וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "ההחלטה לא להציב טילים חיובית"

18.9.2009 / 14:30

ראש ממשלת רוסיה בירך את נשיא ארצות הברית על החלטתו לא להציב טילים בצ'כיה והבהיר: "מצפה מארצות הברית לגבות את צירופן של רוסיה, בלרוס וקזחסטן לארגון הסחר העולמי"

ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין בירך היום (שישי) על החלטתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה שלא להציב מערכות להגנה מפני טילים בשטח צ'כיה ופולין. פוטין אמר כי "זו פעולה חיובית ואני מצפה למחוות ידידותיות נוספות". מקור בקרמלין ציין כי החלטתו של אובמה סוללת את הדרך לשיתוף פעולה נרחב יותר בין המדינות בעניין מניעת הפצת הנשק הגרעיני בעולם.

פוטין, שדיבר בפני משקיעים בסוצ'י שבלחוף הים השחור, הוסיף כי כעת הוסיף מצפה מארצות הברית לגבות את צירופן של רוסיה, בלרוס וקזחסטן לארגון הסחר העולמי".

אתמול הכריז נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, על גניזת תוכניתו של קודמו בתפקיד, ג'ורג' בוש, לגבי הגנה מפני טילים בליסטיים באירופה. בתוך כך, הכריז הנשיא על תוכנית חדשה בה לא יוצבו מערכות הגנה נגד טילים אלו בצ'כיה ובפולין. בנאום שנשא בבית הלבן, אמר אובמה כי לאחר שהוקם צוות שבחן מחדש את האיומים הניצבים מול ארה"ב ובעלות בריתה, החליט לקבל את מסקנותיו ולפתוח בתוכנית הגנה חדשה.

לדברי הנשיא, התוכנית החדשה תאפשר שימוש בטכנולוגיה מוכחת, טובה ומשתלמת יותר. במסגרתה, תשופר ההגנה הקרקעית והימית מפני טילים בליסטיים. הוא הוסיף כי התוכנית החדשה תיושם בשטח מהר יותר מתוכניתו של בוש.

אובמה הדגיש כי דיבר עם נשיאי פולין וצ'כיה, וסיפר להם על תוכניתו החדשה. לדבריו, הם סיכמו להמשיך בקשריהם ההדוקים ובעבודתם המשותפת. הוא הבהיר כי התוכנית כולה נועדה להוות הגנה מפני טיליה ארוכי הטווח של אירן. הוא פנה גם לרוסיה ואמר שהבהיר כי התוכנית הקודמת, וכך גם החדשה, לא כוונה כנגדה אלא נגד אירן.

(עדכון ראשון: 12:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully