וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר ממאה הרוגים אמש בסוריה; אנאן יבוא שוב לדמשק

ניר יהב

26.5.2012 / 12:09

באופוזיציה מדווחים כי לפחות 110 בני אדם נטבחו בכפרי חולה, בין הערים חומס וחמאת וכי בין המתים ילדים רבים. מזכ"ל האו"ם: אזורים רבים בסוריה נמצאים בשליטת האופוזיציה

האופוזיציה בסוריה קוראת למועצת הביטחון של האו"ם להתכנס בדחיפות כדי לדון במעשי הטבח שארעו אמש (שישי) בכפרי המחוז חולה, השוכנים בין הערים חומס וחמאת.

מתנגדי השלטון אומרים כי לפחות 110 בני אדם נהרגו בהפגזות הצבא שכוונו אל בתי העיר, וכי חצי מהמתים הם ילדים. בסרטונים שהועלו לרשת נראים תושבי הכפרים מפנים ילדים פצועים אל בתי החולים ברקע חורבות ועשן כבד.

מפת העיר חולה

(google maps)


עדי ראייה במקום התלוננו על עבודתם של משקיפי האו"ם שהוזעקו למחוז. אחמד מג'אהד, פעיל אופוזיציה בחולה, אמר בצהריים לרשת אל-ג'זירה כי הפקחים אמנם באו לאזור, אך הסתפקו רק בביקור בכפר הקטן טלדו.

על פי דיווחים, הקרבות בין האופוזיציה לצבא החלו לאחר שחיילים ניסה לפרוץ לתחומי חולה. "חלק מהקורבנות נפגעו מירי ארטילריה כבד ומשפחות שלמות נטבחו", נמסר בהודעה שפרסמו ארגוני האופוזיציה. הארגון הסורי לזכויות האדם שמושבו בלונדון הצליח לאמת עד כה את מותם של כחמישים בני אדם, אך אישר כי בין ההרוגים ילדים רבים.

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, הזהיר כי סוריה מידרדרת למלחמה הרסנית, ואמר כי חלק מהערים נמצאות תחת שליטה ניכרת של המורדים. לדברי המזכיר, גם האופוזיציה אינה מכבדת את הפסקת האש שקיבלה עליה לפני שבעה שבועות, והוא הבהיר כי ישנם ארגוני טרור המעורבים בלחימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

(תושבים מתפללים בחומס, אמש: "בדם ובאש נפדה את חולה")

שליח האו"ם לסוריה, קופי אנאן, הודיע כי בכוונתו לבוא שוב לדמשק, ויהיה זה ביקורו הראשון בסוריה מאז שיוזמתו לרגיעה בין הצבא לכוחות האופוזיציה, שהוכרזה בחודש מרץ, נכשלה. מלשכתו של אנאן לא נמסר מועד הגעתו המדויק, אך דיפלומטים באו"ם אמרו שייתכן שהוא יבוא לדמשק כבר בשבוע הקרוב. במקביל, דווח כי צוות של משגיחי האו"ם נמצאים בדרכם לחולה.

במקביל לקריאות לכנס את מועצת הביטחון לדון במלחמת האזרחים בסוריה, דווח כי סוריה ממשיכה לחמש בנשק את משטרו של אסד. דיפלומטים בניו יורק מסרו כי ספינת משא רוסית, הנושאת נשק רב, אמורה לעגון ביממה הקרובה בנמל טרטוס בסוריה.

על פי הדיווח, הספינה עזבה את חופי רוסיה ב-6 במאי כשהיא מפליגה תחת דגל מלטה. ברשת אל-ערבייה דווח כי "הספינה מנסה להסוות את יעדה הסופי בדרך מעוררת חשד", נמסר. דוברת מחלקת המדינה בוושינגטון, ויקטוריה נולנד, אמרה לכתבים כי "אתם יודעים עד כמה אנחנו נחרצים וחושבים שאסור שאף מדינה תעביר נשק למשטרו של אסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully