וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המודיעין המצרי עקב אחר אילן גרפל כבר ב-2007"

ניר יהב

19.7.2011 / 20:07

עיתון מצרי טוען כי בניגוד לפרסומים קודמים, הצעיר הישראלי-האמריקאי בא למדינה כבר לפני 4 שנים. לפי הדיווח, החברים שהכיר גרפל השנה חשדו שהוא מרגל, כי "לא הפסיק לצלם ולתעד"

מעצרו של אילן גרפל, הישראלי-אמריקאי שעצור במצרים בחשד לריגול לטובת המוסד, הוארך ב-15 ימים נוספים. כך דיווח הערב (שלישי) אתר האינטרנט של העיתון המצרי "אל-יום א-סאבע".

האתר חושף פרטים חדשים מחקירתו של גרפל, לפיהם המודיעין המצרי עקב אחריו כבר ב-2007, כאשר שהה מצרים לתקופה של שישה חודשים. לפי דיווחים קודמים, גרפל בא לראשונה למצרים בתקופת המהפכה העממית שהובילה להדחתו של הנשיא חוסני מובארק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גרפל במצרים. לפי העיתון, הצעירים שעמם התחבר הלשינו עליו לשלטונות/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם המכונה "מקורב לחקירה" סיפר לאתר העיתון כי גרפל שהה ב-2007 במשך כחצי שנה במצרים, וטען אז כי הוא עיתונאי, אך אמר כי בא למצרים למטרות תיירות. "הוא נפגש אז עם גורמים שונים מקרב המפלגות והתנועות הפוליטיות באופוזיציה, מבלי שהבינו כי מדובר במרגל", טען. לדבריו, גם מי שנפגש עם גרפל בחודשים האחרונים "הופתע מכך שהצטרף אליו ודיבר ערבית רהוטה".

עוד נכתב באתר כי אותו גורם סיפר כי מי שנפגש עם גרפל בימים שלאחר המהפכה במצרים סיפרו שהצעיר הציג עצמו כעיתונאי זר, שהגיע לסקר את אירועי ההתקוממות "האדירה", כלשונו. "בתחילה, הוא הביע את הערכתו ל'צבא הגיבור' שעמד מול מובארק וסירב לירות לעבר מפגינים", נכתב. "אלא שאחרי שהאירועים הפכו מתוחים, והמועצה הצבאית ביקשה מהמפגינים בכיכר תחריר להתפנות, גרפל התמרמר - והאשים את המועצה בניסיון להשתלט על המדינה".

לפי הגורם, בשלב כלשהו החלו חבריו המצרים של גרפל לפקפק באמינותו וברצינות כוונותיו, בעיקר נוכח העובדה שהוא לא הפסיק "לצלם ולהקליט כל דבר", כלשונם. "זה עורר שאלות אם הוא עושה שימוש בפעילותו העיתונאית לדברים אחרים, בלתי חוקיים, כמו ריגול. הצעירים האלה הודיעו למנגנוני הביטחון, שעקבו אחר סוכן המוסד - ועצרו אותו", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully