וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מאשר: עסקת שליט תצא לפועל ביום שלישי

ניר יהב

13.10.2011 / 10:15

בכיר בארגון אמר שחמאס עורך הכנות אחרונות לקראת השלמת חילופי האסירים. שליט יועבר לגורמי ביטחון מצריים בעזה, ומשם לסיני. "המקום בו היה שבוי בשנים האחרונות יישמר בסוד", הבטיחו

גורם מצרי אמר הבוקר (חמישי) לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי ביום שלישי ייערך השלב הראשון בביצוע עסקת שליט. החייל החטוף יועבר למצרים ומשם לארץ, ובמקביל 450 אסירים ישוחררו מבתי הכלא בישראל. מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, כבר הגיע לקהיר עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל וסגנו מוסא אבו מרזוק. השלושה סוגרים את הפרטים האחרונים של העסקה, לקראת ביצועה באמצע השבוע הבא.

בכיר חמאס, סלאח ברדוויל, אמר כי מועד ביצוע עסקת חילופי האסירים בין ישראל לארגונו יהיה ביום שני או לכל היותר ביום שלישי. בראיון לאתר האינטרנט של חמאס, אמר ברדוויל כי כרגע מתבצעות ההכנות האחרונות לקראת ביצוע העסקה וקבלת פניהם של "הגיבורים". לדבריו, אי-הכללתם של מספר מהאסירים 'הכבדים' בעסקה - כגון ראשי הזרוע הצבאית של חמאס לשעבר - הוא שעיכב את גיבושה. "לא ציפינו שמאה אחוז מדרישותינו ייענו, אך מבחינתו הצלחנו להשיג 95 אחוז מהדרישות".

עסקת שליט - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות
משפחת שליט שבה הביתה: "שמחים לחזור, מחכים לגלעד"
ההתמודדות עם הטראומה: מה מצפה לגלעד כשישוב?
עסקת שליט: מה קרה מאחורי הקלעים של ישיבת הממשלה?
רשימת האסירים שישוחררו תפורסם עד יום ראשון
השלבים בדרך לשחרור גלעד שליט מהשבי

גורמים בחמאס המוגדרים 'מהימנים' מסרו לעיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי" שכל הפרטים הטכניים לביצוע העסקה בין חמאס לישראל כבר סוכמו. בין היתר מדובר בצעדים שיש לנקוט כדי להעביר את שליט מהמקום בו הוא מוחזק לישראל. יחד עם זאת, הבהירו כי המקום שבו היה שליט שבוי בשנים האחרונות "יישמר בסוד" ולא ייחשף גם לאחר שיחזור החייל לביתו.

לדברי העיתון, שליט יועבר בחשאי לגורמי ביטחון מצריים השוהים ברצועת עזה, ומשם הוא יועבר למצרים. באותו יום הוא יועבר לידי ישראל. על פי ההערכה, שליט יגיע לישראל מאזור הסמוך לגבול בצפון סיני, במטוס פרטי, לאחר שייבדק על ידי רופא.

בחמאס הכחישו דיווחים מאתמול לפיהם אנשי חמאס ניהלו משא ומתן על אותו שולחן עם צוות המשא ומתן הישראלי לגיבוש עסקת שליט. "המשא ומתן התנהל בצורה עקיפה", הבהירו. לפי הדיווח, המצרים ביקשו מהצדדים להטיל "חשאיות מלאה" על המשא ומתן.

גורם מצרי סיפר כי מצרים הציגה עשרים הצעות כדי לגשר על הפער בין ישראל לחמאס, במהלך המשא ומתן בחודשים האחרונים. "פריצת הדרך אירעה כשישראל הסכימה לשחרר 40 מתוך 70 האסירים עם דם על הידיים, שקודם לכן לא הסכימה לשחרר", אמרו. גורמים פלסטינים אמרו כי כל צד התפשר ולא קיבל מה שהוא רצה.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully