וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית ביטוח בסין: לא נבטח מכליות נפט שהיו באירן

6.4.2012 / 0:10

החלטת הקואופרטיב הסיני china i&p club עשויה לפגוע קשות בייצוא הנפט האירני, שסין היא הגדולה בקנייניו. אסיה היא יעד מרכזי לייצוא מאירן, בעקבות ההגבלות בארה"ב ואירופה

מכה קשה נוספת לכלכלת הנפט של אירן: קואופרטיב ביטוח ענק בסין, China P&I Club, הודיע כי יפסיק לבטח מכליות נפט המבקרות ברפובליקה האיסלמית. סוכנות רויטרס דיווחה אמש (חמישי) בהסתמך על מקורות בקואופרטיב כי הסנקציות המערביות שיחקו תפקיד מכריע בהחלטה.

מדובר במהלך משמעותי, כיוון שסין הוא קניינית הנפט האירני הגדולה בעולם. יתרה מכך, נראה כי גם במדינות היעד האחרות של הנפט האירני באסיה: הודו, יפן ודרום קוריאה מתעוררים קשיים לבטח כלי שיט שפעלו באירן. יש לזכור כי אסיה היא היעד הגדול האחרון לייצוא נפט אירני, עם כניסתן לתוקף של הסנקציות בארצות הברית ובאירופה בחודש יולי.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בפרלמנט, 1 בפברואר 2012. רויטרס
יש לו סיבה נוספת להיות מודאג. נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד/רויטרס

"הקואופרטיב לא ייקח את הסיכון הזה. ביקשנו מהחברות הפועלות בקואופרטיב לא להגיע לאירן, ואם ייבחרו לעשות זאת, יהיה זה על אחריותן", אמר גורם בקואופרטיב. "בעלי ספינות רבים פנו אלינו בבקשה שנכסה את הסיכון הזה, אך בהתחשב בתקנות שמקורן בארצות הברית ובאיחוד האירופי, לא נעשה זאת".

אסיה - היעד הגדול האחרון של הנפט האירני

אירן מוכרת את החלק הארי בייצוא הנפט שלה לאסיה, שם סין, הודו, יפן ודרום קוריאה הן הקנייניות הגדולות ביותר. הקושי לבטח את כלי השיט היקרים עשוי לעצור את הייצוא האירני לאזור זה של העולם כמעט לחלוטין. כך למשל, הייבוא הסיני מאירן כבר ירד בחודשים הראשונים של 2012 ב-21%.

לפני שלושה שבועות הודיעה מסלקת הכספים הבינלאומית "סוויפט" כי הסכימה לנתק משורותיה בנקים אירניים, המואשמים בסיוע לתכנית הגרעין הצבאית של המדינה או במימונם של בכירים אירנים שהוטלו עליהם במסגרת מגבלות שונות. בכך נענתה המסלקה - המפעילה את רשת העברת הכספים הגדולה בעולם - לדרישה שהציבו לה ארצות הברית והאיחוד האירופי. "סוויפט" מטפלת בהעברות הכספים של כמעט 80% מהבנקים ברחבי העולם, כ-9,000 מהם. המסלקה נאלצה להיענות לדרישה חסרת-התקדים, הפוגעת גם בה, מתוקף מושבה בבלגיה, החברה באיחוד האירופי. מכה נוספת ניחתה על טהרן לאחרונה, כאשר בנק מרכזי בדובאי, שדרכו התנהלו 60% ממכירות הנפט של אירן לעולם, הודיע כי ניתק את קשריו עם אירן בשל לחץ אמריקני שהופעל עליו.

עוד על הסנקציות נגד אירן
האירנים נאנקים תחת הסנקציות: "המחירים חונקים"
לפני שלושה שבועות: "אירן לא תוכל עוד להעביר כספים בעולם"
לפני חודש: ארה"ב חסמה ערוץ סחר "עוקף סנקציות" של אירן
עוד לחץ על אירן: גם סין והודו יקצצו יבוא נפט

(עדכון ראשון: 22:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully