וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: אירן תוכל לעמוד בחרם נפט של שנים

ימים לפני פתיחת השיחות עם המעצמות, ממשיך נשיא אירן לזלזל בסנקציות הבינלאומיות: "יש לנו משאבים כה גדולים, שאפילו אם לא נמכור נפט במשך שנתיים או שלוש, נסתדר בקלות"

ארבעה ימים לפני פתיחת הסבב החדש של שיחות עם המעצמות על עתיד תוכנית הגרעין שלה, בשבת הקרובה באיסטנבול, ממשיכה אירן "לעשות שרירים": הנשיא מחמוד אחמדינג'ד אמר היום (שלישי) כי מדינתו מחזיקה במשאבים מספקים לעמוד באמברגו עולמי כולל על ייצוא הנפט שלה למשך מספר שנים - כך דיווחו אמצעי התקשורת באירן.

בדברים שנשא במהלך ביקור במחוז הורמוזגן, התייחס אחמדינג'ד לחרם האירופי על נפט המיוצא מאירן, שצפוי להיכנס במלואו לתוקף בעוד כחודשיים וחצי, ואמר כי "הם (מעצמות המערב) רוצים להטיל סנקציות על הנפט שלנו. אנחנו משיבים להם שיש לנו משאבים כה גדולים, כך שאפילו אם לא נמכור נפט במשך שנתיים או שלוש, המדינה תסתדר בקלות".

אירן מול העולם - כותרות אחרונות:
טרם החליטו? "האירנים מעולם לא הפסיקו לחתור לפצצה"
אירן, ערב שיחות הגרעין: "לא נקבל תנאים מוקדמים"
אירן: אנו מציעים את שירותי הגרעין שלנו לעולם
שיחות הגרעין: תעודת הביטוח של המשטר עומדת למבחן

שדה הנפט אזדגאן, אירן, אפריל 2008. Vahid Salemi, AP
לא צריכים טובות. שדה הנפט אזדגן באירן/AP, Vahid Salemi

אמברגו הנפט שהטיל האיחוד האירופי על אירן בינואר האחרון, ואמור להיכנס באופן מלא לתוקפו ב-1 ביולי, הוא אחד הצעדים מרחיקי הלכת ביותר בהם נקטה הקהילה הבינלאומית נגד אירן, בניסיון להפעיל עליה לחץ שיגרום לה לחדול מייצור נשק גרעיני - אף שהאירנים ממשיכים לטעון כל העת כי תוכנית הגרעין שלהם מיועדת לשימושים אזרחיים בלבד.

אמברגו הנפט מהווה חלק מסבב סנקציות חמישי שמטילה בשנים האחרונות הקהילה הבינלאומית על אירן, הכולל עוד מגוון מרכיבים. מרכיב משמעותי נוסף הוא ניתוקה של אירן ממערכת סליקת הכספים הבינלאומית SWIFT, ולצד זאת חסימת ערוצי בנקאות נוספים. במקביל, גם סין, הודו ויפן מקצצות את יבוא הנפט מאירן, בעקבות לחץ מערבי, ורק לפני מספר ימים הודיעה ענקית ביטוח סינית כי לא תבטח משלוחי נפט מאירן. הלחץ הבינלאומי בהחלט נותן את אותותיו בכלכלה האירנית, ומתבטא בין היתר בצניחת ערך המטבע ובאינפלציה דוהרת, הגורמת לעליית מחירים דרסטית של מוצרי יסוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully