וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישל אובמה: בעלי נאבק כדי לחיות את החלום האמריקני

יעל אבן אור, ארה"ב

5.9.2012 / 5:30

הגברת הראשונה עלתה על בימת הוועידה הדמוקרטית ושילהבה את הקהל. בנאומה, לא הזכירה ולו פעם אחת את שמו של היריב, מיט רומני. קרטר נאם בווידאו: "אובמה יטפח את אמריקה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

ועידת המפלגה הדמוקרטית נפתחה לפנות בוקר (רביעי), לפי שעון ישראל, בשארלוט, קרוליינה הצפונית, ומספר דוברים כבר החלו לפרגן בנאומם לברק אובמה, הנשיא המכהן ומי שיתמודד מול מועמד המפלגה הרפובליקנית, מיט רומני, בבחירות ב-6 בנובמבר. בדומה ליומה הראשון של ועידת המפלגה הרפובליקנית שנערכה בשבוע שעבר בטמפה, בו נאמה אן רומני, גם בוועידה הדמוקרטית נשאה הגברת הראשונה, מישל אובמה, נאום בשבחי בעלה. היא לא הזכירה ולו פעם אחת את שמו של מיט רומני.

בחירות בארה"ב 2012 - סיקור מלא בוואלה! חדשות

הוועידה הדמוקרטית בשארלוט, קרולינה הצפונית. ספטמבר 2012. GettyImages
חנות מזכרות עם פוסטרים מחוץ לאולם הוועידה/GettyImages

"ברק מכיר את החלום האמריקאי כי הוא חי אותו", אמרה מישל אובמה. היא סיפרה את סיפוריהם האישיים של ושל בעלה ושילבה בהם הסברים להחלטות שעשה בעלה במהלך כהונתו והנושאים שהוא מקדם. כך למשל סיפרה כי במהלך שנותיהם בקולג' האמריקאי, היא וברק לקחו הלוואות כה גבוהות עד שהן היו גבוהות מהמשכנתא שלהם. "היינו כל כך צעירים, כל כך מאוהבים וכל כך בחובות", אמרה. לכן, היא הסבירה, לא מוכן בעלה לוותר על מענקים הניתנים לתלמידי קולג' מעוטי יכולת, גזירה המופיעה בתכניתו של המועמד הרפובליקני לסגן נשיא ארצות הברית פול ראיין.

מישל התעקשה שבעלה לא השתנה במאומה מאז שנבחר לנשיאות ומאז שהשניים הכירו, אז התגאה, לדבריה, בשולחן קפה שהיה ברשותו אשר הוא מצא בזבל. "היום, אחרי כל כך הרבה מאבקים וניצחונות ורגעים שבחנו את בעלי בדרכים שלא יכולתי אפילו לדמיין, ראיתי ממקור ראשון שלהיות נשיא לא משנה אותך – זה חושף את מי שאתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מישל אובמה נואמת בוועידה הדמוקרטית. רויטרס
מישל אובמה, לפנות בוקר בשארלוט/רויטרס

בנאום ששילב גם את פעילותו של בעלה בנושאי ביטוח בריאות, חינוך ויצירת מקומות תעסוקה, העבירה הגברת הראשונה את המסר כי הנשיא והיא דומים לכל אחד ואחת ממצביעיהם, אזרחי ארצות הברית. היא סיפרה על בנותיה ועל החשש, שהתבדה, מהשינוי באורח חייהן עם היבחרו של בעלה לפני ארבע שנים. היא סיפרה על המשפחות שלה ושל ברק, משפחות שלא היו מרובות אמצעים, ועל ערכי העבודה הקשה ששררו בבית."אנחנו חייבים פעם נוספת להתאחד עבור האיש שאנחנו יכולים לסמוך עליו שיצעיד את אמריקה קדימה, בעלי, הנשיא שלנו, הנשיא ברק אובמה", סיימה מישל את נאומה לקול תשואות הקהל.

"אובמה אמר לי - 'נשלחנו לטפל בכל המשברים'"

בקטע וידאו שהוקרן במהלך הוועידה אמר הנשיא ה-39 של ארצות הברית וזוכה פרס נובל לשלום, ג'ימי קרטר, כי "הנשיא ברק אובמה יעזור לטפח אמריקה הוגנת יותר, חזקה יותר, משגשגת ומקבלת יותר באם ייבחר בשנית". קרטר דיבר על הישגיו של אובמה ושיבח את "סיומה המכובד" של המלחמה בעירק והעובדה שמנע קריסה כלכלית.

ראש עיריית שיקגו, רם עמנואל, שכיהן בעבר סגל הבית הלבן תחת ברק אובמה, עלה לנאום, ודיבר על המשברים הרבים עמם נאלץ להתמודד אובמה עם הכניסה לתפקידו ובעיקר על המצב הכלכלי הקשה ששרר אז בארצות הברית. "אתם זוכרים את חוסר הוודאות והפחד שהיו אז", אמר עמנואל, "ביום הראשון לאחר בחירתו שאלתי את אובמה באיזה משבר הוא רוצה לטפל קודם והוא ענה 'נשלחנו לכאן כדי לטפל בכולם, לא כדי לבחור ביניהם'".

ג'ימי קרטר בוועידה הדמוקרטית בשארלוט, קרולינה הצפונית. ארה"ב, 4 ספטמבר 2012. GettyImages
"אובמה מנע קריסה כלכלית". נאומו של קרטר/GettyImages

נאום משעשע נרשם מצד אחותו למחצה של אובמה, מאיה סטורו ואחיה של מישל, קרייג רובינסון, שהודו כי מאחר ו"ברק ומישל תמיד היו שם בשבילנו, הלילה אנחנו פה בשבילם". רובינסון סיפר שהוא מאוד גאה באחותו על פעילותה במיוחד עם משפחות של חיילים ויוצאי צבא גם אם היא "היא עדיין האחות הקטנה והאדיבה שהיא תמיד הייתה".

רומני: מביש שאובמה והדמוקרטים לא מכירים בירושלים

חבר הקונגרס לשעבר, רוברט וקסלר, הגן במהלך הוועידה על הנשיא ברק אובמה על רקע המתקפה עליו לאחר שבמצע הבחירות שהוגש לאישור הוועידה הדמוקרטית, הוסר סעיף שהופיע שם ב-2008 אשר מתייחס לירושלים כבירת ישראל.

"במהלך ארבע השנים האחרונות הוכיח הנשיא את מחויבותו לישראל פעם אחר פעם, הן במילים והן במעשים, ומצע המפלגה משקף את העובדה שהנשיא לא נתרע ממחוייבותו לבטחון ישראל ולעתידה כמדינה יהודית", נמסר.

הסרת הסעיף מהמצע הדמוקרטי מגיעה בימים בהם מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, מיט רומני, מרבה לתקוף את הממשל הנוכחי בעניין היחס לישראל. בנאומו שנעל את ועידת המפלגה בשבוע שעבר, הזכיר את ישראל ואף אמר כי אובמה "זרק אותה לכלבים". בהצהרה שפרסם אתמול בתגובה לשינוי המצע, הוסיף רומני כי "זה מצער שכל המפלגה הדמוקרטית אימצה את סירובו המבייש של הנשיא אובמה להכיר בירושלים כבירת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully