וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "אין מגעים לעסקת אסירים לשחרור גרפל"

פקיד מצרי בכיר הכחיש דיווחים לפיהם מתנהלים מגעים עם ישראל, לשחרורו של הצעיר הישראלי-אמריקאי אילן גרפל, במסגרת עסקה לשחרור אסירים מצרים העצורים בישראל, כמה מהם בדואים

העיתון המצרי "אל-אהראם" מדווח הבוקר (שלישי) מפיו של פקיד ביטחוני רם דרג בקהיר, כי לא מתקיים כל משא ומתן לשחרורו של אילן גרפל, הצעיר הישראלי-אמריקאי העצור במצרים זה חודשיים וחצי, ונאשם בריגול.

עוד בנושא
שגריר מצרים בת"א: "גרפל בידיים טובות"
דיווח: גרפל איים להתאבד בבית המעצר
היועץ מולכו בא למצרים לדון בשחרורו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אילן גרפל במסעותיו במצרים. "משפחות האסירים הבדואים לוחצות לשחרורו תמורת בניהם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתקופה האחרונה באו לקהיר כמה בכירים ישראלים, בהם ראש האגף המדיני-ביטחוני עמוס גלעד ואחד ממפקדי הזרועות בצה"ל, כדי לדון, לפי דיווחים זרים, בשחרורו של גלעד שליט, וייתכן שגם בזה של גרפל. לפי הדיווח בעיתון המצרי מהבוקר, ייתכן שחלק מהעסקה, לכאורה, לשחרורו של גרפל כולל את שחרורם של כמה אסירים מצרים הכלואים בישראל. חלקם, לפי הדיווח, הם בנים לשבטים בדואים, שבני משפחותיהם מעוניינים מאוד בשחרורו של גרפל - תמורת שחרור יקיריהם מהכלא הישראלי.

"אין אמת בדיווחים על לחץ אמריקאי להפסיק את הסיוע למצרים"

עוד אמר הפקיד המצרי כי ארצות הברית לא מפעילה כל לחץ על מצרים בנושא, למרות שאמש דיווח העיתון המצרי "אל מסרי אל-יום" כי וושינגטון מאיימת לעצור את הסיוע הכלכלי שהיא מעניקה למצרים, אם לא ישוחרר גרפל - המחזיק גם באזרחות אמריקאית.

בשבוע שעבר, התראיין לוואלה! חדשות יאסר רידא, שגריר מצרים בישראל, ואמר כי גרפל, העצור בבית הכלא "אבו זעבל", נמצא "בידיים טובות". השגריר טען כי אין כל חדש במגעים לשחרורו, ואמר כי החזקתו במעצר היא עניין משפטי גרידא. "זו לא החלטה פוליטית", אמר. "הוא זוכה לטיפול נורמלי והוגן. אני סומך על מערכת המשפט המצרית". התקשורת במצרים דיווחה כי מעצרו של גרפל, בן 27, הוארך שוב לאחרונה. בין היתר, הוא מואשם בריגול למען ישראל ובהתססת הציבור בתקופת המהפכה העממית, שהובילה להדחתו של הנשיא חוסני מובארק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully