וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלומה לאירן: לא תוכל עוד להעביר כספים בעולם

15.3.2012 / 18:33

האיחוד האירופי וארה"ב כפו על המסלקה הבינלאומית SWIFT לנתק ממערכותיה את המוסדות האירניים המואשמים בתמיכה בתכנית הגרעין. המסלקה מטפלת ב-80% מתעבורת הכספים בעולם

מסלקת הכספים הבינלאומית סוויפט הסכימה היום (חמישי) לנתק משורותיה בנקים אירניים, המואשמים בסיוע לתכנית הגרעין הצבאית של המדינה או במימונם של בכירים אירנים שהוטלו עליהם במסגרת מגבלות שונות.

בכך נענתה המסלקה - המפעילה את רשת העברת הכספים הגדולה בעולם - לדרישה שהציבו לה ארצות הברית והאיחוד האירופי. סוויפט מטפלת בהעברות הכספים של כמעט 80% מהבנקים ברחבי העולם, כ-9,000 מהם. המסלקה נאלצה להיענות לדרישה חסרת-התקדים, הפוגעת גם בה, מתוקף מושבה בבלגיה, החברה באיחוד האירופי. רק לאחרונה, הודיע בנק מרכזי בדובאי, שדרכו התנהלו 60% ממכירות הנפט של אירן לעולם, כי ניתן את קשריו עם טהרן בשל לחץ אמריקני שהופעל עליו.

לוגו מסלקת הכספים סוויפט מחוץ למטה החברה בבריסל. AP
ההכרזה נכפתה על SWIFT מתוקף חברותה באיחוד האירופי. מטה המסלקה בבריסל/AP

המסלקה תנתק ביום שבת ממערכותיה את כל הבנקים האירניים המופיעים ברשימת העיצומים של מדינות המערב, המואשמים במימון תכנית הגרעין של המדינה. בפועל, הצעד מהווה את המהלומה הכלכלית הגדולה ביותר שהונחתה על אירן במסגרת העיצומים שהוטלו עליה בשנים האחרונות, בשל סירובה לעצור את תכנית הגרעין הצבאית שלה.

סוויפט: זהו צעד חריג וחסר תקדים

בהצהרה שפרסמה SWIFT (Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication) נאמר כי "החלטת האיחוד האירופי מחייבת אותנו לנוקט פעולה". מנכ"ל המסלקה, לזארו קמפוס, הבהיר כי ניתוק הבנקים מהחברה מהווה "צעד חריג וחסר תקדים, תולדה של פעולות בינלאומיות ורב-צדדיות כדי להגביר את העיצומים על אירן".

סוויפט מהווה מעין "דבק" עבור מערכת הבנקים ברחבי העולם. דרך המסלקה מועברים מדי יום סכומי כסף, ששווים נאמד בכשישה טריליון דולרים. לאירן יש 19 בנקים ו-25 מוסדות פיננסיים המעבירים כספים דרך סוויפט. בשנת 2010, אלה ביצעו בסך הכל שני מיליון פעולות כספיות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully