וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנות "פוסי ריוט" לפוטין: "חנינה? שיילך לעזאזל"

פרקליטי חברות הרכב הפאנק הרוסי שנידונו לשנתיים מאסר יערערו על גזר הדין ויעתורו לבית הדין האירופי לזכויות אדם. המערכה על חופש הביטוי נמשכת: קספרוב חשוד כי נשך שוטר

צילום: רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן

בווידאו: צפו בהרשעת השלוש בבית המשפט במוסקבה ביום שישי

שלוש חברות הרכב הפאנק הנשי "פוסי ריוט", עליהן נגזרו בסוף השבוע שנתיים מאסר ברוסיה בגין פעולת מחאה שערכו נגד הנשיא ולדימיר פוטין בכנסייה, לא יבקשו ממנו חנינה - כך אמר היום (שני) פרקליטן. "זה מה שהן אומרות, מילולית: 'שיילכו לעזאזל עם החנינה שלהם'", הבהיר עורך הדין ניקולאי פולוזוב בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית. עם זאת, הוא הבהיר כי בכוונתו לערער על גזר הדין ברגע שיקבל לידיו עותק של גזר הדין.

פרשת "פוסי ריוט" - כל הכותרות:
הפאנקיסטיות שהרגיזו את פוטין: הכירו את "פוסי ריוט"
פתיחת המשפט: "פוטין מפחד מאיתנו"
גזר הדין ביום שישי: שנתיים מאסר

הפגנת מחאה למען שחרור חברות להקת "פוסי ריוט", פראג בירת צ'כיה, 17 באוגוסט 2012. רויטרס
הפגנה למען שחרור שלוש הצעירות, בסוף השבוע בפראג שבצ'כיה/רויטרס

עוד הוסיף היום עורך הדין פולוזוב, בראיון ל"אינטרפקס", כי בנוסף לערעור שיוגש לבית המשפט העליון ברוסיה ועתירה שתוגש לבית המשפט החוקתי במדינה, בכוונת צוות ההגנה להגיש, כנראה בשבוע הבא, גם עתירה נגד ההרשעה וגזר הדין לבית הדין האירופי לזכויות אדם. לדבריו, שלוש הנשים טרם קיבלו את גזר הדין - שאמור להימסר לידיהן בתוך חמש יממות ממועד ההכרזה עליו - וכאשר יתקבל, ימשיך צוות ההגנה להגיש את העתירות.

פוטין: "לא לנהוג עמן בחומרה"

שלוש הצעירות - מריה אליוכינה בת ה-24, נדז'דה טולוקוניקובה בת ה-22 ויקטרינה סמוסביץ' בת ה-30 - הורשעו ב"מעשה חוליגני המונע משנאת דת" בגין ההופעה הפיראטית שקיימו בפברואר בקתדרלה במוסקבה, והוגדרה על ידן "תפילת פאנק" - הרשעה שגררה גינויים נרחבים ברחבי עולם, בין היתר מצד אמנים רבים כגון פול מרקטני ומדונה. עוד לפני גזר הדין, התבטא בנושא פוטין עצמו ואמר כי אף שאינו מסכים עם המעשה שעשו, הוא סבור ש"אין צורך לנהוג בחומרה יתרה" עם השלוש.

נושא: בנות להקת פוסי ריוט בהרשעתן בבית המשפט במוסקבה, רוסיה, אוגוסט 12. רויטרס
שלוש חברות "פוסי ריוט"/רויטרס

לתוך פרשת "פוסי ריוט" נגרר בימים האחרונים אחד האישים הרוסים המוכרים ביותר בעולם: אלוף העולם בשחמט לשעבר, גארי קספרוב, הידוע כאחד המבקרים הגדולים של פוטין. קספרוב בן ה-49 היה אחד מכ-100 בני אדם שנעצרו על ידי המשטרה הרוסית בהפגנה מחוץ לבית המשפט בו הורשעו שלוש הצעירות ביום שישי. כלי תקשורת ברוסיה פרסמו כי לפי החשד, הוא נשך את אחד השוטרים בזמן המעצר, וצפוי לעמוד לדין באשמת תקיפת שוטר - עבירה שדינה חמש שנות מאסר.

קספרוב עצמו טוען כי נעצר בזמן ש"דיבר ברוגע עם עיתונאים". היום אף הודיע כי בכוונתו להגיש מחר לוועדת החקירות ברוסיה בקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד השוטר שעצר אותו. לטענתו הוא נעצר שלא כחוק והוכה, וכמו כן, הוצאה דיבתו. קספרוב, שדיבר בפני עיתונאים, הדגיש כי אין בכוונתו להגיש תביעה אזרחית, משום שלדידו מדובר בעניין פלילי.

שחקן השח גארי קספרוב נעצר בהפגנה מחוץ לבית המשפט במוסקבה נגד הרשעתן של להקת פוסי ריוט, רוסיה, אוגוסט 12. רויטרס
נשך שוטר או "דיבר ברוגע"? גארי קספרוב נעצר ביום שישי במוסקבה/רויטרס

בתוך כך, מדווחת סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" כי בכנסייה בעיר וליקייה לוקי במחוז פסובסק בצפון-מערב רוסיה התגלו הבוקר כתובות גרפיטי הקוראות לשחרר את חברות "פוסי ריוט". המשטרה המקומית שוקלת כעת אם לפתוח בחקירה פלילית בעניין. במקביל, הודיע משרד הפנים הרוסי כי נמשך ההליך הפלילי נגד חברות "פוסי ריוט" שטרם נעצרו ושזהותן אינה ידועה לפי שעה (מדובר בקולקטיב שבו יש מספר לא ידוע של חברות, ייתכן אף עשרות). דובר המשרד מסר ל"אינטרפקס" כי ננקטות "פעולות חיפוש הכרחיות" אחריהן.

גם הזומבים ברוסיה נלחמים על חופש הביטוי

במקביל, נמשכת המערכה על חופש הביטוי ברוסיה גם באפיקים נוספים. אתמול נערך בעיר אומסק שבסיביר "מצעד זומבים" בהשתתפות מאות בני אדם, אף שהרשויות אסרו על קיומו בטענה שהוא מנוגד לחוק ולחוקה הרוסיים - וכעת מחפשת המשטרה המקומית אחר מארגני האירוע.

על פי הדיווח באתר המקומי SuperOmsk, מיכאיל יקובלב - שארגן בעבר הפגנות למען בחירות הוגנות וגם "מצעד בועות סבון", ויזם את קיומו של האירוע במקור, נעצר לאחר הצעדה, שארכה כמה דקות בלבד. עם זאת, יקובלב טען כי הודיע על ביטול המצעד לאחר שקיבל את הודעת האיסור מהרשויות וסיפר כי אנשים אחרים החליטו לקיים את הצעדה על דעתם. דבר קיומו של המצעד נידון בבית המשפט באומסק, ונציגי הרשויות טענו כי בידיהם מכתבים מאנשי דת וארגונים חברתיים המביעים התנגדות לצעדה.

הפגנת מחאה למען שחרור חברות להקת "פוסי ריוט", ורשה בירת פולין, 17 באוגוסט 2012. רויטרס
מפגן הזדהות עם "פוסי ריוט" בסוף השבוע בוורשה שבפולין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully