וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי שליט: "אנחנו חרדים למצבו של גלעד"

קובי מנדל ואריאל נוי

12.10.2011 / 9:37

סבו של החייל החטוף חש הקלה בעקבות החלטת הממשלה לאשר את העסקה לשחרור נכדו, אך יחד עם זאת מביע חשש מהעתיד לקרות. "כבר בקלטת ראינו כמה קשה היה לו בשלוש השנים הראשונות"

«iframe width="448" height="447" style="margin-top:8px" align="middle" src="https://news.walla.co.il/?w=//1867968/@liveFrame&channel_name=liveufeed2&server=rtmp://waflalive.walla.co.il/" frameborder="0" scrolling=no allowfullscreen»«/iframe»

צילום ממאהל משפחת שליט בירושלים, קובי אליהו

לאחר שהממשלה אישרה הלילה ברוב של 26 תומכים מול שלושה מתנגדים את העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, אמר הבוקר (רביעי) סבו צבי כי "המשפחה חרדה למצבו של גלעד". בראיון שהעניק לתקשורת מביתו בקריית אתא הוסיף הסב כי "אני לא יכול לתאר לעצמי את הסיטואציה של השחרור, יש כל מיני מחשבות. אנחנו מרגישים יותר טוב, אבל צריך לזכור שעברו שנתיים מאז שנמסרה הקלטת שבה ראינו אותו וכבר אז ראינו איך ניכרו שלוש השנים הראשונות שעברו עליו. השמחה שלי איננה ניתנת לתיאור. אני לא מתמודד עם המשפחות השכולות, גם אנחנו משפחה שכולה".

יואל שליט, אחיו של גלעד, שהגיע הבוקר לאוהל המחאה בירושלים, מסר לוואלה! חדשות: "אנחנו נרגשים, מתרגשים, זהו יום מיוחד בשבילנו. אנחנו מקווים שגלעד יחזור מהר למסלול חייו". שמשון ליבמן, יושב ראש מטה המאבק לשחרור שליט מסר כי ינסה לשכנע את משפחת שליט להקים סוכה, "בתקווה שלסוכה הזאת גלעד שליט ייכנס". הוא הוסיף כי בשעות הצהריים בכוונתו ללוות את המשפחה חזרה למצפה הילה.

העסקה לשחרור גלעד שליט - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
הממשלה אישרה: העסקה לשחרור שליט תצא לפועל
נתניהו: העסקה טובה, גלעד יחזור הביתה בקרוב
משפחת שליט על העסקה: "זה הרגע שחיכינו לו"
יממה במאהל שליט: 24 שעות ב-2.5 דקות
מכרם שלום ועד המאהל: חמש שנים לחטיפת שליט

צבי שליט במאהל המחאה בקריית חיים, יולי 2011. ערן גילווארג
"אני לא מתמודד עם המשפחות השכולות, גם אנחנו משפחה שכולה". צבי שליט/ערן גילווארג

האם אתם תומכים בעסקה למרות המחיר? הצביעו בפייסבוק

במקביל, הוריו של גלעד, נעם ואביבה, צפויים לעזוב את המאהל בירושלים ובהמשך היום ייפגשו עם נשיא המדינה שמעון פרס ולאחר מכן ישובו לביתם במצפה הילה. יו"ר ועד היישוב מור תרזי, אמר הבוקר כי "אנחנו נתכנס כדי לראות איך מקבלים אותם בצורה חגיגית וחמה. יש עוד דברים רבים בתחום הלוגיסטי שצריכים לסגור, נעשה הכל בצורה מסודרת. הרעיון הכללי הוא לא לעשות משהו גדול היום, אלא להפגין חיבוק חם למשפחה". בשעות הבוקר החלו להתפרש כוחות משטרה עם מחסומים משטרתיים ביישוב כהיערכות להגעתם של משפחת שליט ליישוב.

רבקה באר, תושבת מצפה הילה ושכנה של משפחת שליט אמרה כי "אני מפחדת לשמוח עכשיו, צריך לחכות לסוף, כי כבר נחלנו לא מעט אכזבות בעבר והיו מקרים שמאוד שמחנו והתאכזבנו. מה שחשוב באמת זה לא הילולה של קבלת פנים, אלא זה שגלעד שליט זקוק למשפחתו ומשפחתו זקוקה לו. בפעמים הקודמות היינו באופוריה ואז האכזבה הייתה מאוד גדולה".

כאמור במהלך הלילה אישרה הממשלה את העסקה שבמסגרתה ישוחרר שליט בתמורה לשחרור 1,027 אסירים, ברוב של 26 תומכים מול שלושה מתנגדים. שלושת המתנגדים לעסקה היו שר החוץ אביגדור ליברמן, השר לנושאים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון, והשר לתשתיות לאומיות עוזי לנדאו. ליברמן לא נכח בדיון עצמו, והצביע באמצעות פתק שהשאיר. מוקדם יותר אמר, ליברמן כי "בלב כבד, אך לפי מיטב שיקול דעתי והבנתי את המשמעויות של העסקה, אצביע נגד עסקת שליט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully