וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: נשתף פעולה עם רוסיה אם תרצה בהפלת אסד

2.6.2012 / 0:08

מזכירת המדינה הביעה תקווה לאיחוד כוחות בין המעצמות, כשנשענה על דברי פוטין, שהתנער מהטענה שרוסיה מחמשת את אסד. מועצת זכויות האדם באו"ם גינתה הטבח, רוסיה וסין התנגדו

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, אמרה אתמול (שישי) כי "עמדת רוסיה במשבר המתרחש בסוריה נראית ככזו התומכת במשטר אסד". יחד עם זאת ציינה כי ארה"ב תשתף פעולה עם רוסיה, במידה וזאת תרצה בהפלת משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד.

קלינטון חזרה על טענת הממשל באשר למקומה של רוסיה ועמדתה בכל הנודע להרג בסוריה ואמרה כי "בשל אי נקיטת עמדה ברורה במועצת הביטחון, בדמשק ובמקומות אחרים, עמדתה של רוסיה נראית ככזו התומכת בהמשך משטרו של אסד". עם זאת, הדגישה קלינטון, כי "אם רוסיה מוכנה לעבוד עם הקהילה הבינלאומית כדי לתכנן יחדיו את המעבר הפוליטי הרצוי בסוריה, כפי שנראה שהנשיא פוטין מציע, הרי שאנחנו בהחלט נהיה מוכנים לשתף פעולה".

ניצני התקווה שהביעה קלינטון התבססו על דבריו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מוקדם יותר אתמול, כשהצהיר כי ארצו אינה תומכת באף אחד מהצדדים במשבר בסוריה, והכחיש את הטענות לפיהן רוסיה שולחת אמצעי לחימה למשטרו של בשאר אסד. "יש לנו יחסים טובים וארוכים עם סוריה", הדגיש פוטין במסיבת עיתונאים עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שהתקיימה בברלין, "אך אנו לא תומכים באחד מהצדדים, שממנו עשויה להתפתח מלחמת אזרחים".

ולדימיר פוטין בטקס השבעתו לנשיא רוסיה, 7 במאי 2012. רויטרס
"יש לנו יחסים טובים וארוכים עם סוריה, אך אנו לא תומכים באחד מהצדדים, שממנו עשויה להתפתח מלחמת אזרחים". פוטין/רויטרס

דבריו של פוטין הם למעשה התגוננות לכך שביום חמישי יצאה ארה"ב בחריפות נגד רוסיה, אשר על פי דיווחים העבירה ספינת נשק לסוריה בסוף השבוע שעבר, ומסרה כי מדובר במעשה ה"ראוי לגינוי". "מובן שזה מדאיג ביותר שהמשטר הסורי ממשיך להשתמש בכוח קטלני נגד אזרחים", אמרה שגרירת ארצות הברית לאו"ם, סוזן רייס, לעיתונאים. "טכנית, כמובן, לא מדובר בהפרה של החוק הבינלאומי מאחר שלא קיים אמברגו נשק, אולם זה ראוי לגינוי שהנשק ימשיך לזרום למשטר המשתמש בכוח כה נורא וחסר פרופורציה נגד עמו".

רוסיה וסין התנגדו לגינוי מועצת זכויות האדם את הטבח בחולה

בתוך כך, גינתה אתמול מועצת זכויות האדם של האו"ם את המשטר הסורי על הטבח שהתרחש בעיירה חולה, וקראה לפתיחת חקירת האירוע מצד האו"ם לטובת איסוף ראיות שיאפשרו העמדה לדין פלילי של המבצעים. בפורום שכלל 47 חברים במפגש חירום בז'נבה, הוחלט על הגינוי ברוב של 41 מדינות, לעומת שלוש מתנגדות - בהן רוסיה וסין. שתי מדינות נמנעו ונציג מדינה נוספת נעדר מההצבעה. יש לציין כי השבוע גינתה לראשונה מועצת הביטחון את את המשטר בסוריה על הטבח בחולה, בו נהרגו לפחות 108 בני אדם, זאת לאחר שבשנה האחרונה, רוסיה וסין דחו והטילו וטו על כל ניסיון של המועצה לגנות את הנשיא אסד.

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, התייחס במהלך ביקורו בסומליה להתלקחות העתידית שעלולה להביא את האלימות בסוריה לכדי מלחמה אזורית, ואמר כי "הסלמת האלימות בסוריה מראה על הצורך הדחוף בנקיטת צעדים משמעותיים יותר מצד הקהילה הבינלאומית". באן הביע גם אתמול את חששו מפני התרחשות של מקרה דומה לטבח בחולה, אשר יכול להביא את סוריה למלחמת אזרחים ולגרור מדינות שכנות לעימות עדתי עקוב מדם.

לצד זאת, התייחס אתמול למצב בסוריה השליח המיוחד של האו"ם למדינה, קופי אנאן, המנסה להביא להפסקת אש, ואמר כי הוא "מתוסכל וקצר רוח" באשר להמשך האלימות וההרג בסוריה. אנאן הוסיף כי הוא מעוניין לראות התקדמות מהירה יותר לקראת פיתרון המשבר. "אני רוצה לראות את הדברים מתקדמים מהר יותר", אמר לכתבים לאחר פגישתו עם ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, בביירות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully