וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטו של ברגותי: אי שחרורו לא יעבור בשתיקה

ניר יהב

12.10.2011 / 19:19

ברגותי, שנידון לחמישה מאסרי עולם ו-40 שנות מאסר, לא ישוחרר במסגרת העסקה, ופרקליטו טוען כי הדבר לא יעבור בשתיקה. "הנהגת חמאס תצטרך לתת הסבר משכנע מדוע לא הצליחה לשחררו"

"הנהגת חמאס תצטרך לתת הסבר משכנע מאוד מדוע היא לא הצליחה לשחרר במסגרת עסקת שליט את בכיר פתח מרואן ברגותי ואת יתר האסירים הבכירים, כדוגמת אחמד סעדאת ועבדאללה ברגותי" – כך אמר היום (רביעי) לוואלה! חדשות פרקליטו של ברגותי, עורך הדין אליאס סבאג. לדבריו, בקרב משפחתו של ברגותי שוררת "תחושה קשה של אכזבה והפתעה וזאת משום שהנהגת חמאס הבהירה להם כי לא תהיה עסקה ללא ברגותי וסעדאת".

"איני דובר של משפחות האסירים שלא ישוחררו במסגרת עסקת שליט, אך אני בטוח שזה לא יעבור בשתיקה", הוסיף עורך הדין סבאג. "כשחמאס מבטיח למשפחות האסירים 'לא נוותר על בן משפחתכם' ובסופו של דבר הוא מוותר – הוא חייב לתת דין וחשבון למשפחות. חמאס הרי הבטיח שלא יוותר על הסמלים הלאומיים, כמו ברגותי וסעדאת. מדוע הוא התקפל בסופו של דבר?".

עסקת גלעד שליט - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
צבי שליט: "אנחנו חרדים למצבו של גלעד"
הממשלה אישרה: העסקה לשחרור שליט תצא לפועל
נתניהו: העסקה טובה, גלעד יחזור הביתה בקרוב
עסקת שליט: כל הפרטים על ההסכם שנחתם עם חמאס

"שחרורו של ברגותי היה מועיל לשלום"

עורך הדין סבאג מאוכזב בעיקר עבור הלקוח והחבר שלו, מרואן ברגותי: "שחרורו של ברגותי מהכלא היה רק מועיל לשלום. הרי מדובר בפוליטיקאי משכיל, בחבר ועד מרכזי נבחר ובמנהיג לאומי מדרגה ראשונה. בעיני העולם הוא סמל לאומי. הוא יושב כבר עשר שנים בכלא ובעבר ישב שבע שנים. יש לו חזון ועמוד שדרה והוא יכול להיות היורש של אבו מאזן. הרי ישראל צריכה פרטנר פלסטיני, והיחיד שמככב בסקרים הוא ברגותי. כל כך הרבה חברי כנסת ושרים הביעו תמיכה בשחרורו ללא קשר לעסקה. מה קרה פתאום?".

לדבריו, על הרחוב הפלסטיני להפעיל כעת לחץ על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להתנות את חידוש המשא ומתן בשחרור אסירים פלסטינים. "יש דרישה חד משמעית מכל הארגונים לא לשוב לשולחן המשא ומתן בלי התחייבות ישראלית לשחרר אסירים, בעיקר כאלה שנכלאו לפני הסכמי אוסלו. ייתכן ויהיה צורך גם להתנות את התיאום הביטחוני עם ישראל בשחרור אסירים פלסטינים".

סבאג סיפר כי ביום ראשון הקרוב הוא צפוי להיפגש עם מרואן ברגותי בבית הכלא שבו הוא עצור. הפעם, לדבריו, זו תהיה פגישה קשה ומאכזבת: "יהיה לי קשה להסתכל לו בעיניים", הודה.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully