וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לאחר הוועידה הדמוקרטית: הקרב בסקרים נותר צמוד

יעל אבן אור, ארה"ב

12.9.2012 / 5:10

אובמה לא מצליח לפתוח פער מרומני, שמפגר באחוז בודד לפי סקר הוושינגטון פוסט. הנשיא פועל להביא את תומכיו לקלפי כדי להבטיח ניצחון, ויכול להיות מרוצה מגיוס תרומות מרשים

מאז פתיחת הוועידה הדמוקרטית, שנסתיימה ביום חמישי האחרון, נראה כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נהנה מסדרה של הצלחות במערכת הבחירות לנשיאות. מלבד התגובות החיוביות לנאומי הוועידה, הודיע צוות הקמפיין של אובמה בתחילת השבוע כי במהלך אוגוסט, ולראשונה מזה מספר חודשים, גייס הנשיא המכהן יותר תרומות למסע הבחירות ממועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, מיט רומני. בנוסף, בכלי התקשורת מדווחים על פער מתרחב בינו ובין יריבו הרפובליקני אולם סקר שפרסם אמש (שלישי) הוושינגטון פוסט מראה כי התחרות בין המועמדים, בין הבוחרים שמתכוונים להצביע, צמודה כפי שהייתה לפני הוועידות.

הסקר, שנערך על ידי העיתון בשיתוף עם ABC News בקרב בוחרים שנרשמו והעידו כי הם מתכוונים בוודאות להצביע, מראה כי 49% מהנשאלים יצביעו לאובמה בעוד ש-48% יצביעו עבור רומני וכי הבוחרים עדיין חוששים מיכולתו של אובמה לשקם את הכלכלה. כשנערך אותו הסקר, בקרב מדגם רחב יותר של בוחרים (כולם רשומים אך אינם יצביעו בוודאות), הוא הראה כי אובמה צפוי לגרוף 50% מהקולות ואילו רומני - 44%.

מיט רומני בכנס בחירות במנצ'סטר, ניו המפשייר. 20 באוגוסט 2012. רויטרס
לא נותן לנשיא לברוח בסקרים. רומני/רויטרס

נתונים כגון אלה והגבלות ההצבעה המשפיעות בעיקר על קהל הבוחרים הטבעי של המפלגה הדמוקרטית, הם שמביאים את אובמה, כפי שעשה בקמפיין הקודם, לעודד את תומכיו להצביע בבחירות המוקדמות כדי שיוכל להבטיח את הצבעתם. ההצבעות המוקדמות החלו בפועל ב-6 בספטמבר בקרוליינה הצפונית וייפתחו בעוד מדינות במהלך החודשים ספטמבר ואוקטובר.

לראשונה מאז אפריל: הדמוקרטים גייסו יותר תרומות

גם בגיוס כספים זוכה אובמה ליתרון קל לאחר שמאז חודש אפריל גייס רומני בכל חודש סכום משמעותי בהרבה מזה שהצליח לגייס יריבו. ביום שני פורסמו גובה התרומות שאספו במהלך חודש אוגוסט המפלגות הדמוקרטית והרפוליקנית ולפי הנתונים גייסה הראשונה גייסה 114 מיליון דולרים, שלושה מיליון דולר יותר מהמפלגה הרפובליקנית. בחודש יולי גייס אובמה 75 מיליון דולרים לעומת 101 מיליון דולר שגייס רומני באותו חודש.

בעמוד הפייסבוק שלו סיפר אובמה לתומכיו על כך שסגר את הפער בגיוס התרומות וכתב: "זה ענק – אבל אסור לנו לעצור עכשיו. עזרו לנו לוודא כי הקמפיין ממשיך לגדול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ביל קלינטון נואם בוועידה הדמוקרטית בשארלוט, קרוליינה הצפונית, ספטמבר 2012. רויטרס
עוד לפני הוועידה: הדמוקרטים גייסו יותר תרומות מהרפובליקנים. אובמה לצד קלינטון, לאחר נאום האחרון בוועידה/רויטרס

למרות הקמפיין מרובה ההשמצות ההדדיות המתנהל בימים אלה, הסכימו אובמה ורומני כי לרגל ציון יום השנה לפיגועי ה-11 בספטמבר 2001, הם יקיימו יום בו לא יעבירו מסרים שליליים אחד על השני. ביממה החולפת, כל אחד מהם השתתף באירועי זיכרון ולא באירועים הנחשבים חלק ממסע הבחירות באופן רשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully