וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום הוועידה הדמוקרטית: אובמה מוביל על רומני ב-4%

מסקר של רויטרס ומכון איפסוס עולה שהנשיא האמריקני הצליח להשיב לעצמו את היתרון על פני היריב הרפובליקני כמעט בכל הקטגוריות. הסקר נערך לפני פרסום נתוני האבטלה המאכזבים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

עם נעילת הוועידה הדמוקרטית בשארלוט, קרוליינה הצפונית, הנשיא המכהן, ברק אובמה, השיב לעצמו את היתרון היחסי בסקרים הארציים על פני יריבו בבחירות לנשיאות ארה"ב, הרפובליקני מיט רומני.

מסקר שערכו במהלך השבוע האחרון סוכנות הידיעות רויטרס ומכון איפסוס, עולה כי אובמה מוביל כעת בארבע נקודות על פני רומני. הסקר פורסם אמש (שבת), ונערך בקרב 1,457 נשאלים, בימים שלישי-שישי, בהם נערכה הוועידה הדמוקרטית, ששיאה היה בנאומו של ברק אובמה. 47% מהנשאלים אמרו כי לו הבחירות היו נערכות כיום, הם היו בוחרים באובמה לכהונה נוספת בבית הלבן, ורק 43% העדיפו את מיט רומני. יצוין כי הסקר נערך לפני פרסום הדו"ח המאכזב של מצב התעסוקה במשק האמריקני.

למרות נתוני האבטלה המאכזבים, אובמה וארה"ב נועדו זה לזו / פרשנות

מיט רומני בכנס בחירות באיווה. 8 בספטמבר 2012. AP
מיט רומני, אתמול בשדה התעופה באיווה, בדרכו לכנס בחירות/AP

לפי מכון הסקרים איפסוס, אובמה מוביל על רומני בתחומים רבים. מבין המשתתפים בסקר מקביל שנערך באותם ימים, 50% מתוך 1,720 נקבו בשמו של אובמה בתשובה לשאלה מי מבין שני המועמדים לנשיאות "רהוט יותר". זאת, לעומת 25% בלבד שנקבו בשמו של רומני. בתשובה לשאלה מי מבין שני המועמדים "מספיק חכם בשביל התפקיד", 46% תמכו באובמה, לעומת 37% בלבד שנקבו בשמו של רומני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

רומני מוביל על אובמה רק בקטגוריית "איש אמונה"

אובמה זכה ליתרון על פני רומני גם בשאלות "מיהו המועמד שמייצג יותר טוב את אמריקה" ו-"מיהו המועמד שיש לו את הערכים הנכונים". רומני, מורמוני אדוק, מוביל על אובמה רק בקטגוריה אחת: 44% מהנשאלים נקבו בשמו כשהתבקשו להגיד מיהו המועמד שמתאפיין יותר בהיותו "איש אמונה". רק 31% אמרו שאובמה הנוצרי הוא "איש מאמין".

ביום שישי בבוקר פורסמו נתוני מצב התעסוקה במשק האמריקני. האבטלה ירדה ב-0.2%, ועומדת עכשיו על 8.1%. רק 96 אלף משרות נוספו בחודש אוגוסט, בניגוד לציפייה ליצירה של 130 אלף משרות לפחות. בנאומו בוועידה הדמוקרטית, הבטיח אובמה ליצור מקומות עבודה נוספים, וביקש מהציבור לתת לו זמן נוסף "להשלים את המלאכה", אך הבהיר כי הדרך תהיה קשה ומייסרת.

בחירות בארה"ב 2012 - כותרות נוספות
אובמה בנאומו: אשקם את הכלכלה, אך זה לא יהיה קל
ביל קלינטון: אין נשיא שיכול לעשות נסים בכהונה אחת
פוטין: אובמה איש ישר - ואילו רומני יגרום למשבר צבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully