפריסין, שם נערכת ועידת שרי החוץ של האיחוד האירופי, אמר פביוס כי החרפת הסנקציות תתמקד בתחומי הכלכלה, המסחר והנפט.

פביוס הצטרף לעמיתו הגרמני, גידו וסטרוולה, שקרא מוקדם יותר למדינות האיחוד להטיל עיצומים נוספים על המשטר בטהרן - ובהקדם. "הסנקציות נחוצות, אני לא רואה שיש רצון אמיתי מהצד האירני לקיום השיחות", הסביר. לדברי השר הגרמני, "אם אירן לא תחזור לשולחן הדיונים, כנראה שסיבוב נוסף (של סנקציות) הוא הכרחי. זה לא משהו לשנה הבאה, אנחנו מדברים על השבועות הקרובים".

"תקיפה ישראלית תאפשר לאירן להציג עצמה כקורבן"

דבריהם של שרי החוץ של גרמניה וצרפת, להן השפעה רבה באיחוד האירופי, באים בהמשך ישיר להבהרות כי על ישראל להימנע מתקיפה באירן, שכן הדבר לא יצמיח תועלת. בתחילת השבוע הזהירה צרפת את ישראל מפני תקיפת מתקני הגרעין, כשפביוס מדגיש באופן נחרץ כי הוא "מתנגד לחלוטין לנשק גרעיני בידי אירן". לצד זאת, הבהיר: "אך אני חושב שתקיפה ישראלית, אם תתבצע, תאפשר לאירן להציג את עצמה כקורבן ובכך לרדוף את ישראל בחזרה".

בראיון לערוץ הטלוויזיה הצרפתי BFM, קרא שר החוץ פביוס להגברת הסנקציות הכלכליות על הרפובליקה האיסלמית ובמקביל להמשיך ולהפעיל לחצים על טהרן לוותר על תכניתה הגרעינית. "הסנקציות מתחילות להשפיע", הוסיף פביוס שאמר כי מדינות המערב בוחנות כל צורה של סנקציות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully