וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח במצרים: "אילן גרפל ישוחרר בעוד יומיים"

ניר יהב

2.10.2011 / 8:05

שלושה חודשים וחצי לאחר שנכלא והואשם בריגול לטובת ישראל, צפוי הישראלי-אמריקאי להשתחרר מהכלא המצרי "בשל מחלה". מהדיווח ב"אל-חיאת" עולה כי קהיר מצפה לקבל הטבות כלכליות בשל כך

העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון דיווח הבוקר (ראשון) כי הישראלי-אמריקאי אילן גרפל, שנעצר לפני שלושה חודשים וחצי במצרים והואשם בריגול לטובת המוסד, צפוי להשתחרר תוך יומיים ממעצרו. מקור מצרי המוגדר 'מהימן' סיפר כי ארה"ב ומצרים מנהלות מגעים לשחרורו וכי שר ההגנה האמריקאי ליאון פאנטה צפוי לשוב עם גרפל בחזרה לארה"ב כשיבקר בקהיר ביום שלישי הקרוב.

מעצר אילן גרפל - כותרות אחרונות:
דיווח: "מצרים שוקלת לשחרר את אילן גרפל"
"קונסול ארה"ב העביר לגרפל מכתבים ממשפחתו"
שגריר מצרים בישראל: "גרפל נמצא בידיים טובות"

"מה שגרפל עשה במהלך ימי המהפכה במצרים אינו מגיע לרמה של ריגול ולפיכך אפשר לשחרר אותו בתמורה לקבל הישגים כלכליים שיביאו תועלת למצרים", הסביר המקור. לפני ארבעה ימים נפגש גרפל עם הקונסול האמריקאי בקהיר ועם הוריו. לפי חלק מהדיווחים בתקשורת המצרית, גרפל ישוחרר "בשל מחלה שממנה הוא סובל".

אתמול דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית המצרית MENA כי מצרים שוקלת לשחרר את גרפל, שנעצר ב-12 ביוני והואשם בריגול לטובת ישראל. בסוכנות נמסר כי "מצרים בוחנת את האפשרות לשחרר את גרפל, לאחר שארצות הברית הבטיחה להגביר בתמורה לשחרור את הסיוע הכלכלי והפוליטי".

לפני כחודש התראיין לוואלה! חדשות יאסר רידא, שגריר מצרים בישראל, ואמר כי גרפל, העצור בבית הכלא "אבו זעבל", נמצא "בידיים טובות". השגריר טען כי אין כל חדש במגעים לשחרורו, ואמר כי החזקתו במעצר היא עניין משפטי גרידא. "זו לא החלטה פוליטית", אמר, "הוא זוכה לטיפול נורמלי והוגן. אני סומך על מערכת המשפט המצרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully