וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין קובע: אובמה איש ישר, רומני יגרום למשבר צבאי

וואלה! חדשות

6.9.2012 / 13:12

בעבר אמר רומני ש"רוסיה היא האויב הגיאופוליטי של ארה"ב". כעת, הנשיא הרוסי מחמיא לעמיתו המכהן ומזהיר מהיריב הרפובליקני. לסיום, הוא מתבדח: נסו לתרגם את ''פוסי ריוט"

אני כבר הצבעתי: נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מביע תקווה להקלת המתיחות בין מוסקבה לארצות הברית בנוגע לתכנית האמריקנית להגנה מפני טילים בליסטיים, שצאתה לפועל מתעכב כבר חמש שנים לפחות. ואולם, לדבריו, ניתן יהיה לעשות זאת רק בעזרת הנשיא המכהן, ברק אובמה. בריאיון שהעניק הבוקר (חמישי) פוטין לרשת הטלוויזיה הרוסית RT, המשמשת שופר של הקרמלין, תקף הנשיא את מיט רומני, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב.

לדברי פוטין, רומני חוטא בביקורת שהוא משמיע על רוסיה. פוטין הביע חשש כי אם רומני ייבחר לתפקיד הנשיא, בבחירות שיהיו ב-6 בנובמבר, הרי שהמתיחות הגבוהה בין רוסיה לארה"ב תגבר עוד יותר, משום שהטילים, שנועדו להגן על ארה"ב ואירופה, יכוונו נגד רוסיה עצמה.

בעבר, תקף מיט רומני בחריפות את רוסיה ואת מנהיגיה, ואמר כי היא "האויבת הגאו-פוליטית מספר 1 של ארצות הברית". לדברי פוטין, מוסקבה תשתף פעולה עם כל נשיא שייבחר בארה"ב, בין אם יהיה זה אובמה או רומני. מדבריו ניכר את מי הוא מעדיף. "הנשיא אובמה", אמר פוטין בריאיון, "הוא אדם ישר, שיש בו רצון גדול לעשות שינויים לטובה". המועמד הרפובליקני לא קיבל כל מחמאה.

בחירות 2012 בארה"ב - סיקור מלא בוואלה! חדשות

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, דואה עם שחפים ואווזים במחוז ימלו-ננץ שבצפון רוסיה. 4 בספטמבר, 2012. רויטרס
הנשיא ולדימיר פוטין, דואה שלשום עם עגורים במחוז ימלו-ננץ שבצפון רוסיה/רויטרס

התכנית להגנה מפני טילים נהגתה ב-2007 וקודמה בתקופת כהונתו של אובמה, אך מעוכבת כיום בשל לחץ רוסי. היא כוללת הצבה של מערכות מכ"ם באירופה, תחילה בפולין ולאחר מכן בצ'כיה, כדי להגן על המערב מפני טילים בליסטיים שישוגרו מאירן. אם התכנית אכן תצא לפועל בהיקף מלא, הטילים ככל הנראה יוצבו על גבי כמה ספינות ברחבי הים התיכון בשלב הראשון, מפני שמדינות רבות באירופה חוששות להציב סוללות טילים אמריקניות בשטחן. רוסיה איימה להשמיד את הסוללות האלה, וטוענת שבפועל, הטילים נועדו לאיים דווקא עליה. מפעם לפעם בשנה וחצי האחרונות, רוסיה אף קידמה לעבר הגבול המערבי כוחות צבא וסוללות טילים משלה. התכנית השאפתנית של אובמה, אפוא, עדיין מתעכבת.

המילה האסורה

בריאיון, פוטין התייחס לשורה רחבה של נושאים נוספים שעומדים על הפרק. לגבי המשבר בסוריה, אמר כי מוסקבה דבקה בעמדה לפיה דרוש פיתרון פוליטי למצב, ומתנגדת לפתרון צבאי שיפיל בכוח את השלטון בדמשק.

הוא אמר כי "אולי דווקא שותפינו למשא-ומתן הם אלה שצריכים לשקול מחדש את עמדותיהם". כמו כן, הוא רמז בבירור כי מדינות המערב, ובראשן ארה"ב, מחמשות את "הצבא הסורי החופשי", הזרוע המזוינת של האופוזיציה הסורית.

בסיום הריאיון, התבקש פוטין להתייחס לעונש המאסר שנגזר על בנות הלהקה "פוסי ריוט" שנכלאו לאחר ששרו בכנסיה במוסקבה בגנות השלטון. פוטין התלוצץ ותהה האם כולם מבינים מהו התרגום למילה הראשונה בשם הלהקה, והתבדח על יחסי מין בקבוצות. לבסוף, הסכים רק לומר כי "המדינה מחויבת להגן על רגשות המאמינים בכנסיה", והכחיש כי הורה לבית המשפט לגזור עונש מאסר על בנות הלהקה.

בנות "פוסי ריוט" לפוטין: חנינה ממך? תלך לעזאזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully