וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה במסר לראש השנה: "לחזק הקשר עם ישראל"

נשיא ארה"ב ברק אובמה פנה בסרטון ברשת לאזרחיה היהודים של האומה האמריקנית וקרא לפיוס "ברוח המסורת היהודית" ולחשבון נפש. הוא סיים בברכת "שנה טובה" בעברית

הבית הלבן פרסם אתמול (חמישי) את ברכתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה לכבוד ראש השנה. הברכה הופנתה בעיקר לאזרחיה היהודים של ארה"ב, אך גם הקשר עם ישראל לא נשמט מהברכה לכבוד החג. "אני רוצה לשלוח את ברכותי החמות לכל אלו החוגגים את השנה החדשה. זהו זמן שמח למיליוני אנשים סביב העולם, אך ראש השנה ויום כיפור הם גם הזדמנויות להתבוננות. הם מייצגים את ההזדמנות לערוך חשבון נפש, לצפות לשנה הבאה עם עיניים בהירות ומטרות חדשות", אמר אובמה.

"ברוח זו, המסורת היהודית מלמדת אותנו שאחת מהחובות החשובות ביותר שמוטלות עלינו במסגרת תקופה זו היא מעשה הפיוס", הדגיש הנשיא וקרא לתקן את המעוות ביחסינו עם האחר "ברגעים בהם לא חיינו לפי ערכינו כפי שהיינו צריכים".

צפו בסרטון הברכה של נשיא ארה"ב

"בזמן שהשיח הציבורי שלנו יכול לעיתים קרובות להיראות קשוח, כשהחברה מתמקדת לעיתים תכופות במה שמחלק אותנו במקום במה שמאחד אותנו, אני מקווה שאמריקנים מכל הדתות יוכלו לקחת את ההזדמנות הזו לגשת לאלה שהם פחות ברי מזל, להיות סובלניים לשכנינו ולזהות את עצמנו באחר", אמר אובמה. כדי להפיג את החששות שעלו לאחרונה לאור המתיחות בין נתניהו לממשל האמריקני בנוגע לסוגיית הגרעין האירני, אמר אובמה: "כאומה, בואו ניתן את הדעת לאלה שסובלים, ונחדש את הקשר האמיץ שאנו חולקים עם חברינו ובנות בריתנו – כולל מדינת ישראל. ברוח זו, מישל ואני מאחלים לכם ולמשפחותיכם שנה מתוקה מלאה בבריאות, אושר ושלום, לשנה טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully