וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "מצרים שוקלת לשחרר את אילן גרפל"

ניר יהב

1.10.2011 / 18:36

בסוכנות הידיעות המצרית דווח כי נבחנת האפשרות לשחרר את הצעיר הישראלי-אמריקאי המואשם בריגול, זאת בתמורה להגברת הסיוע הכלכלי והפוליטי מארה"ב. עוד דווח כי הוריו ביקרו אותו היום

מצרים שוקלת לשחרר את אילן גרפל, הצעיר הישראלי-אמריקאי שנעצר ב-12 ביוני והואשם בריגול לטובת ישראל – כך דיווחה הערב (שבת) סוכנות הידיעות הרשמית המצרית MENA. "מצרים בוחנת את האפשרות לשחרר את גרפל, לאחר שארצות הברית הבטיחה להגביר בתמורה לשחרור את הסיוע הכלכלי והפוליטי", נמסר בדיווח. בנוסף דווח כי הוריו של גרפל ביקרו אותו היום בלווית הקונסול האמריקאי בקהיר.

אתמול דיווח האתר המצרי "אל-יום א-סאבע" כי קונסול ארצות הברית בקהיר ביקר ביום רביעי את גרפל. על פי הדיווח, השגרירות האמריקאית בקהיר ביקשה מהשלטונות המצרים לשלוח נציג לבקר את גרפל, ואלו אפשרו לקונסול לבקרו. האתר לא דיווח מה מצבו של גרפל והאם מתנהלים מגעים לשחרורו בין ארצות הברית למצרים.

עוד בנושא:
"קונסול ארה"ב העביר לגרפל מכתבים ממשפחתו"
שגריר מצרים בישראל: "גרפל נמצא בידיים טובות"
לפני כחודש: "מצרים: אין מגעים לעסקה לשחרורו של גרפל"

"המרגל הישראלי" בפייסבוק: מטיף במסגד בקהיר. צילומי חובבים שהועלו לאתר יוטיוב ופייסבוק, תמונות גולשים
ישוחרר תמורת סיוע כלכלי למצרים? גרפל/תמונות גולשים, צילומי חובבים שהועלו לאתר יוטיוב ופייסבוק

לפני כחודש דיווח העיתון המצרי "אל-אהראם" מפיו של פקיד ביטחוני רם דרג בקהיר, כי לא מתקיים כל משא ומתן לשחרורו של גרפל, העצור במצרים זה שלושה וחצי חודשים, ומואשם בריגול. עוד דווח כי הסנאטור האמריקאי ג'רי אקרמן קרא לממשל האמריקאי להתנות את הסיוע האמריקאי למצרים בשחרור גרפל.

לפני כחודש התראיין לוואלה! חדשות יאסר רידא, שגריר מצרים בישראל, ואמר כי גרפל, העצור בבית הכלא "אבו זעבל", נמצא "בידיים טובות". השגריר טען כי אין כל חדש במגעים לשחרורו, ואמר כי החזקתו במעצר היא עניין משפטי גרידא. "זו לא החלטה פוליטית", אמר, "הוא זוכה לטיפול נורמלי והוגן. אני סומך על מערכת המשפט המצרית".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully