וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו למצרים: "הסיוע בעסקה מחמם את לבנו"

טל שלו, כתבתנו המדינית

13.10.2011 / 19:03

ראש הממשלה הודה לראש המועצה הצבאית העליונה במצרים על תרומתם בעסקה להשבת שליט, והדגיש את המאמץ האינטנסיבי שהשקיעה בחודשים האחרונים. "הסיוע מחמם את לבם של כל אזרחי ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (חמישי) עם ראש המועצה הצבאית העליונה של מצרים, הגנרל חוסיין טנטאווי, והודה לו בשם מדינת ישראל על התפקיד המרכזי שמצרים מילאה בהשבת החייל החטוף, גלעד שליט, ובמיוחד על המאמץ האינטנסיבי שהשקיעה בחודשים האחרונים בגיבוש העסקה.

"הסיוע שלכם מחמם את לבם של כל אזרחי ישראל", אמר נתניהו לטנטאווי. גם נשיא המדינה, שמעון פרס, שיבח אתמול את מאמציה של ממשלת מצרים, והודה לה על תרומתה בגיבוש העסקה.

כזכור, ביום שלישי בערב, כשעתיים לפני הפרסום הראשון על אישור העסקה, פירסם שר הביטחון, אהוד ברק, הודעה על סיום התחקיר המשותף של הפיגוע שאירע בחודש אוגוסט בגבול ישראל-מצרים, במהלכו נהרגו גם חמישה שוטרים מצרים. ברק הביע התנצלות בשם מדינת ישראל על התקרית. במשרד הביטחון ציינו אמנם כי ההתנצלות הייתה חלק מהליך נפרד מהמגעים לעסקה, אך גם היא חלק מהניסיון הישראלי להפגת המתחים עם השלטונות בקהיר.

גלעד בדרך הביתה - סיקור מיוחד בוואלה!
בשבת: פגישה מכרעת לקראת ביצוע העסקה
גרמניה, מצרים או דווקא טורקיה- למי יש להודות על העסקה?
חמאס מאשר: העסקה תצא לפועל ביום שלישי
האחראים לפיגוע בדולפינריום ובסבארו ישוחררו בעסקה
מרצועת עזה למצפה הילה: שלבי העסקה בדרך לשחרור

מהומות בשגרירות ישראל בקהיר. AP
תקיפת השגרירות המצרית בקהיר בתחילת ספטמבר/AP

על רקע אירועי החודשים האחרונים - חילופי השלטון במצרים, החשש מהשתלטות גורמי טרור קיצוניים על רקע חוסר היציבות בסיני, מותם של השוטרים המצרים ואירוע הפריצה לשגרירות בקהיר, בירושלים הביעו שביעות רצון מרובה מהמעורבות המצרית בהסכם, וכן מביעים אופטימיות גדולה לגבי חיזוק הסכם השלום, על אף התבטאויות קשות בנושא של בכירים מצרים בחודשיים האחרונים.

בתוך כך, הבוקר דווח במצרים כי מתנהלים מגעים נוספים לשחרורו של הצעיר הישראלי-אמריקאי, אילן גרפל, בתמורה לשחרורם של 81 מצרים הנמצאים בבתי הכלא בישראל. לפי הדיווח בעיתון "אל-מסרי אל-יום", העסקה בין הצדדים תגובש בקרוב והיא "נמצאת בשלב מתקדם", ולפי הערכות שונות שהושמעו בימים האחרונים, גם עסקה זו היא חלק מהניסיון הישראלי לספק מחוות למצרים על מעורבותם בתהליך.

כמו כן, מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון התקשרה היום לראש הממשלה בנימין נתניהו ובירכה אותו על חתימת העסקה להשבת החייל החטוף גלעד שליט. קלינטון בירכה את ראש הממשלה על האומץ והמנהיגות שהפגין, ונתניהו הודה לה על הברכות ואמר כי זאת הייתה החלטה קשה עבורו, אך אמר כי "אלו הרגעים שבהם מנהיגות נבחנת".

עוד על יחסי ישראל-מצרים:
הפריצה לשגרירות בקהיר, שלב אחרי שלב
מבצע במצרים: ”הורד את דגל ישראל - קבל דירה"
תוגברה האבטחה סביב שגרירות מצרים בתל אביב

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully