וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבת: פגישה מכרעת לקראת ביצוע עסקת שליט

13.10.2011 / 15:35

במערכת הביטחון החלו בהכנות לשובו של גלעד שליט בשבוע הבא. בשבת ייפגשו גורמים ישראלים ומצרים כדי לסגור את רשימת האסירים הסופית וכן את מועד ומקום שחרורו המדויק של גלעד. הרמטכ"ל ייפגש הערב עם הוריו של שליט במצפה הילה

גורמים במערכת הביטחון ייפגשו ביום שבת עם גורמי מודיעין מצריים, על מנת לסכם על רשימת השמות המלאה והסופית של 450 האסירים שישוחררו בשלב הראשון, עליה עובדים בקדחתנות בשירות הביטחון הכללי. לאחר תיאום הרשימה עם אנשי חמאס בתיווך מצרי, תתפרסם הרשימה בפומבי כדי לאפשר לציבור הישראלי להגיש עתירות נגד העסקה לבג"ץ ולקיים דיונים משפטיים בנושא. גורם בכיר במערכת הביטחון אמר, כי בפגישה אמורים הצדדים לתאם את המועד המדויק בו יוחזר שליט ואת מיקומו.

לאחר תיאום המועד ואישור משפטי, יחתמו האסירים המשוחררים טרם זמנם על מסמך בו יצהירו כי לא יעסקו בעתיד בטרור. ראש שירות הביטחון הכללי יורם כהן הסביר כי מסמך זה יוכל לשמש בעתיד כקלף מיקוח וכבסיס משפטי כדי למנוע את חזרת האסיר לביתו במידה וגורש, או כדי למנוע את יציאתו לחו"ל למשך תקופה העולה על הטווח שהוצהר בעסקה.

בתוך כך, לקראת חזרתו המתוכננת של גלעד שליט מהשבי, יגיע הערב (חמישי) הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ לביקור בבית משפחת שליט במצפה הילה. גנץ צפוי לשוחח עם בני המשפחה על אופן ביצוע העסקה בה תמך ועל מחויבותו כרמטכ"ל להחזרת בנם. גורם במשרד הביטחון הדגיש היום, כי ללא תמיכתו של גנץ, עסקת שליט לא הייתה יוצאת לפועל.

עסקת גלעד שליט - סיקור מיוחד
"שוביו של שליט סיפרו לו על שחרורו הצפוי"
חמאס מאשר: עסקת שליט תצא לפועל ביום שלישי
משפחת שליט שבה הביתה: "שמחים לחזור, מחכים לגלעד"
משפחות שכולות: "עסקת שליט מעודדת מעשי טרור"

וידיאו לדסק - הממשלה אישרה את העסקה לשחרור גלעד שליט [שדרוג].
ביקור מהרמטכ"ל. נעם ואביבה שליט

במקביל, ממשיך שר הביטחון אהוד ברק לקיים הערכות מצב בנוגע לשחרור האסירים הפלסטינים בעסקה ובנוגע לתרחישים שעלולים להתקיים באזור הגדה המערבית. ברק אמר בשיחות סגורות, כי "צה"ל צריך להיות ערוך לכל התפתחות באזורי יהודה ושומרון בעת הנוכחית. צה"ל יעשה את כל המוטל עליו להכיל את ההשלכות ותוצאות העסקה הזו בשטח". גורם ביטחוני בכיר הוסיף, כי ברק יאשר את התכנית הביטחונית שהוכנה לקראת שחרור האסירים ולקראת שחרורו של שליט לאחר הצגת תוכניות צה"ל ומערכת הביטחון. עוד הדגיש הגורם כי מערכת הביטחון תעבור לדריכות בתקופה הקרובה כדי לראות שאין כוונות לסכל את העסקה, ועל מנת למנוע הסלמה בשטחי הרשות בעקבות שחרור האסירים.

הערכה: ישראל תבקש אות חיים מגלעד

על פי ההערכות, בטרם תצא העסקה לפועל יבקשו במערכת הביטחון סימן חיים חדש מגלעד שליט. במערכת הביטחון מסרבים להתייחס לסוגיה, אך הדגישו כי גורמי המודיעין המצרים עשו ועושים מאמצים עילאיים כדי לסגור את העסקה ולהפחית את רמת הלחץ בין ישראל לחמאס.

במערכת הביטחון נמצאים עדיין במתח רב לקראת סגירתה הסופית של העסקה, ואמרו כי הם מתכוננים לכל תרחיש אפשרי. "לכל אחד מאיתנו גם לצד השני יהיה חשש עד הרגע האחרון שמשהו לא יעבוד כמו שתוכנן ולכן נערכים לכל התרחישים", אמר גורם ביטחוני בכיר, "עד שגלעד לא יצעד על אדמת ישראל לא ננשום לרווחה".

במקביל להיערכות הביטחונית לעסקה, נערכים גורמי רפואה לקראת אפשרות שגלעד יזדקק לטיפול רפואי עם שובו מהשבי. קצין בכיר במיל' מחיל הרפואה, הסביר כי גורמים בכירים בחיל הרפואה בתיאום עם מערכת הבריאות בישראל ייערכו לאפשרות שגלעד שליט יידרש לעבור לבית חולים לקבלת טיפול. הקצין הסביר, כי "לפחות עד השעות האחרונות מצבו הבריאותי והנפשי הוא תעלומה". ראש השב"כ יורם כהן, רמז אתמול כי לא ידוע למערכת הביטחון מה מצבו הבריאותי של גלעד ואמר: "אנחנו מקווים שנקבל את גלעד שליט בריא בגופו ובנפשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully