וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "חלון הזמן לדיפלומטיה עם אירן מתכווץ"

14.3.2012 / 19:52

במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת בריטניה דיויד קמרון, אובמה קרא לאירן לנצל ההזדמנות למגעים דיפלומטיים, כדי להימנע מ"השלכות נוראיות". השניים הבטיחו להמשיך הלחץ

"חלון הזמן לפתרון דיפלומטי בנושא הגרעין האירני הולך ומצטמצם" – כך אמר היום (רביעי) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, במסיבת עיתונאים שקיים ביחד עם ראש ממשלת בריטניה, דיויד קמרון, בוושינגטון. אובמה הסתייג במידה מדבריו החריפים, כשציין כי שתי המדינות מאמינות כי עדיין ישנו מספיק "זמן ומקום" למציאת פתרון, והוסיף כי שני המנהיגים הסכימו להמשיך ולהפעיל לחץ על אירן.

אובמה קרא גם לאירנים לנצל את ההזדמנות הנקרית בפניהם לקיום מגעים עם הקהילה הבינלאומית, כדי להימנע מ"השלכות נוראיות יותר". עד עתה, הוסיף, אירן נטתה להתעכב ולמשוך זמן במגעים הדיפלומטיים. שני ראשי המדינות נועדו מוקדם יותר בבית הלבן לפגישה בת שעתיים, בה דנו גם במשבר בסוריה והמצב באפגניסטן.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דיויד קמרון במסיבת עיתונאים בבית הלבן מרץ 2013. רויטרס
שתי המדינות מאמינות כי עדיין ישנו מספיק "זמן ומקום" למציאת פתרון דיפלומטי. אובמה וקמרון בפגישה בבית הלבן/רויטרס

בנוגע לסוריה הציגו השניים עמדה דומה, כשהזהירו כי מלחמת אזרחים או הפיכה במדינה היא "בלתי נמנעת", אם ימשיך הנשיא בשאר אסד בדיכוי האופוזיציה במדינה. קמרון גינה בחריפות את פעולותיו של אסד, ואיים בפני מנהיגי סוריה כי ל"חוק הבינלאומי יש זרוע ארוכה וזיכרון ממושך בכל הנוגע להפרות זכויות אדם". יחד עם זאת, קמרון קרא לפתרון דיפלומטי בלבד, בלי להזכיר אופציה צבאית או אחרת.

ארה"ב הציבה אולטימטום

מוקדם יותר היום דווח כי ארצות הברית ביקשה מרוסיה להזהיר את אירן כי סבב המשא ומתן הקרוב בינה למעצמות על עתיד תוכנית הגרעין שלה, שצפוי להתקיים בחודש הבא, יהיה "ההזדמנות האחרונה" שלה להימנע מפעולה צבאית נגדה. לפי העיתון הרוסי "קומרסנט", את המסר העבירה מזכירת המדינה הילרי קלינטון לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב במהלך ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא סוריה, אתמול בניו יורק. "היא ביקשה מעמיתה הרוסי להבהיר זאת לשלטונות אירן", נכתב בעיתון, "שכן לוושינגטון עצמה אין יחסים דיפלומטיים עם טהרן". בדיווח בעיתון הרוסי - הנחשב לכלי תקשורת רציני ומהימן - לא נמסרו פרטים נוספים לגבי אופי הפעולה הצבאית שהופיעה באיום של קלינטון, ולא ברור אם הכוונה לתקיפה אמריקאית או ישראלית.

מעצמות המערב הסכימו בתחילת החודש להצעת אירן לחדש את המשא ומתן עמה, שהופסק לאחרונה לפני למעלה משנה בתום סבב מגעים באיסטנבול שלא הניב תוצאות. טרם נקבעו מועד ומקום לשיחות, אולם טורקיה כבר העניקה להן את חסותה, ושר החוץ הטורקי אף אמר בחודש שעבר כי הן יתקיימו בטורקיה בחודש אפריל.

עוד בנושא:
"ארה"ב לאירן: הזדמנות אחרונה להימנע מתקיפה"
נתניהו: "קדימה הכניסה את אירן לעזה - אנחנו נוציא אותה"
ספק בארה"ב: גם תהיה פצצה אירנית, לא בטוח שנדע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully