וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט: חמאס פרסם שמותיהם של 456 אסירים שישוחררו

ניר יהב

13.10.2011 / 15:45

בין היתר, ישוחרר רוצחו של נחשון וקסמן והאחראי לשליחת המחבלים שהתפוצצו בדולפינריום ובמסעדת סבארו. משרד האסירים הפלסטיני הודיע מנגד כי הרשימה שפורסמה איננה הרשימה הרשמית

אתר האינטרנט של תחנת הטלוויזיה "אל-אקצא" השייכת לחמאס פרסמה הערב (חמישי) רשימה מלאה של אסירי הארגון שצפויים להשתחרר בעסקת שליט. לפי הפרסום צפויים להשתחרר מהכלא הישראלי, בין היתר, יחיא סנואר ורוחי מושתהא, שני פעילים בכירים בזרוע הצבאית של חמאס. סנואר נחשב לאחד מהאסירים "הכבדים" המוחזקים בישראל. הוא נחשב לאחד ממייסדי הארגון ושפוט לחמישה מאסרי לאחר שהורשע ברצח משתפי פעולה עם ישראל והיה מעורב בחטיפתו של החייל נחשון וקסמן.

בנוסף צפויים, על פי הדיווח, להשתחרר גם ג'יהאד ירמור שנטל חלק בחטיפתו ורציחתו של נחשון וקסמן ב-94', ומוחמד שראתחה - ראש החולייה שחטפה ורצחה את החיילים אבי סספורטס ואילן סעדון. כמו כן מצוין שמם של אנשי החוליה שרצחו את השוטר ניסים טולדנו בשנת 1992: מוחמד עטון, מוסא עכאווי ומאג'ד אבו קטיש. כמו כן מוזכרים שמם זאהר ג'בארין, מראשי חמאס בגדה, שנעצר בשנת 1993 והורשע ברצח החייל גיתי אבישר בשומרון, ושל נאא'ל ברגותי - ותיק האסירים הפלסטינים, שנעצר בשנת 1978 והואשם בביצוע פיגועים עבור ארגון פתח. ישראל תשחרר גם את חוסאם בדראן, ראש הזרוע הצבאית של חמאס בשומרון שנלכד ב-2002 לאחר ששיגר מתאבדים לפיגועים בדולפינרים, למלון פארק ולמסעדת סבארו, וכן את מוחמד דגלאס, שנידון ל-15 מאסרי עולם בגין רצח 19 ישראלים בפיגוע ב"סבארו".

גלעד חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה!
בשבת: פגישה מכרעת לקראת ביצוע העסקה
"שוביו של שליט סיפרו לו על השחרור הצפוי"
חמאס מאשר: עסקת שליט תצא לפועל ביום שלישי הקרוב
פרקליטו של ברגותי: "אי שחרורו לא יעבור בשתיקה"
מחלוקת בחמאס: "מזועזעים שהבכירים אינם חלק מהעסקה"

אמהות של אסירים פלסטינים המוחזקים בכלא הישראלי, בית לחם, דצמבר 2010. אורי לנץ
בין המשוחררים: האסיר הוותיק ביותר והמבוגר ביותר/אורי לנץ

האם אתם בעד או נגד העסקה? בואו להצביע בפייסבוק

עוד ישוחררו: עבד אל-האדי רנים, שדרדר את אוטובוס אגד מספר 405 לתהום ליד נווה אילן בשנת 1989, עאמר אבו סרחאן, שרצח שלושה ישראלים ב-1990, רג'אי אל-כרכי מחברון, שרצח שני מתנחלים מקריית ארבע בשנת 2000, סעיד שלאלדה, שחטף ורצח בדקירות סכין את ששון נוריאל ב-2005, ואת לואי קפישה, פעיל בזרוע הצבאית של פתח שעמד מאחורי פיגועי ירי והנחת מטענים באזור חברון.

שמות נוספים שפורסמו הם: ראתב זידאן, סחר ברגותי, אכרם סלאמה, עלי עאמודי, אכרם מנסור, איברהים ג'אבר, עות'מאן מוסלח, פרחי ברגותי, מוחמד אבו חוסה, פואד ראזם, אשרף ואווי, אימן חליל, תייסיר סלימאן, פרח נאטור, יאסר חמאד, אחמד נג'אר, אשרף בעלוג'ה, תופיק אבו נעים, מוחמד קרם, יוסוף קרם, וליד עקל ונאסר יתאימה. האחרון היה חבר בחולייה של בכיר חמאס עבאס א-סייד שעומדת מאחורי הפיגוע במלון "פרק" בנתניה. הוא הורשע בהבאת חגורות הנפץ משכם לטולכרם.

במקביל פרסמה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" את ששת השמות של האסירים הערבים-ישראלים שישוחררו במסגרת עסקת שליט. לטענת "מען", ששת האסירים הם: סאמי יונס (בן 78 שנעצר ב-83'. הוא האסיר המבוגר ביותר בכלא הישראלי), עלי עמירה שנעצר ב-88', ויאם עמאשה שנעצר ב-99', מוחמד ג'בארין שנעצר ב-88', מוחמד זיאדה שנעצר ב-87', מוחלס ברגאל שנעצר ב-87'.

משרד האסירים בממשלת חמאס ברצועת עזה פרסם הערב הודעה בה הבהיר כי הרשימה שפורסמה היא אינה הרשימה הרשמית של האסירים שישוחררו במסגרת עסקת שליט. המשרד קרא להמתין עד לפרסום הרשמי של הרשימה, "כדי שמשפחות האסירים לא יושפעו מהרשימות שמתפרסמות".

בתוך כך, אבו מוג'אהד, דובר הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, אמר הבוקר כי שוביו של שליט הכינו סרטון, המתעד את תקופת השבי של שליט ואת מערכת היחסים בין החייל הישראלי לבין שוביו. בראיון לרדיו "א-שמס" המשרד מנצרת, אבו מוג'אהד ציין כי הסרט ישודר לאחר שובו של שליט לישראל, וטען כי התיעוד יוכיח ששליט זכה ליחס הוגן מצד שוביו.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully