וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"'המרגל' אילן גרפל העצור במצרים איים להתאבד"

ניר יהב

14.8.2011 / 10:41

עיתון כוויתי דיווח כי הישראלי שנעצר ביוני האחרון, איים לשים קץ לחייו אם לא יותר לו להיפגש עם השגריר הישראלי בקהיר יצחק לבנון. "הוא ביקש להוכיח חפותו", מסרו המקורות לעיתון

אילן גרפל, הצעיר הישראלי-אמריקאי העצור מזה כחודשיים בקהיר בחשד שריגל לטובת המוסד, איים להתאבד אם לא יותר לו להיפגש עם השגריר הישראלי בקהיר יצחק לבנון – כך דיווח הבוקר (ראשון) העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" מפי גורמי ביטחון המוגדרים 'מהימנים'. על פי הדיווח, גרפל רצה לעדכן את לבנון "בעניינים חשובים מאוד שעשויים לסייע בחקירתו ולהוכיח את חפותו מאשמת הריגול לטובת המוסד".

בנוסף, דווח כי גרפל רצה להעביר לשגריר הישראלי מכתב בכתב ידו כדי שיעבירו לבני משפחתו בנהריה. "גרפל ביקש יותר מפעם אחת להיפגש בכלא עם השגריר או מי מטעמו, אלא שאף אחד לא נענה לבקשה. גרפל נאלץ לשבות רעב החל מיום שני, 1 באוגוסט, למשך שלושה ימים. גם לאחר צעד זה לא קיבל תשובה ולכן נאלץ לאיים בהתאבדות".

לדברי העיתון, "קצין המוסד" אילן גרפל הגיש שלוש בקשות בעבר להיפגש עם השגריר ושלוש הבקשות הללו הועברו למשרד החוץ הישראלי ומשם לשגרירות ישראל בקהיר. "אלא שאף אחד לא השיב לבקשות בגלל מחאתו של השגריר לבנון על כך שבקשות דומות שהגיש בעבר למשרד החוץ המצרי לא נענו", נכתב.

הגורמים סיפרו לעיתון כי שלושה ימים לאחר שהחל לשבות רעב הוא הפסיק "בהמלצת הנהלת בית הכלא המצרי. אלא שלאחר מכן איים להתאבד ולהטיל את האחריות לכך על השגריר הישראלי". גרפל, שנעצר כזכור באמצע חודש יוני בחשד לריגול למען המוסד הישראלי, עצור בבית הכלא "אבו זעבל" במדינה.

עוד על פרשת אילן גרפל
"המודיעין המצרי עקב אחר אילן גרפל כבר ב-2007"
"יועצו של נתניהו הגיע לקהיר לדון בשחרור גרפל"
דיווח במצרים: מעצר 'המרגל הישראלי' הוארך ב-15 יום

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully