וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימת האסירים שישוחררו תפורסם עד יום ראשון

ממשרד המשפטים נמסר כי הרשימה תפורסם באתר האינטרנט של שירות בתי הסוהר. מרגע הפרסום יהיו לציבור 48 שעות כדי להעביר "הסתייגויות והתנגדויות"

רשימת 450 האסירים שישתחררו בשלב הראשון במסגרת העסקה להחזרת החייל החטוף, גלעד שליט, וכן רשימת 27 האסירות, תפורסם לכל המאוחר ביום ראשון הקרוב בשעות הבוקר - כך נמסר היום (רביעי) ממשרד המשפטים בתום ישיבה בנושא. עוד צוין כי הרשימה תפורסם באתר האינטרנט של שירות בתי הסוהר, ועם עלייתה לאויר תפורסם על כך הודעה. כפי שנעשה בעבר, לרשות הציבור יעמוד טווח זמן של לפחות 48 שעות מרגע פרסום רשימת האסירים, לצורך העברת הסתייגויות והתנגדויות לשחרור כזה או אחר.

העסקה לשחרור גלעד שליט - סיקור מיוחד בוואלה!
עסקת שליט: מה קרה מאחורי הקלעים של ישיבת הממשלה?
השלבים בדרך לשחרור גלעד שליט מהשבי
משעל: "אלף אסירים שלנו ישוחררו בתמורה לאחד"
הממשלה אישרה: העסקה לשחרור שליט תצא לפועל

בתוך כך, בירושלים מעריכים כי הלחץ הישראלי הכבד בנושא רשימות האסירים הכבדים שישוחררו, ובעקבותיו ההתגמשות המשמעותית של חמאס על שמות המחבלים שישוחררו היו הזרז העיקרי בגיבוש העסקה להחזרת גלעד שליט. כל צמרת החמאס נשארה בכלא – אומרים בשביעות רצון בירושלים; איברהים חאמד, עבדאללה ברגותי, ג'מל אבו אל היג'ה, חסן סלאמה, ועבאס א-סייד, וכן שני "ארכי טרוריסטים" נוספים – בכיר הפתח מרואן ברגותי ובכיר החזית העממית אחמד סאדאת. כל אלו שמות "המועדים לפורענות" – שבמהלך השנים האחרונות שבו ועלו בדרישות חמאס ומנעו התקדמות משמעותית במגעים עסקה – ונשארו בסופו של דבר מחוץ למתווה העסקה ובתוך בתי הכלא הישראלים.

בנוסף ללחץ הישראלי הכבד, מעריכים בירושלים כי סיבות אזוריות נוספות תרמו להצלחת הניסיון לגיבוש עסקה, ומונים בין היתר את שינויי המשטרים במזרח התיכון והתחזקותם של גורמים קיצוניים נוספים במזרח התיכון שמאפילים על כוחו של חמאס, כגורמים מסייעים נוספים לגיבוש העסקה. חוסר היציבות בסוריה חייב את חמאס לשנות כיוון אסטרטגי, ולנסות לחזק את הברית עם מצרים, ששולטת גם על מעברי הגבול עם עזה, ומהווה קשר משמעותי למערב. ואולם, למרות ההתקרבות למצרים, בישראל מדגישים ומזכירים כי חמאס עודנו גוף טרור אידיאולוגי שנתמך על ידי אירן.

לפניות לכתבים:

טל שלו: tal_sh@walla.net.il
מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully